Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جبران خسارت‌های سرمازدگی از طریق اعطای تسهیلات مربوطه نیز مورد توجه بوده و درحال پیگیری است، امیدواریم با تخصیص اعتبارات در این حوزه بخشی از خسارات سرمازدگی عشایران و روستاها برطرف شود. ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، محمدرضا منصوری ظهر امروز در آئین افتتاح کارخانه خوراک دام عشایر استان در شهرستان ساوه با اشاره بر ضرورت مدیریت منابع آبی اظهار داشت: 14 روستای شهرستان ساوه به سبب پراکندگی جغرافیایی و موقعیتی، با مشکلات جدی در حوزه تامین آب مواجه هستندکه خوشبختانه با تخصیص اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان مشکل تامین آب شرب این روستاها برطرف و تا پایان سال از این نعمت برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته استاندار مرکزی نیز وعده تخصیص 2 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه داده بود، برهمین اساس درخواست تحقق این وعده را داریم  تا شاهد تسریع در اجرای این پروژه و برخورداری ساکنین این 14 روستا از آب سالم باشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نقش جامعه عشایر در توسعه اقتصادی کشور، حمایت از جامعه عشایر باید مورد توجه دولت قرار گیرد،  توسعه کشت گیاهان دارویی،  حمایت از گردشگری و صنایع دستی از جمله برنامه‌های سازمان عشایری است که با تخصیص تسهیلات با نرخ 4 درصد به متقاضیان انجام می‌شود.

منصوری بیان کرد: جبران خسارت‌های سرمازدگی از طریق اعطای تسهیلات مربوطه نیز مورد توجه بوده و درحال پیگیری است، امیدواریم با تخصیص اعتبارات در این حوزه بخشی از خسارات سرمازدگی عشایران و روستاها برطرف شود.

کارخانه خوراک دام عشایر استان مرکزی در ساوه افتتاح شداشتغال عشایری و روستایی 25 درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است37 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ها در حوزه عشایر استان بوشهر تخصیص یافت

توسعه دامداری و دامپروری به عنوان اشتغال اصلی عشایر

فرماندار ساوه نیز در این مراسم  با اشاره به جایگاه عشایر در توسعه کشور گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه تامین خوراک دام عشایر در ساوه انجام شده، قطعا فعالیت این واحد تولیدی منجر به توسعه دامداری و دامپروری به عنوان اشتغال اصلی عشایر  و بهبود معیشت اقتصادی آنها می‌شود.

علی میرزایی افزود: طرح‌هایی از سوی دولت از جمله تقویت و توسعه زنجیره تولید دام برای حمایت از عشایر درحال اجرا است، زیرا توسعه پایدار اشتغال مهم‌ترین رویکرد دولت برای حمایت از عشایر است، برهمین اساس عشایر می‌توانند با دریافت اعتبارات مناسب از این امتیاز برای بهبود معیشت خود برخوردار شوند.

وی تصریح کرد:روحیه کارآمدی و توانمندی عشایر به عنوان دو مزیت مهم در حوزه عشایر است و این مسله باعث شده شاهد کاهش نرخ بیکاری در جامعه عشایری باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله علیرضا اعرافی، در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: جا دارد از تلاش‌ها و اقدامات در شهرداری و شورای اسلامی شهر باوجود اختلاف سلایقی که هست، تشکر و قدردانی کنیم، آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد راه و رسم تعامل، همدلی و همراهی برای خدمت هر چه بیشتر به مردم است. البته نقدهایی وجود دارد، لذا باید ارزیابی جامع داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید افزود: شهر قم باید به عنوان الگوی شهرسازی معماری اسلامی و ایرانی در کشور مطرح شود و این در سایه یک کار و همت جمعی و خرد نخبگانی فنی و علمی میسر خواهد شد.

امام جمعه قم گفت: سبک شهرسازی و معماری روی فرهنگ و آداب هر منطقه‌ای اثر می‌گذارد، شهر قم به عنوان ام القرای جهان اسلام باید در این سبک معماری اسلامی در کشور پیشتاز باشد و این در سایه یک مهندسی و معماری قوی همراه با روح سرشار معنوی و اندیشه معرفتی و اسلامی صورت خواهد پذیرفت، اما در حال حاضر این خلاء وجود دارد و چنین اراده قوی در ساخت و سازهای جدید وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به فرهنگ و پیوست فرهنگی نهادها و سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: هر دستگاه و نهادی که ارتباط و تعامل بیشتری با مردم و آحاد جامعه دارد باید دارای یک پیوست فرهنگی و معرفتی باشد؛ اگر خدمت توأم با فرهنگ و اخلاق همراه باشد، ارزش بیشتری دارد.

آیت الله اعرافی، رودخانه قم را نَفَس شهر توصیف و تصریح کرد: بستر رودخانه را باز بگذارید. هسته مرکزی شهر یعنی حرم، بازار، فیضیه و مسجد اعظم تاریخچه قم و اهالی قم است، مدیریت شهری علی رغم تمام تلاش‌هایی که داشته نسبت به تسهیل رفت وآمد زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت (ع) در هسته مرکزی شهر، کاری از پیش نبرده و شیوه را اصلاح نکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: امروز تردد طلاب و اساتید به مدارس علمیه و به ویژه مدرسه فیضیه در هسته مرکزی شهر سه راه بازار، شیخان، حرم مطهر، مدرسه فیضیه با دشواری‌های همراه است، زائران دسترسی مناسبی به اطراف حرم و محیط پیرامونی آن ندارد که ان شاءالله به این نکته توجه شود.

در ابتدای این نشست، محرری، صابری، ملایی از اعضای شورای شهر قم نکاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید