Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های زنجان، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل با بررسی شاخص های فرهنگی و نقش اثرگذار نشست های منطقه پنج کشور ظهر امروز در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه شمالغرب کشور اظهار کرد: وزارتخانه متبوع، کشور را به هشت منطقه تقسیم بندی کرده است که استان های زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی به عنوان منطقه پنج کشور محسوب می شود که مدیرکل آذربایجان شرقی دبیر منطقه شمالغرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فاطمه کرباسی با اشاره به اینکه مقرر شده است به منطور بررسی وضعیت استان ها و بهره گیری از نقاط قوت دیگر استان ها، چهار نشست به صورت فصلی در این استان ها تشکیل شود، ادامه داد: نخستین نشست امسال به میزبانی استان زنجان با حضور معاونین هنری و سینمایی این استان ها برگزار شد.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه شاخص های هنری و سینمایی استان های منطقه پنج کشوری در جلسه جداگانه ای مورد بررسی قرار گرفت: ادامه داد: هدف اصلی از این نشست ها حضور در استان ها و مشاهده نقاط قوت، ضعف و تهدیدها و به اشتراک گذاشتن تجربیات موفق این استان هاست.

 

کرباسی گفت: برگزاری برنامه مشترک بین چهار استان، برنامه ریزی برای بازدید های مشترک هنرمندان این استان ها از بخش های موفق این شاخص ها و الگوگیری از کارهایی که در استان ها از خود نشان داده از مصوبات این جلسه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان زنجان ادامه داد: عامل اصلی توسعه هر جامعه ای به مصرف کالاهای فرهنگی برمی گردد، پیشرفت در ساخت سینماهای خصوصی در این استان ها باید برای دیگر استان ها الگو شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در سخنانی با بیان اینکه این نشست ها نقش موثری در ارتقای شاخص های فرهنگی استان ها خواهد داشت، افزود: در حوزه فرهنگ و هنر در مرحله گذر برای سیاست گذاری و برنامه ریزی و ترسیم چشم انداز حرکت های اثرگذار هستیم که باید ابعاد این حوزه را شناخت و برای ترسیم راه موفق شتاب گرفت.

 

محمد محمدپور با اشاره به مشترکات و ظرفیت های موجود در استان های منطقه پنج افزود: این استان ها تلاش می کنند با هم افزایی سیاست های ورازتحاته متبوع را پیگیری کنند.

 

وی با یادآوری اینکه در مسیر شناخت مسائل و مشکلات پیشروی فرهنگ و هنر موفقیت های بسیاری را کسب کرده ایم، گفت: با تبادل تجربیات راه آینده را بهترترسیم کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به شناسایی چالش در نشست های منطقه پنج اشاره کرد و افزود: این چالش ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل و به نتایج خوبی منجر شده است.

 

محمدپور افزود: در بسیاری از شاخص ها روند روبه رشدی داریم، در جهان امروز حوزهخ فرهنگی در بخش اقتصادی نقش ایفا می کند، گردش مالی در صنایع فرهنگی ایران صفر است و زمانی می تواند تحقق یابد که نظام برنامه ریزی و مدیران حوزه فرهنگ و اصحاب فرهنگ و هنر این باور را داشته باشند که بخش فرهنگ و هنر نقش اثرگذاری در اقتصاد کشور دارد.

 

این مقام مسئول به انتظار مسئولان از رسانه ها برای معرفی این مرحله گذر تاکید کرد و گفت: رسانه ها با بررسی جوانب و تحلیل فعالیت های این حوزه نقش موثرتری را برعهده بگیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در سخنانی با اشاره به اینکه 11 درصد جمعیت کشور در این چهار استان قرار دارد، گفت: 11 درصد از مساحت کشور به این چهار استان اختصاص دارد و از همین رو محیط فرهنگی و هنری بسیاری گسترده ای در این منطقه داریم.

 

حجت الاسلام ناصر خدایاری به وضعیت شاخص های فرهنگی این چهار استان اشاره کرد و گفت: کل بودجه ای که به سینماهای چهار استان شمالغرب اختصاص یافته به یک میلیارد تومان نمی رسد و فیلم های فاخر در آذربایجان غربی توسط صدا و سیما و شرکت های تهیه کننده تولید شد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی سال گذشته 11 فیلم کوتاه تهیه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه آثار کار فرهنگی زودبازده نیست و زمانبر است، گفت: در نشست مدیران فرهنگی این منطقه تمام شاخص های فرهنگی و راهکارهای ارتقای آن بررسی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در سخنانی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه حامل پیام هستند و خداوند به این پیام قسم خورده است، گفت: اگر تعامل رسانه با بخش فرهنگ و هنر بیشتر باشد وارستگی فرهنگی در کشور ایجاد می شود.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه نماز جمعه مجلس شیراز استان بوشهر اردبیل خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه کرامت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح دوشنبه در در دیدار با م دیرکل کتابخانه های عمومی بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان تاکید کرد.

وی بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی حمایت مسؤولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6085143

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی