Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@17:14:33 GMT

آیا بریتانیا، مدرک معتبری دال بر دخالت ایران دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۴۹۹

آیا بریتانیا، مدرک معتبری دال بر دخالت ایران دارد؟

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر به تصمیم دولت بریتانیا برای حمایت از آمریکا در مورد اتهامات وارده به ایران مبنی بر دست داشتن به دو تانکر نفتی واکنش نشان داده و با زیر سئوال بردن ارزیابی دولت، سئوال کرده آیا دولت بریتانیا "مدرک معتبری" دال بر دخالت ایران دارد یا نه.

 

جرمی کوربین گفته است دولت بریتانیا باید برای کاستن از تنش‌ها تلاش کند و به تنش‌ها دامن نزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن ابراز آمادگی این کشور برای مشارکت در هرگونه تحقیقاتی برای کشف جزئیات حملات روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان گفته است: "دلیلی وجود ندارد که در ارزیابی آمریکا در مورد دست داشتن ایران در این حملات تردید کنیم."

 

دولت آمریکا ویدیویی منتشر کرده و ادعا می‌کند این ویدیو، نیروهای سپاه پاسداران را در حال تلاش برای جدا کردن یک مین عمل نکرده از نفتکش ژاپنی نشان می‌دهد.

 

این در حالی است که مالک ژاپنی نفتکش "کوکوکا کاریجس" اعلام کرده که کارکنان کشتی گزارش دادند که دو شی پرنده به کشتی صدمه زده است. 

 

یوتاکا کاتادا، رئیس شرکت ژاپنی کوکوکا، احتمال حمله با اژدر یا مین به این کشتی را رد کرد و گفت که "نقطه برخورد بالاتر از سطح آب است و نمی‌تواند مین یا اژدر باشد."

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جرمی کوربین دریای عمان نفتکش آمریکا بریتانیا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸ (۱ سپتامبر ۱۹۳۹)، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد اما پس از آغاز تهاجم آلمان به شوروی به دلیل گستردگی مرز ایران با اتحاد جماهیر شوروی، این بی‌طرفی ناپایدار بود. نیروهای متفقین به بهانهٔ حضور کارشناسان آلمانی در ایران این کشور را اشغال کردند. به دنبال اتحاد بریتانیا و شوروی و نیاز شوروی به کمک‌های ایالات متحده و بریتانیا در جبهه‌های نبرد، متفقین تصمیم گرفتند از ایران به عنوان کریدوری برای تأمین نیروهای خود استفاده کنند و در نتیجه، نیروهای متفقین در ۲۵ اوت ۱۹۴۱ به ایران حمله کردند و این کشور را به اشغال خود درآوردند. در روز ۳ شهریور ۱۳۲۰، ابتدا نیروهای شوروی از شمال و شرق از زمین و هوا به ایران حمله‌ور شدند و سپس نیروهای بریتانیایی نیز از جنوب و غرب حمله کردند و شهرهای سر راه را یک‌به‌یک به سرعت اشغال کردند و هر دو به سمت تهران حرکت کردند. ارتش ایران به سرعت متلاشی شد. رضاشاه با فشار متفقین به خصوص بریتانیا سریعاً استعفاء داد و سپس با گذشتِ مدت‌ها کشمکش بینِ روس‌ها با دیگر کشورهایِ متفقین، و همچنین شکل‌گیری بحران‌های فراوان در ایران، با وساطت محمدعلی فروغی، بالاخره بر سر نوع حکومت جدید ایران و انتقال سلطنت به پسرش (محمدرضا) که ولیعهد پیشین نیز بود، به توافق رسیدند. در جریان اشغال ایران، قوای شوروی شامل ۴۰ هزار سرباز و هزار تانک تی-۲۶ بود که برتری عددی و کیفی زیادی نسبت به نیروهای ایرانی داشت. علاوه بر اینها، بیشترین برتری شوروی با نیروی هوایی بود که ۴۰۹ هواپیمای جنگی از جمله بمب افکن‌های سنگین را برای اشغال ایران فراخواندند. قوای انگلیس نیز ۱۹۰۰۰ سرباز و ۵۰ تانک سبک به کار گرفته بودند. نیروی هوایی نیز قوای زمینی را پشتیبانی می‌کردند. تعداد هواپیماهای بمب افکن شوروی که نیروی زمینی را تقویت می‌کرد، پنج برابر نیروی هوایی دولت انگلیس بود. پس از اشغال، راه‌آهن سراسری ایران برای انتقال کمک‌های نظامی از جنوب ایران به پشت جبههٔ شوروی، بر اساس قانون وام و اجاره مورد استفاده قرار گرفت. ایران که در آغاز جنگ، بی‌طرفی خود را اعلام کرده بود، نهایتاً در ۱۷ شهریور ۱۳۲۲ به آلمان اعلان جنگ داد. به پشتوانهٔ همین اعلان جنگ ایران می‌توانست پس از پایان جنگ به اعلامیهٔ ملل متحد بپیوندد و همچنین در کنفرانس‌های صلح پس از جنگ شرکت کند. محمدرضا پهلوی در سخنرانی به ضعف نظامی ایران در دوراه حکومت پدرش و خوش باوری‌اش در اعلام بی‌طرفی که به اشغال ایران و حوادث پس از آن از جمله قحطی اشاره کرده بود. این سخنرانی دردناک را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • فیلم| هاشمی‌نسب: میثاقی به جای دخالت در تیم ما در برنامه‌ها از حقِ تیم‌ها دفاع کند
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی