Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:10:56 GMT

قطار مسافری تهران - تبریز - وان راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۳۴۸

قطار مسافری تهران - تبریز - وان راه اندازی می شود

شاپور ارصلانی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این قطار ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه سوم تیر از تهران به تبریز حرکت می‌کند و پس از ورود به ایستگاه تبریز ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب همان روز بعد از مسافرگیری در این ایستگاه مسیر خود را به سمت وان ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه زمان برگشت این قطار از وان به سمت تبریز ساعت ۲۱ روز سه شنبه چهارم تیر است، اظهار داشت: هر هفته یک رام قطار در این مسیر به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارصلانی ادامه داد: راه اندازی این قطار بر اساس توافق‌های ریلی بین ۲ کشور ایران و ترکیه و پس از اعلام آمادگی طرف ترک برای تأمین امنیت حرکت آن انجام می‌شود.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در راستای توسعه حمل و نقل ریلی، قطار تبریز – وان را با همکاری راه آهن ترکیه در سال ۱۳۸۰ راه اندازی کرده بود و حرکت قطارهای این مسیر از پاییز ۱۳۹۴ به دلیل انفجارهای تروریستی که گفته می‌شد از سوی «پ ک ک» در خاک ترکیه انجام گرفت، متوقف شد.

راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران است و محورهای تبریز-تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی که شامل ۲۸ ایستگاه با ۴۷۱ کیلومتر خط اصلی و ۵۰۰ کیلومتر خط فرعی است، محدوده این ناحیه را تشکیل می‌دهد.
۸۰۲۳/‏۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا معروفی اظهار کرد: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی در ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه حریق یک دستگاه خودرو نیسان در لاین شمالی آزادراه قزوین زنجان جنب پمپ بنزین آفتاب درخشان صحرا اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۵ و ۴ به محل حادثه اعزام شدند و ضمن ایمن سازی مکان حادثه نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین ادامه داد: در دومین مأموریت در ساعت ۲۰:۴۵ واژگونی خودرو پرشیا در پل غیرهمسطح امام رضا (ع) به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در این حادثه آتش نشانان ایستگاه ۱ باغ دبیر در محل حضور یافتند.

معروفی اضافه کرد: همچنین در حادثه واژگونی خودروی دیگری در ساعت ۲۱:۵۵ دقیقه در لاین شرقی بلوار آیت الله ابوترابی نرسیده به چهارراه شورا، آتش نشانان ایستگاه ۲ شهید بابایی با حضور در محل با ایمن سازی مکان حادثه و رهاسازی راننده به مأموریت خود پایان دادند.

کد خبر 6081738

دیگر خبرها

  • ببینید | ابتکار جدید کره برای افزایش نرخ ازدواج در جوانان؛ راه‌اندازی قطار سریع‌السیر!
  • شب پرحادثه برای آتش نشانی قزوین / سه حادثه طی دو ساعت
  • حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد