Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری در ترویج علم، فناوری و نوآوری از ۲۷ تا ۲۹ خردادماه ۹۸ در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وحید احمدی، مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در نشست خبری کارگاه بین المللی «سیاست گذاری، ترویج علم، فناوری و نوآوری» که ظهر امروز برگزار شد، گفت: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با مشارکت مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد «NAM» کارگاه بین المللی سه روزه‌ای با عنوان «سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نواوری» را در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ خرداد ۹۸ برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدی با بیان اینکه در این کارگاه صاحب نظران بین المللی حضور داشته و به ارائه تجارب و یافته‌های علمی خود خواهند پرداخت، افزود: موضوع انتخاب شده برای این کارگاه برای اولین بار در ایران مطرح شده است. پیشنهاد برگزاری این کارگاه توسط ایران در اجلاس کشور‌های غیرمتحد تحت عنوان NAM با موضوع علم و فناوری داده شد و طبق این پیشنهاد کشور‌های در حال توسعه می‌توانند اطلاعات خود را طی این کارگاه در اختیار یکدیگر قرار دهند. پیشنهاد توسط این اجلاس پذیرفته شد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور درباره کارگاه سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری STI بیان کرد: در سال‌های اخیر سیاست گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری به مسئله مهمی برای توسعه تبدیل شده است با توجه به این دیدگاه مرکز علم و فناوری کشور‌های غیرمتحد و سایر کشور‌های در حال توسعه مرکز علم و فناوری NAM)، دهلی نو با مشارکت گروه ترویج علم مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تهران کارگاه آموزشی بین المللی سه روزه‌ای را برگزار می‌کند.

مشاور وزیر علوم در رابطه با اهداف کارگاه سیاست گذاری ترویج علم و فناوری و نوآوری تاکید کرد: این کارگاه اهداف مختلفی را دارد از جمله آن‌ها می‌توان به ۱-شناسایی سیاست‌های پژوهشی مشترک کشور‌های عضو مرکز علم و فناوری NAM از جمله شناسایی سیاست‌های ایران و سایر کشور‌های در حال توسعه ۲-شناسایی موضوعاتی برای تحقیق و فرصت‌های مالی ۳-کمک به ایجاد گروه‌های فعال وتاثیرگذار برای حمایت نهادی از فعالیت‌های نوآورانه در سطح ملی و روستایی ۴-کمک به ایجاد شبکه‌های رسمی و غیررسمی از افراد ذی نفع از جمله سیاست گذاران، دانشگاهیان، نوآوران و دیگران اشاره کرد.


احمدی در خصوص محور‌های این کارگروه اشاره کرد: محور‌های این کارگاه شناسایی زمینه‌ها و راهبرد‌های آموزشی برای ترویج علم، فناوری نوآوری و توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری برای ترویج علم و ترویج علم از طریق سنت‌های فرهنگی بومی، نقش آموزش رسمی و غیررسمی در ترویج علم، فناوری و نوآوری و شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های ترویج علم فناوری و نوآوری و مخاطب ساختن و تحلیل رویکرد‌های مختلف از آموزش از راه دور، دانست.


وی با بیان اینکه همه هزینه‌های ایاب و ذهاب افراد دعوت شده به این کارگاه توسط خود NAM پرداخت می‌شود بیان کرد: هزینه‌های داخلی این کارگاه به عهده کشور ایران است که با همکاری وزارت علوم پرداخت می‌شوند. در این کارگروه ۱۶ کشور مشارکت خواهند داشت.


احمدی با بیان اینکه در این کارگاه ترویج علم مورد بررسی قرار می‌گیرد تصریح کرد: ترویج علم یکی از موضوعات اساسی است که معین این است که حوزه علمی ما به عنوان لایه منفک از جامعه محسوب می‌شود یا در تعامل با جامعه عمل می‌کند. در حقیقت دلیل توسعه یافتگی کشور‌های دیگر این است که توانسته اند این لایه را با جامعه تعامل دهند. در بحث ترویج علم بررسی می‌شود چه روش‌هایی باید اتخاذ کنیم و چه ساز و کاری باید داشته باشیم تا دانشگاه را با لایه‌های مختلفی مردمی هماهنگ کنیم تا بتوانیم سطح علمی و فرهنگی کشور را ارتقا دهیم.


وی خاطرنشان کرد: نقشه راهی که تمام کشور‌ها برای خودشان تدوین کرده اند در این کارگاه توضیح داده می‌شود تا بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر در سطح بین المللی استفاده کنند در این کارگروه پارامتر‌های نقش راه شناسایی می‌شوند، اما نقشه راهی تعریف نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احمدی مشاور علوم بین الملل فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرماندار کبودراهنگ ستاد جوانی جمعیت و خانواده شهرستان کبودراهنگ، افزود: با ثبت هزار و ۸۸۲ تولد، این شهرستان رتبه نخست استان را دارد.

مسلم غلامی غلامی افزود: پارسال تسهیلات ازدواج هزار و ۱۶۶ مورد و فرزندآوری هزار و ۳۰۰ مورد اعطا شده است.

او همچنین گفت: در این شهرستان بیش از هزار و ۲۰۰ خانواده سه فرزند و بیشتر در سامانه طرح ملی زمین ثبت نام کرده اند و ۱۵ هکتار زمین برای اعطا به این خانواده‌ها آماده شده، اما کافی نیست.

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استان همدان هم گفت: در این شهرستان با آسیب‌های اجتماعی مواجه نیستیم و کبودراهنگ از شهرستان‌های نمونه استان همدان و کشور در امر عفاف و حجاب هست.

خانم ستاری نوید افزود: باید در ۳ سال آینده نرخ باروری را از ۱.۶ به ۲.۱ برسانیم.

او همچنین گفت: ۲ مرکز ناباروری در مرکز استان فعال است و ۹۰ درصد هزینه را بیمه پرداخت می‌کند و در استان همدان ۲۲ درصد زوجین نابارور هستند.

مدیرعامل مرکز جامع تحکیم بنیان خانواده هم گفت: مرکز تحکیم بنیان خانواده حدود یکسال است در کشور ایجاد شده و متخصصین و مشاوران خانواده در این مرکز برای کمک به خانواده‌ها حضور دارند.

کامرانی صالح افزود: در ۳۵ روستای این شهرستان کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و برای مابقی روستا‌ها هم آمادگی اعزام کارشناس برای راه اندازی کارگاه‌های مشاوره را داریم.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ هم گفت: برای افزایش فرزندآوری و ازدواج و کاهش طلاق در دو سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نشست و کارگاه آموزشی در سطح شهرستان برگزار شده است.

سرهنگ سوری خواستار راه اندازی مرکز ناباروری در شهرستان و کمک به زوج‌های نابارور برای بهره مندی از این مراکز شد.

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید