Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا دانش‌پژوه در بازدید خبرنگاران از تالاب «آق گل» ملایر و برنامه پرنده نگری با تلسکوپ و پاکسازی کناره‌های اطراف این تالاب با بیان اینکه تالاب آق گل بزرگترین تالاب فصلی استان همدان است اظهار کرد: ظرفیت دریاچه تالاب بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هکتار و وسعت حواشی آن نیز بیش از ۸۰۰ هکتار است.

رضا دانش‌پژوه افزود: پرندگان این تالاب به سه دسته پرندگان خشک‌زیست، آبزی و تابستان‌گذر هستند که شامل ۷۲ گونه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بقای تالاب و رونق گردشگری آن دغدغه امروز مسئولان محیط زیست است گفت: امیدواریم بتوانیم تالاب را از حالت فصلی به صورت دائمی درآوریم که البته این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه حق‌آبه تالاب که در حدود ۲ میلیون مترمکعب است سالانه توسط وزارت نیرو تأمین شود.

رئیس اداره نظارت بر امور وحوش اداره کل محیط زیست استان همدان با اشاره به برنامه عملیاتی اکوتوریسم و گردشگری تعریف شده برای تالاب آق‌گل بیان کرد: گام‌های مطالعاتی مدیریت زیست بومی تالاب آق گل در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه همدان دارای دو تالاب فصلی آق‌گل و چمشور در همدان و اسدآباد است، عنوان کرد: از دیگر تالاب‌های استان تالاب پیرسلمان، شیرین‌سو، سد کلان ملایر، سد اکباتان و آبشینه است و آب‌بندهای نصب شده در رودخانه گاماسیاب نیز ارزش زیست بومی این رودخانه را بالا برده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مسئولان حفظ تالاب و از فصلی به دائمی تبدیل شدن آن است، اضافه کرد: عدم برداشت از آب تالاب می‌تواند منجر به حضور گردشگر در منطقه شود.

کد خبر 4641236

منبع: مهر

کلیدواژه: تالاب آق گل اداره کل محیط زیست همدان تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حیدر آسیابی افزود : در این راستا شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسراها و محاکم استان اختصاص می یابد.
محمود اسپانلو ،دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی  استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم  آمادگی هر گونه همکاری در این راستا را دارد.
محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت ها و تکالیف دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بناهای تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.
محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیاء آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از پروژه‌های مهم استان است.
خانه تاریخی شعرباف ، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها(هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد(هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بناهایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی