Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:17:53 GMT

چرا امروز اصفهان در گرد و غبار فرو رفت؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۲۹۴

چرا امروز اصفهان در گرد و غبار فرو رفت؟

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تغییرات اقلیمی که در کشور در حال رخ دادن است یک روز موجب ایجاد سیلاب شدید در کشور، روز دیگر موجب افزایش بادهای شرقی به غربی و ایجاد گرد و غبار می‌شود.

‌منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- در خصوص مصوبات جلسه ستاد بحران و چرایی ایجاد چنین آلایندگی بر روی استان اصفهان، اظهار کرد: ریگ جن مرز میان اصفهان و سمنان محل اصلی این گرد و غبار است که حدود ۲۶۰ هزار هکتار است، همچنین محور انارک و سجزی نیز از دیگر کانون‌های داخل استانی این معضل بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدارس و مهدکودک‌ها تعطیل بودند و نماینده آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که امتحانات مدارس نیز در این روزها به پایان رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مدیران محیط زیست و منابع طبیعی استان‌های اصفهان، قم و سمنان در خصوص مالچ پاشی و چگونگی جلوگیری از ایجاد چنین گرد و غبارهایی با یکدیگر هماهنگ خواهند شد، ادامه داد: جلوگیری از فعالیت‌های بدنی در اماکن عمومی، برخورد با کوره‌های آجرپزی و کارگاه‌های شن و ماسه و تعطیلی همه آنها امروز انجام شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: بر اساس تغییرات اقلیمی رژیم بادهای تابستانی از شرق به غرب تشدید شده است و همین امر موجب شده تا توده‌های گرد و غبار به سوی شهر اصفهان در حرکت باشند، در همین خصوص محیط زیست و اداره جنگلبانی باید برای بهبود شرایط و مالچ پاشی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی که در کشور در حال رخ دادن است یک روز موجب ایجاد سیلاب شدید در کشور، روز دیگر موجب افزایش بادهای شرقی به غربی و ایجاد گرد و غبار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد

محمد غیوری گفت: وزش باد یکی از پدیده های غالب در روزهای گذشته بوده است که شاخص کیفیت هوا را در بیشتر نقاط استان ناسالم کرده است.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی، از میزان آلایندگی ها در سطح استان کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در شرایط بهتری قرار می گیرد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روزهای پایانی هفته جاری، بارش باران همراه با رعد و برق و تگرگ در سطح استان شدت می گیرد که وقوع سیلاب در مناطق شمالی و غربی دور از انتظار نخواهد بود.

غیوری افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با ۶ و سرخس با ۳۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۳ تا ۲۶ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۴ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۷ درجه در نوسان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • تعویض ۷۰۰ بولارد در منطقه ۶ اصفهان
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • تنبیه رژیم صهیونیستی موجب شادمانی ملت‌های آزاده شد
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی