Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی انتشار تصاویری که دیده‌بان میراث فرهنگی از راه‌اندازی شهربازی در میدان امام علی(ع) که به میدان عتیق، میدان کهنه و سبزه میدان نیز مشهور است، منتشر کرده؛ فریدون الهیاری (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان) با ابراز بی‌اطلاعی از برقراری چنین شهربازی گفت: اطلاعی از راه‌اندازی چنین شهربازی ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به آنکه بیش از دو روز است که برای انجام ماموریت به منطقه خور و بیابانک رفته‌ام، از این رو از احداث چنین شهربازی بی‌خبر هستم. ضمن آنکه احتمال می‌دهم، یک سازه موقت باشد.

درحالی که سبزه میدان از یک سو مسجد جامع اصفهان را به بنای هارونیه و از سوی دیگر به مدرسه و کاروانسرای کاسه‌گران و بازار بزرگ اصفهان متصل می‌کند و از جمله میراث ثبت شده اصفهان به حساب می‌آید، این روزها شاهد راه‌اندازی سرسره‌های بادی، زمین بازی و اسکیت، استخر توپ و مسیر کارتینگ در وسط سبزه میدان تاریخی اصفهان هستیم، که نه تنها در حریم قرار دارد بلکه منظر بصری مسجد جامع اصفهان را نیز نقض کرده است. از قضا میراث فرهنگی نیز از آن بی‌اطلاع است.

الهیاری خاطرنشان کرد: قطعا این مجموعه شهربازی از میراث فرهنگی مجوز ندارند و بدون مجوز چنین کاری را در پیش گرفته. در این میان ناظران میراث و کارشناسان یگان حفاظت الزاما نمی‌توانند همه چیز را بدانند.

 سبزه میدان که در گذشته با نام عتیق خوانده می‌شد، زمانی مهم‌ترین میدان اصفهان به شمار می‌رفت اما با پیدایش میدان نقش جهان و هجوم کسبه به سمت آن، میدان عتیق، کهنه میدان نام گرفت. با قرار گرفتن در چهار محور اصلی شهر اصفهان یعنی خیابان ولی عصر، هاتف، عبدالرزاق و مسجدجامع، سبزه میدان هنوز یکی از مناطق مهم و پر رفت و آمد شهر اصفهان محسوب می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حریم منظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان