Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با این دولت آمریکا نیز نمی‌توان وارد تعامل شد چرا که نشان داده به تمامی تعهدات بین‌المللی آمریکا وفادار نیست و در پیمان‌های چندجانبه منعقد شده با طرف آمریکایی، دولت ترامپ از ان خارج شده و عدم پایبندی به تعهدات را بارها به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شعیب بهمن کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با مشهدپیام؛ پیرامون به حضور میانجی‌ها در کشور اظهار کرد: هدف اصلی طیفی که روی موضوع مذاکرات تأکید دارد این است که ایران در بن‌بست قرارگرفته و برای خروج از آن راهی جز مذاکره ندارد و اگرمذاکره صورت نگیرد ایران درگیر پروسه حمله نظامی به قلمرو سرزمینی خودش می‌شود که این مسئله هزینه‌های بیشتری نسبت به مذاکره دارد لذا این طیف اصرار دارند هزینه مذاکره با آمریکا کمتر از هزینه وارد شدن در جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرفداران این نوع استدلال به سوابق تاریخی نگاه چندان مناسبی ندارند و نمی‌توانند ادراک داشته باشند مذاکراتی که با آمریکا صورت گرفت چرا از سوی خود آمریکایی‌ها بی‌نتیجه ماند و نقض شد.

کارشناس مسائل خاورمیانه و آسیای مرکزی گفت: سابقه تاریخی و اینکه نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد خود گویای این است که شروع مذاکرات جدید نیز بی‌حاصل است چراکه در صورت داشتن توافق در مذاکرات می‌تواند از سوی همین دولت آمریکا نیز نقض شود.

آمریکا حاضر نیست به عنوان کشوری برابر پای میز مذاکره باشد

وی افزود: آمریکایی‌ها حاضر نیستند به عنوان کشوری برابر پای میز مذاکره با ایران بنشینند و نگاه زیاده‌خواهانه دارند تا ایران ناگزیر وارد مذاکرات شود.

بهمن تصریح کرد: ایران تحت تأثیر فشارهای اقتصادی و امنیتی پای چنین مذاکراتی نخواهد رفت و لذا ایده و استدلال موافقان مذاکره در راستای منافع ملی ایران نیست و صرفا بر این مبنا استوار است که محاسبه هزینه و فایده سطحی دارند و گمان دارند بدون مذاکره با کدخدا نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی افزو:  واقعیت‌ها و توانمندی‌های کشور و روابط با همسایگان حکایت از این دارد که در شرایط سخت‌ترین تحریم‌ها نیز می‌توان به خوبی کشور را اداره کرد و آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند در صورت ورود نبرد نظامی با ایران شکست سختی در انتظارشان خواهد بود.

احتمال وقوع جنگ نظامی نیز بسیار ضعیف است

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در ایران توانایی و ظرفت منطقه‌ای مبنی بر پاسخ سنگین به آمریکا وجود دارد لذا احتمال وقوع جنگ نظامی نیز بسیار ضعیف است مگر اینکه آمریکایی‌ها عقلانیت را از سیاست خارجه خود کنار بگذارند.

وی افزود: با این دولت آمریکا نیز نمی‌توان وارد تعامل شد چرا که نشان داده به تمامی تعهدات بین‌المللی آمریکا وفادار نیست و در پیمان‌های چندجانبه منعقد شده با طرف آمریکایی، دولت ترامپ از ان خارج شده و عدم پایبندی به تعهدات را بارها به نمایش گذاشته‌اند.

کارشناس مسائل خاورمیانه و آسیای مرکزی بر بی‌حاصل بودن مذاکرات با آمریکایی‌ها تأکید داشت و گفت: آمریکا روی مذاکره برد _ باخت مانور می‌دهد و انتظار دارند برنده این مذاکره خودشان باشند و طرف ایرانی بازنده آن باشند و در چنین شرایطی منافع کشور ایجاب نمی‌کند که وارد مذاکره شود.

آمریکایی‌ها به اشتباه الگوی کره شمالی را برای ایران نتیجه‌بخش می‌دانند

وی افزود: آمریکایی‌ها به اشتباه الگوی کره شمالی را برای ایران نیز نتیجه بخش می‌دانند و تصور دارند اگر به ایران نیز مانند کره شمالی فشار اقتصادی وارد شود و تحریم ها افزایش یابد، جمهوری اسلامی حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره خواهد شد، در حالیکه این استدلال نشان می‌دهد ایران و تفکر برآمده از انقلاب اسلامی را نشناخته‌اند.

بهمن با بیان اینکه مواضع اروپایی‌ها در خصوص حضور ایران در منطقه و مسائل موشکی به دیدگاه آمریکایی‌ها نزدیک است و خواهان خلع سلاح، کاهش نفوذ ایران  و توقف مباحث موشکی ایران هستند اظهار کرد: در برجام نیز به نظر می‌رسد بر اساس روند رویدادها و حوادث به سمتی می‌رود که درآینده شاهد موضع‌گیری نزدیک‌تر اروپایی‌ها به آمریکا خواهیم بود و با توجه به عدم پایبندی به تعهداتشان اقدامات محدودکننده ایران افزایش داشته باشد.

وی افزود: کشورهای اروپایی نه تنها خودشان هیچ تعهدی به برجام ندارند بلکه از ایران انتظار دارند بدون دریافت هیچ امتیازی پای‌بندی خودش را به برجام نشان دهد.

اتفاق مهمی در مناسبات اقتصادی ایران و اروپا بوجود نخواهد آمد

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اتفاقات مهمی در مناسبات اقتصادی ایران و اروپا بوجود نمی‌اید و ضرب‌الاجل ایران نیز زیر پا گذاشته خواهد و ایران نیز محدودیت‌های اعمالی برجام را کنار خواهد گذاشت.

وی افزود: روند تحولات و شرایط به سمتی می‌رود که درآینده شاهد موضع‌گیری های نزدیک اروپا و آمریکا در مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی خواهیم بود و در شرایطی که مذاکره به نفع کشور نیست، راه اصلی و مهم مسیر مقاومت است.

کارشناس مسائل خاورمیانه و آسیای مرکزی خاطرنشان کرد: اکثر پیش‌بینی‌های صورت گرفته از نهادهای بین‌المللی این است که اگر ایران در برابر  تحریم‌ها مقاومت کند از نظر اقتصادی نیز می‌تواند در آینده رشد اقتصادی را تجربه کند و درحوزه اقتصاد نیز بهتر خواهد شد و لذا ایران درچنین شرایطی تسلیم نخواهد شد و گزینه مقاومت بهترین انتخاب خواهد بود.

منطق مقاومت عامل حفظ منافع ملی و موقعیت بین‌المللی

وی با اشاره به اینکه این مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکا و غرب ماندگار می‌شود افزود: قدرت آمریکا در سطح بین‌المللی تعیین‌کننده نیست و قدرت‌های جدیدی  در عرصه جهانی بوجود آمده و در حوزه‌های اقتصادی و ژئوپلتیک با مشکل مواجه شده است.

بهمن با بیان اینکه شرایط جهانی به شکلی نیست که قدرت آمریکا تعیین‌کننده برای تسلیم کردن کشورها باشد اظهار کرد: ایران با منطق مقاومت می‌تواند منافع ملی خودش را حفظ کند و موقعیت بین‌المللی خودش را ارتقا دهد و روند عادی در اقتصاد خودش ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید
  • ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است