Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@10:56:16 GMT

فضای نشاط اجتماعی؛ راهکاری موثر برای پیشگری از اعتیاد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۳۹۱

فضای نشاط اجتماعی؛ راهکاری موثر برای پیشگری از اعتیاد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری گفت: فضای نشاط اجتماعی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی که یک پایه آن توجه به مسئله فرهنگی است یکی از اقدامات موثر برای پیشگری از اعتیاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ سیدغدیر مرتضوی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتیاد به عنوان اولین آسیب اجتماعی کشور به حساب می آید که باید روی این مسئله توجه بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه متاسفانه نگاه‎های افراد جامعه به سمت جلوگیری از آسیب اجتماعی کم‎رنگ است بیان داشت: باید در حوزه جلوگیری از اعتیادتوجه و اهمیت ویژه‎ای داده شود.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه اجرای ضعیف باعث شده توفیق مبارزه با مواد مخدر به حد وسط برسد عنوان داشت: روند اقدامات در اجراها باید رو به توسعه باشد.
 
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعه ورزشی، ورزش و جوانان در عرصه پیشگیری از اعتیاد یک تحول عظیمی را ایجاد کردند اضافه کرد: فضای نشاط اجتماعی، اقدامات فرهنگی و اجتماعی که یک پایه آن توجه به مسئله فرهنگی همه ازجمله اقداماتی بوده که ورزش و جوانان استان انجام داده است.
 
وی از افزایش کشفیات مواد مخدر در این استان و گفت: امروز اگر از منطقه آلوده شهرکرد نام برده شود کسی از کم‌کاری نمی تواند حرفی بزند.
 
مرتضوی با اشاره به اینکه 380 نفر در سال 97 از خرده‎فروشان مواد مخدر دستگیر شده‌اند ادامه داد: کشفیات در سال جاری افزایش 23 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، همچنین از ابتدای سال تاکنون یک تن و 105 کیلوگرم مواد مخدر در کنترل محورهای مواصلاتی کشف شده است.
 
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حوزه درمان ما از انتها به ابتدا رسیدیم و توجه به اصل پیشگیری با حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد.
 
وی ظرفیت موجود را ظرفیتی قابل قبول و متناسب با استانداردهای موجود دانست و تاکید کرد: وقتی فرد وارد چرخه درمان می‌شود اگر انگیزه داشته باشد میل به ترک اعتیاد در وی بیشتر خواهد شد.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: 72 مرکز درمانی در سطح استان وجود دارد که ارائه خدمت می‌کنند و مراجعه به مراکز درمانی روند مطلوبی را طی می کند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج

سرهنگ احمدپور گفت: صبح امروز مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر فهرج طی کنترل خودرو‌های عبوری در محور فهرج-زاهدان موفق شدند از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مقدار ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کنند.

وی افزود: در همین رابطه یک نفر متهم که راننده خودرو بود نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ احمدپور فرمانده انتظامی شهرستان فهرج با اشاره به اینکه برای مبارزه با سوداگران مرگ با هیچ احدی تعارفی نداریم اضافه کرد، با کسانی که از این طریق جوانان ما را مبتلا و به کام مرگ می‌کشانند مبارزه خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد