Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه دانشگاه اوکلاهما در آمریکا طی ۲۰ سال گذشته اطلاعات نادرست و آمارهای تورمی به یو اس نیوز و ورلد ریپورت گزارش کرده است، گفت: یو اس نیوز که رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های آمریکا را به طور سالانه انجام می‌دهد، بر این باور است که دانشگاه اوکلاهما درباره فارغ‌التحصیلان این دانشگاه طی این سال‌ها آمارهای غیرمعقولی را ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یو اس نیوز در صدد است دانشگاه اوکلاهما را در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ وارد نکند.

به گفته وی، شاخص نرخ فارغ‌التحصیلان در رتبه‌بندی یو اس نیوز ۵ درصد فرمول‌های رتبه‌بندی است. بر اساس این شاخص، رضایت دانشجویان و میزان اشتغال تحصیلات تکمیلی اندازه‌گیری می‌شود. از طرف دیگر، دانشگاه اوکلاهما ادعا می‌کند که این دانشگاه با مشاهده خطا در اطلاعات ارائه شده، مربوط به رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸، بلافاصله به ارسال آمارهای درست اقدام کرده است.

به گفته بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رتبه دانشگاه اوکلاهما برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه در بین موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۷ و بدین ترتیب در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر این کشور قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته، این دومین موردی است که یو اس نیوز آمارهای نادرستی را که طی سال‌های گذشته برای این سیستم رتبه‌بندی ارسال شده است، گزارش می‌کند. مورد اول، به آمارهای نادرست پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه تمپل (Tempel) از سال ۲۰۱۵ به بعد مربوط می‌شود.

کد خبر 444045

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • دانشگاه یا پادگان؟ | رسوایی آمریکایی در برخورد خشونت‌بار با دانشجویان حامی فلسطین
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴