Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:01:03 GMT

جلالی: راهبرد ایران در مقابل آمریکا، مقاومت است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۸۱۳۱

جلالی: راهبرد ایران در مقابل آمریکا، مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، «ماریل دو سارنز» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه و «آن ژوته» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و جمهوری اسلامی ایران، «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران و چند تن از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه، امروز شنبه (۲۵ خرداد ماه) با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به سوابق تاریخی همکاری‌های ایران و فرانسه با استقبال از روند این همکاری‌ها، تاکید کرد: امیدواریم دیدارها و گفتگوهای دوجانبه به گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح مناسبات دوجانبه بینجامد.

وی با اشاره به دیدارها و گفتگوهای پارلمانی دوجانبه قبلی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بر ادامه این گفتگوها تاکید کرد و افزود: عزم و اراده دولت و پارلمان دو کشور مبتنی‌بر همکاری‌های دوجانبه است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه با بیان اینکه زمینه‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی، پزشکی، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد تا همکاری در این زمینه توسعه پیدا کند.‌

وی ادامه داد: همکاری‌های خوبی میان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه از گذشته برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای چون مسائل سوریه و یمن صورت گرفته است که انتظار می‌رود تا این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا، تاکید کرد: هرچند ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های دو جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه وجود دارد اما تحریم‌های یک‌جانبه و ناعادلانه آمریکا علیه ایران مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است که انتظار می‌رود تا با رویکرد جدی و عملی اروپا و فرانسه شاهد رفع این موانع و گسترش همکاری‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه اروپا و فرانسه باید از برجام صیانت کنند، گفت: مذاکرات هسته‌ای پیش از ورود آمریکا به این گفتگوها، میان جمهوری اسلامی و کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس آغاز شده بود و سپس با ورود چین و روسیه و دستیابی به توافق به صورت یک معاهده بین‌المللی شکل گرفت، حال اروپا باید از برجام به عنوان یکی از دستاوردهای خود در عرصه بین‌المللی حمایت عملی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس ابراز امیدواری کرد تا اقدامات اروپا در صیانت از برجام با راه‌حل‌هایی اساسی و اقدامات عملی، اجرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رفتارها و واکنش‌های مقامات آمریکا به ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور در قبال مسائل منطقه و اتهام‌زنی بی‌اساس به جمهوری اسلامی ایران را مشکوک خواند تصریح کرد: آمریکا و مقامات این کشو در قبال مسائل منطقه‌ای به صورت شتابزده و غیرعقلانی عمل می‌کنند، به طوری که در خصوص مسائل پیش آمده برای دو کشتی در دریای عمان، وزیر امور خارجه آمریکا تنها چند ساعت بعد از این حادثه و بدون ارائه سند و مدرکی و در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در حال کمک به ملوانان حادثه دیده بود، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی ایران نشانه می‌گیرد که این خلاف عرف بین‌الملل است.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا تاکید کرد: در حالیکه آمریکا تمام تلاش خود را برای از بین بردن برجام به کار گرفته است انتظار ما از اروپا و فرانسه تلاش عملی در جهت حفظ این توافق بین‌المللی است که امیواریم تا اقدامات عملی در این زمینه هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار که تاکید کردند ما با مقاومت و بدون مذاکره با آمریکا و با وجود تحریم‌ها هم پیشرفت خواهیم کرد، باید بگویم که ما هرچند تحت فشار هستیم اما چگونه مقاومت کردن را در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی به خوبی یاد گرفته‌ایم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه همچنین با انتقاد از حضور و فعالیت برخی گروه‌های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی ایران در پارلمان فرانسه و اروپا، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در عرصه دیپلماسی پارلمانی و براساس نگاه واقع‌گرایانه شاهد تکرار این رخدادها نباشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین با اشاره به زمینه‌های همکاری در زمینه‌های پژوهش پارلمانی ابراز امیدواری کرد تا این دیدار و گفتگو به گسترش همکاری‌های دو جانبه در این زمینه منجر شود.

«ماریل دو سارنز» رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و انجام این دیدار، گفت: امیدواریم تا این دیدارها و گفتگوها به گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و فرانسه منجر شود.

وی ملت‌های ایران و فرانسه را دو ملت بزرگ دانست وافزود: زمینه‌های همکاری بسیاری بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، پزشکی، توسعه پایدار و مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های دو جانبه باشد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه در خصوص حفظ برجام و رویکرد فرانسه در این خصوص، عنوان کرد: نسبت به تعهدات فرانسه در خصوص برجام آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم تا زمینه‌های اجرایی کامل اینستکس فراهم شود و به سایر کشورها نیز تسری پیدا کند.

«آن ژوته» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات دو کشور در عرصه‌های مختلف ابراز امیدواری کرد که این نقاط مشترک به توسعه همکاری‌های دوجانبه منجر شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: امیدواریم گفتگوها و مناسبات دوجانبه به راه‌حل‌هایی برای رفع موانع میان توسعه همکاری‌های دو کشور منتهی شود.

کد خبر 4641476 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: کاظم جلالی انقلاب اسلامی ایران برجام ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، بر اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

وی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه مؤثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

نخست وزیر پاکستان: سفر آیت الله رئیسی به اسلام آباد به پاکستان عزت بخشید

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان هم در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و اظهار کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر آیت‌الله رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال عنوان کرد: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

شهباز شریف همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی مؤثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگوهای مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

منبع: ایرنا کد خبر 747015

دیگر خبرها

  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • رژیم‌ صهیونیستی ضعیف و فاقد راهبرد مشخص است
  • رژیم‌صهیونیستی ضعیف و فاقد یک راهبرد مشخص است
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم | شاهد رشد ۶ درصدی اقتصاد ایران هستیم
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است