Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، «عبدالله بن زاید» روز شنبه طی اظهاراتی بی‌اساس و نخ نما شده ادعا کرد که ردپای ایران در حمله به نفتکش‌ها در روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) آشکار است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که او در ادامه اظهارات خود می‌گوید: تاکنون شواهد کافی که نشان بدهد دولتی مشخص در حمله به نفتکش‌ها در سواحل امارات دست داشته در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن زاید می‎گوید: تحقیقاتی که درباره حملات به ۴ نفتکش انجام شده نشان می‌دهد که عملیات انفجار از خارج از کشتی و زیر سطح آب صورت گرفته است.

وزیر خارجه امارات در ادامه افزود: تکنولوژی که در حمله به نفتکش‌ها در سواحل امارات استفاده شده در اختیار گروه‌های غیرقانونی نیست بلکه عملیاتی سازماندهی شده از سوی یک دولت است.

بن زاید در ادامه ضمن بیان این مطلب که عدم حضور کشور‌های منطقه در توافق سابق با ایران اشتباه بوده مدعی شد: اینکه توافق با ایران شامل موشک‌های بالستیک و دخالت در امور دیگر کشور‌ها نشد اشتباه است.

او در بخش دیگری گفت که جامعه بین‌المللی باید در راستای امنیت حمل و نقل دریایی و دسترسی ایمن به انرژی هکاری کند.

ادعای وزیر خارجه امارات مبنی بر دست داشتن ایران در این حادثه در حالی مطرح می‌شود که کارشناسان معتقدند ابوظبی، ریاض و رژیم صهیونیستی در پس حوادث اخیر در منطقه قرار دارند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عبدالله بن زاید رژیم صهیونیستی بندر فجیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

 وزیر تندرو کابینه اسرائیل، آنچه درباره حمله اسرائیل به اصفهان منتشر شده آن را "ضعیف" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران وارد نشده است.

"ایتمار بن غفیر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل  در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حمله پهپادی در اصفهان  تنها به انتشار یک کلمه در توییتر اکتفا کرد و نوشت: "ضعیف ".

برخي رسانه ها گفته اند او نوشته است : مسخره
او رهبر حزب افراطی ملی گرا و مذهبی یهودی "اسرائیل خانه ماست" است.

بن غفیر قبل از این خواستار واکنش "دیوانه وار" اسرائیل به حمله پهپادی موشکی ایران شده بود تا " بازدارندگی در خاورمیانه به وجود بیاید". او گفته بود: واکنش اسرائیل نباید ضعیف باشد زیرا مفاهیم مقابله و مهار در جهان  در 7 اکتبر (زمان حمله حماس به جنوب اسرائیل) محو و حذف شدند.

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی می گویند اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام داده است. به ادعای آنها، این حملات در واکنش به حمله یکشنبه گذشته ایران به اسرائیل بود. منابع آگاه می گویند امریکا قبل از حمله، از سوی  اسرائیل، مطلع شده بود.

براساس گزارش های منتشر شده در صداوسیما، چند ریزپرنده در اصفهان از سوی دفاع هوایی ارتش مورد هدف قرار گرفتند. به گزارش صداوسیما، این ریزپرنده ها (پهپادهای کوچک) از داخل به پرواز درآمده بودند.

انتقاد مقامات اسرائیلی از بن غفیر

شماری از مقامات اسرائیلی از این سخنان بن غفیر به شدت انتقاد کردند.

مقامات اسرائیل در دولت و اپوزیسیون از بن غفیر به دلیل موضع گیری امروزش از او انتقاد کردند زیرا آن را اشاره ای به مسئولیت تل آویو در این حمله می دانند.

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی اسرائیل به نقل از چند وزیر اسرائیل که نام آنها را اعلام نکرد گفت: "چنین اظهاراتی ممکن است امنیت کشور را به خطر بیندازد."

"یائیر لاپید" رهبر مخالفان در اسرائیل هم در توییتر نوشت: "تا به حال هیچ وزیری در شورای امنیتی کابینه به این اندازه آسیب بزرگی به امنیت، وجهه و جایگاه بین‌المللی کشور وارد نکرده است."

وی افزود: بن غفیر در مسخره کردن اسرائیل و رسوا کردن اسرائیل از تهران تا واشنگتن، موفق شد.

نخست وزیر سابق اسرائیل ادامه داد: هر نخست وزیر دیگری بود صبح امروز این وزیر را از دولت اخراج می کرد. حتی وزیرانی که کنار او می نشینند و ساکت می مانند ، مسوولیت دارند. آنها بخشی از شکست در امنیت هستند که قابل بخشش نیست.

 

 

آژانس : تاسیسات هسته ای ایران آسیب ندیده اند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای ایران پس از حمله هوایی در استان اصفهان آسیبی ندیده‌اند.

آژانس همچنین خواستار خویشتن‌داری در منطقه شد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس هم در بیانیه ای گفت که "همچنان از همه می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را انجام دهند و مجدداً تأکید می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند."

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس) وزیر دارایی اسرائیل خواستار ترور رهبران حماس شد یک وزیر اسرائیلی: آمریکا از تمام جهان جاسوسی می‌کند

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف
  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای