Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از نمایندگان مجلس پس از پیگیری‌های دانشجویان از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستند نتیجه پیگیری‌های خود درباره واگذاری کشت و صنعت مغان را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با پیگیری تشکل‌های دانشجویی در شفاف سازی نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور از وی خواستند تا نتیجه پیگیری‌های این سازمان را در خصوص قرار واگذاری نوبت دوم و محاکمه متخلفان، اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است:
همانگونه که آگاهی دارید تخلفات قانون عدیده‌ای در امر واگذاری بنگاه‌های دولتی توسط سازمان خصوصی سازی انجام گرفته که از مهمترین آن‌ها واگذاری شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان است.

واگذاری شرکت موصوف که بزرگترین بنگاه اقتصادی خاورمیانه است به دلیل ارزش گذاری نازل و غیرواقعی در نوبت اول با مداخله سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور فسخ شد.

تخلف در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان مورد تأیید دیوان محاسبات نیز قرار گرفته و به استناد خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، از مصادیق ورود زیان به بیت المال قلمداد شده است.

با کمال تأسف سازمان خصوصی سازی با تجری و استمرار تخلفات قانونی خود مجددا بنگاه نامبرده را برای بار دوم با همان قیمت و بدون ملحوظ داشتن آیین نامه اجرایی نظام اقساطی واگذار کرده که مراتب مورد تأیید جنابعالی نیز قرار گرفته است، لذا خواهشمند است با عنایت به موارد فوق الذکر نتیجه پیگیری‌های آن سازمان محترم درخصوص قرار واگذاری نوبت دوم و محاکمه متخلفان ذی مدخل در این امر اعلام شود.
امضا کنندگان این نامه صدیف بدری، نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین، محمد دهقانی، نماینده چناران و بینالود، محمد اسماعیل سعیدی و احمدعلیرضا بیگی نماینده‌های تبریز، آذرشهر و اسکو، شکور پورحسین، نماینده پارس آباد و بیله سوار و برخی دیگر از نمایندگان مجلس امضا کرده اند.

گفتنی است، پیش از این خبرگزاری دانشجو این موضوع را در گزارش‌های «۶۳ هزار اراضی کشت و صنعت مغان، گرفتار سوء مدیریت» و «سرانجام واگذاری کشت و صنعت مغان به کجا رسید» به این موضوع پرداخته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واگذاری کشت و صنعت مغان تخلفات سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود

سیاوش فولادی وندا ، گفت: بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در فروردین ماه امسال، ۳۶۴ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد بازرسی هشت مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

او ادامه داد: در مجموع ارزش ریالی کشفیات فروردین‌ماه امسال ۲ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال بوده‌است.

فولادی وندا گفت: در همین رابطه بیش‌از چهار هزار و ۱۰۰ مورد کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی و تلفن همراه بود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: همچنین بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۵۹مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۲۶ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: بیشتر گشت‌‎‌های مشترک با دستگاه‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، بسیج و اتحادیه‌های مرتبط بوده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران