Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@18:44:31 GMT

بشارت جبرئیل در جنگ احزاب به پیامبر اکرم(ص)

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۶۸۲۳

«یک جبهه‌ی احزاب عجیب‌وغریبی مثل جنگ احزاب صدر اسلام در ابعاد چند میلیون برابر، علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده، همه‌جور کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ تحریم کرده‌اند، تبلیغات کرده‌اند، جنگ کرده‌اند، توطئه‌ی امنیّتی کرده‌اند؛ همه‌جور کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند. شما امروزِ این ملّت را مقایسه کنید با چهل سال قبل، اوّل انقلاب؛ اقتدار این ملّت، عظمت این ملّت، پیشرفت این ملّت، علم این ملّت، حضور قوی بین‌المللی این ملّت قابل مقایسه‌ی با اوّل [نیست].

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزبه‌روز پیشرفت کرده؛ ملّت، این است. شما عصاره‌ی فضایل این ملّتید؛ پس ببینید، بدانید چه‌جوری باید رفتار کنید. این ملّت، ملّتی است که باایمان است، باعلم است، بااعتمادبه‌نفس است، مستقل است، امتیازات خودش را می‌داند و بر این امتیازات پا می‌فشارد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد.»

این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایشان با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی کشور را بی‌شباهت به شرایط جنگ احزاب نمی‌دانند و بیان می‌کنند: «جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است»

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی خطیب و کارشناس امور قرآنی، درباره اشارات قرآن کریم به تاریخ و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران اظهار کرد: جمعی از رزمندگان اسلام کانال و خندقی حفر می کردند به صخره ای بزرگ رسیدند و هر چه تلاش کردند، متوجه شدند که آن صخره از جاکنده نمی شود، به همین دلیل از پیامبر اکرم (ص) کمک خواستند. حضرت محمد(ص) پوتکی بردست گرفتند و محکم به صخره ضربه زدند. بخشی از صخره جدا شد و نوری جهید و فریاد الله اکبر پیامبر(ص) و همراهان ایشان بلند شد. 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) این کار را سه بار تکرار کردند و هر سه بار نوری از صخره منعکس شد و فریاد الله اکبر همگان بلند شد. در اینجا سلمان فارسی افتخار ایرانیان دلیل این نور و فریادهای الله اکبر را جویا شد. حضرت فرمودند در هر ضربه جبرئیل نازل شد. در ضربه اول کاخ پاداشان ایران، ضربه دوم کاخ قیصر روم و در ضربه سوم کاخ های صنعا و یمن را به من نشان داد و بشارت پیروزی بر این حکومت را به من داد. 

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی تشریح کرد: منافقین وقتی این روایت را شنیدن شروع به ساختن شایعه و خرافه کردند، اما چندی نگذشت و همه دیدند که چگونه سپاه اسلام بر این کشورها پیروز شد و در آن زمان اسلام نیمی از جهان را در دست گرفت. این نشان می دهد که باید به وعده های خدا امید ببندیم.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پیامبر اسلام ص جنگ احزاب حضرت جبرئیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سیدمحمد حجازی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه قدس، مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع مهاباد برگزار شد. پیروان مکتب ایثار و شهادت که ادامه  راه شهدا را ضامن بقای نظام و انقلاب اسلامی می دانند.

سرهنگ اکبر نوروزی، فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد در این مراسم گفت: سردار شهید سید محمد حجازی، مجاهدی با ایمان و راستین بود که برای خدمت به اسلام و انقلاب سر از پای نمی‌شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و انقلاب کوشید.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام شیخ کاظم ابراهیمی استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به دشمنی دیرینه قوم یهود با مسلمانان گفت: دکترین نظام اسلامی بر پایه توکل به خدا و اتکا به قدرت ایمان و خودباوری تعریف و ترسیم شده و پیشرفتهای کشور در زمینه های مختلف هم در سایه رهبری واحد و اتحاد و یکدلی آحاد مردم به دست آمده است.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد افزود: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر دانش جوانان و توکل بر خداوند از دورانی که حتی در تولید سیم خاردار هم ناتوان بود، اکنون موفق به ساخت و استفاده از موشک های نقطه زن علیه دشمنان اسلام شده است.

سردار حجازی 29 فروردین سال 1400 پس  از سالها مجاهدت بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به همرزمان شهیدش پیوست.

سرداری خستگی ناپذیر که بیش از چهار دهه در راه دفاع از انقلاب اسلامی مجاهدت کرد و علاوه بر ایثارگری در مناطق کردستان و آذربایجان‌غربی در سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، منشاء خدمات فراوان در جبهه مقاومت علیه استکبار و صهیونیسم جهانی هم بود.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس سرداران شهید راه قدس و جبهه مقاومت در حیاط مسجد جامع برپا شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • «نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • نتایج عملیات وعده صادق
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • چرا روز ارتش؟