Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آمارهای گمرک کره جنوبی نشان داد سئول تمامی واردات نفت از ایران را در ماه مه به علت پایان یافتن معافیت از تحریم‌های ایران متوقف کرده است.

پنجمین واردکننده نفت خام جهان در میان 6 کشوری بود که در ماه نوامبر سال گذشته از آمریکا معافیت از تحریم‌ های ایران را دریافت کرد و واردات نفت از ایران را در ماه ژانویه امسال پس از 4 ماه توقف ازسرگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آمار، کره جنوبی در بازه زمانی ژانویه تا مه 3.87 میلیون تن یا 187 هزار و 179 بشکه در روز نفت از ایران خریده است که به نسبت 5.45 میلیون تن مدت مشابه سال گذشته کمتر است.

خریداران کره‌ای بیشتر میعانات گازی، نوعی نفت بسیار سبک از ایران خریدند.

واردات نفت خام کره جنوبی در ماه مه 11.1 درصد کاهش یافته و به 11.27 میلیون تن یا 2.65 میلیون بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت این کشور از عربستان در ماه می 5.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 3.39 میلیون تن رسیده است. واردات نفت از قطر نیز 10.1 درصد و افزایش یافته و از آمریکا 3 برابر شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واردات نفت تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات


به گزارش تابناک، بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.

در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.

علاوه‌ براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید
  • مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید/ ۱۹ ماه پس‌اندازِ کامل دستمزد برای خرید یک «پراید هاچبک»!
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد