Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@13:34:10 GMT

بلندترین مناره بتنی جهان در مسجد 201 گنبدی بنگلادش

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۷۷۲۸

بلندترین مناره بتنی جهان در مسجد 201 گنبدی بنگلادش

به گزارش ایکنا به نقل از عرب‌نیوز؛ این مسجد در منطقه تنگیل در 140 کیلومتری داکا پایتخت واقع است.   مناره 451 متری این مسجد، بلندترین مناره بتنی در جهان به شمار می‌رود که در کتاب گینس به ثبت رسیده است.
 

کار ساخت این مسجد در سال 2013 آغاز شده و تا کنون برای ساخت آن 13 میلیون دلار هزینه شده است.
«رفیق الاسلام»، بنیانگذار این مسجد می‌گوید: این یک پروژه رویایی برای من بود که آن را با تنها 20 هزار دلار آغاز کردم اما بعدها خیرین از سراسر کشور به من کمک کردند به طوری که کار ساخت آن حتی یک ساعت هم به دلیل مسائل مالی متوقف نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای اینکه مسجدی منحصر به فرد بسازد، از بسیاری مساجد مشهور جهان در خاورمیانه دیدن کرد و طرح اولیه را از آنجا الهام گرفت. بعدها طرح خود را با یک معمار بنگلادشی در میان گذاشت تا آن را عملی کند.
این مسجد برای تسهیل بازدیدکنندگان خارجی مجهز به یک هلی پد است. همچنین سازندگان مسجد قصد دارند یک پرورشگاه، خانه سالمندان و یک بیمارستان خیریه نیز به آن بیافزایند.   در حال حاضر این مسجد ظرفیت 15 هزار نمازگزار را دارد اما مسئولان، قصد دارند ظرفیت آن را به 30 هزار نفر افزایش دهند.
 
بنا به گفته رفیق‌الاسلام  این مسجد با حضور «شیخ حسینه» نخست وزیر بنگلادش، دی ماه امسال رسماً افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مسجد بنگلادش گینس مسجد 201 گنبدی شیخ حسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روایت یک چوپان دروغگو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گیلاد اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، با نشان دادن تصویر عبور موشک‌های ایران از بالای مسجدالاقصی گفته بود، ایران، تهدیدی برای مسجد الاقصی و مسلمانان است.

این در حالی است که از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون، صد‌ها مسجد و کلیسا با بمب‌های این رژیم تخریب شده و بیش از ۳۴ هزار نفر که اغلب آنها زن و کودک هستند، شهید شده اند.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) زلزله ۵.۶ ریشتری در سولوسرای؛ مناره مسجد کنده شد
  • (تصاویر) مسجد الاقصی در گرد و خاک شدید
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد 
  • لحظه زلزله مهیب ترکیه؛ کنده شدن مناره مسجد
  • کنده شدن مناره مسجد پس از زلزله نسبتا شدید جدید در ترکیه | تصویر
  • مسجد فاطمه که در تخریب بقیع از بین رفت چه مکانی بود؟
  • به روایت یک چوپان دروغگو
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • بازدید از معروف‌ترین مساجد جهان اسلام با دوچرخه