Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی امروز در دیدار با دوسارنز رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی با کشور فرانسه، گفت: کشور فرانسه به خوبی می‌تواند در منطقه نقش آفرینی کند.

لاریجانی ادامه داد: با وجود مذاکرات متعددی که وجود داشت اما وعده رئیس جمهوری فرانسه به رئیس جمهوری ایران برای حفظ برجام محقق نشد، در واقع باید گفت مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در شرایطی که روابط بین بانکی فراهم نیست چگونه می‌توان فعالیت اقتصادی بین شرکت‌های دو کشور ایجاد کرد، شرکت توتال اولین شرکت فرانسوی بود که بعد از خروج ترامپ از برجام ایران را ترک کرد.

لاریجانی تاکید کرد: نمایندگان مجلس دو کشور می‌توانند نقش مهمی در تصمیم گیری ها ایفا کنند.

ماریل دو سارنز رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه در این دیدار گفت: روابط و گفت‌وگوی پارلمانی اهمیت وافری دارد چرا که نمایندگان دو کشور می‌تواند در شرایط سخت، نقش مؤثری ایفا کنند، از این رو روابط دو جانبه را بسیار مهم می‌دانیم.

وی بیان داشت: ایران و فرانسه در سطوح مختلف از جمله علمی، فرهنگی، پزشکی و ورزشی روابط دارند که به دنبال توسعه آن هستیم، از سوی دیگر در این دیدار می‌خواهیم تعلق خاطر فرانسه به برجام را یادآوری کنیم، نیت و تلاش ما این است که اینستکس راه اندازی و کار شود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه ادامه داد: امنیت منطقه برای ما مهم است و می‌خواهیم مسئله سوریه با راه حل سیاسی خاتمه پیدا کند و شرایطی فراهم شود که صلح در یمن برقرار باشد.

دوسارنز با بیان اینکه حفظ برجام برای اروپا مهم است، بیان داشت: تلاش‌هایی در حال انجام است که برجام حفظ شود و فرانسه برای رسیدن به این هدف مصمم بوده، این مهم است که طرفین مذاکره به نقطه نظرات مشترک برسند، اراده‌ای در اتحادیه اروپا وجود دارد که برجام حفظ شود.

2727

کد خبر 1270252

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود

حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه نهم فروردین ماه پس از مذاکرات با مقامات عالی ترکمنستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار خود با رهبران عالی‌رتبه کشور ترکمنستان اظهار داشت: مروری بر چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در تهران داشتیم. اتفاق نظر داشتیم در حوزه های انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. با توافقات امروز امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص موضوع آب و حق‌آبه ترکمنستان از سددوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تلاش‌های جدی انجام خواهد داد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان بر منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی بر جای نگذارد.

وی تاکید کرد: پیشتر همکاری هایی در حوزه برق و گاز وجود داشته که این همکاری ها را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: تعداد معدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد گام هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.

وی با اعلام این خبر که در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر رئیس جمهور به عشق آباد هستیم، افزود: طبعا تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خانه های دو کشور برای موفقیت این سفر گام های موثری را برمی داریم. یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور به ترکمنستان و اجرای توافقات گذشته و ارزیابی اجرای آنها بوده است.

تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان

همچنین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه‌های سفر رسمی خود به ترکمنستان، با قربان قلی بردی محمدف، رهبر ملی و رییس مصلحت خلق این کشور دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به رویکرد سیاست همسایگی دولت سیزدهم، اولویت توسعه روابط با ترکمنستان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد اراده مسئولین عالی دو کشور بمنظور توسعه روابط دوجانبه، سرمایه ارزشمندی برای روابط دوستانه و برادرانه دو کشور تلقی می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، روابط رو به رشد دو کشور را مبتنی بر مشترکات فراوان و منافع متقابل دانست و عنوان کرد، دو کشور علاوه بر روابط دوجانبه در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی مواضع یکسانی  داشته و در مجامع منطقه ای و بین المللی همکاری خوبی دارند.

رهبر ملی ترکمنستان نیز با ارزیابی مثبت از روابط عالی دو کشور در  سی سال گذشته و چشم انداز روشن آن، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های دو کشور برای ارتقای بیشتر روابط تاکید کرد. 

در این دیدار همچنین راجع به تسهیل تعاملات مردمی و فراهم کردن زمینه های فعالیت بیشتر شرکت های ایرانی در طرح های اقتصادی ترکمنستان و طرح های منطقه ای در زمینه انرژی و حمل و نقل تبادل نظر شد.

دیگر خبرها

  • مدیر معروف پی اس جی قربانی جدایی امباپه
  • امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی