Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در تشریح جزییات این حادثه به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۱۵ و ۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک وصال خیابان نیلوفر ۲ به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.
بلافاصله سه ایستگاه با تجهیزات پشتیبانی شامل نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال ملکی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان دو دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که دریک ساختمان شش طبقه ۱۲ واحدی مسکونی در طبقه چهارم و در یک واحد حدوداً ۹۴ متری آتش‌سوزی رخ داده که آتش در آن کاملاً شعله‌ور است و به بخش‌هایی از طبقات بالایی هم سرایت کرده است.

وی ادامه داد: دود بسیار متراکم و غلیظ همه طبقات را فراگرفته بود و از پنجره‌ها این دود بیرون می‌زد. به خوبی مشخص بود که وضعیت ایمن و مناسب نیست و اطلاعات اولیه حاکی از این بود که کسانی داخل ساختمان در این وضعیت ناایمن محبوس و گرفتار هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله با تجهیزات موجود به طبقات بالایی رفتند و همزمان با خاموش کردن آتش با دستگاه‌های تنفسی مشغول خارج کردن افرادی شدند که در بخش‌های مختلف در راهروها یا داخل واحدها در آن وضعیت ناایمن حضور داشتند. همه این افراد که حدود ۱۵ نفر آقایان و خانم‌ها و کودکان بودند ودر آن ساختمان حضور داشتند را خارج کردند. وضعیت جسمانی‌شان، آسیب‌های فیزیکی و جرحی نداشت اما دچار دودگرفتگی شده بودند که تحویل عوامل اورژانس شدند تا مورد چکاپ قرار بگیرند. یک نفر از آتش‌نشانان هم دچار مصدومیت شد و تحویل عوامل اورژانس شد که در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شود یا در محل تحت درمان قرار بگیرد.

ملکی تاکید کرد: با عملیات به موقع آتش‌نشانان از گسترش بیشتر و سرایت آتش به بخش‌های دیگر جلوگیری شد. در حال حاضر نیروها در مراحل پایانی هستند. آتش خیلی زود خاموش شد و نیروها در مرحله ایمن‌سازی کامل و تخلیه دود هستند و تا دقایقی دیگر محل را تحویل کارشناسان برای تعیین علت حادثه خواهند داد.

وی تصریح کرد: در چنین آتش‌سوزی‌هایی اهمیت وجود سیستم‌های اعلام و اطفای اتوماتیک در ساختمان‌های تجمعی خصوصاً مسکونی به خوبی نشان داده می‌شود. اگر سیستم‌های اعلام و اطفا در محل وجود داشته باشد قبل از اینکه وضعیت بحرانی شود و تمام بخش‌ها را دود فرا بگیرد و آتش گسترش پیدا کند این سیستم‌ها هشدارهایشان به صدا در می‌آید و سیستم‌های اطفایی‌شان خود به خود کار می‌کند و حداقلش این است که اگر آژیرها به صدا در بیاید در همان لحظات اولیه ساکنان را خبر می‌کند.

وی هشدار داد: اگر ساختمان‌های بلندمرتبه و برج ها و مجتمع های بزرگ مسکونی چنین سیستمی نداشته باشند در صورت بروز آتش سوزی اگر اتفاق نیمه شب رخ بدهد و افراد دیر مطلع می‌شوند بعضاً خسارتهای زیادی را به جا می‌گذارد. از مالکان محترم و هیئت مدیره های محترم خواهش می کنم همت کنند و نسبت به ایمن سازی و تجهیز ساختمان‌هایشان به سیستم‌های اعلام و اطفای اتوماتیک اقدام کنند.

کد خبر 4641474

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی جلال ملکی اطفای حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مرگبار در انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، سازمان آتش نشانی انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد چهل آتش نشان با چندین خودرو برای مهار آتش به محل آتش سوزی اعزام شدند، اما پس از مهار آتش متوجه شدند دو نفر در شعله‌های سرکش آتش جان باختند. برخی همسایه‌ها از احتمال آتش زدن این خانه خبردادند.
پلیس انگلیس که خیابان‌های اطراف محل آتش سوزی را برای بررسی‌های خود مسدود کرده است اعلام کرد در حال بررسی علت بروز این آتش سوزی مرگبار است. پلیس هنوز گزارشی دراین باره منتشر نکرده است.
همسایه‌های قربانیان از پلیس خواسته اند هر چه سریعتر علت آتش سوزی را معین کند تا چنانچه عمدی بوده است عاملان آن مجازات شوند.
طی سال‌های اخیر ده‌ها آتش سوزی مرگبار در انگلیس روی داد که عامل یا عاملان برخی از آنها با گذشت ماه‌ها هنوز مشخص نشده است.
بزرگترین آتش سوزی مرگبار در سال‌های اخیر در برج مسکونی ۲۴ طبقه گرنفل در غرب لندن روی داد که در پی آن ۷۲ نفر از جمله شماری از هموطنان ایرانی و نیز کودکان زنده در آتش سوختند.
بیش از شش سال از فاجعه برج مسکونی گرنفل در لندن گذشت، کارزار عدالت برای گرنفل و بازماندگان قربانیان برج مسکونی گرنفل بار‌ها با برپایی تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی در لندن، اجرای عدالت درباره مسببان بروز این فاجعه را خواستار شدند.
این برج مسکونی در منطقه کنزیگتون واقع در غرب لندن که شهرداری آن دارای پر درآمد‌ترین شهرداری این کشور محسوب می‌شود قرار دارد، اما در تحقیقات اولیه آشکار شد که پیمانکار طرف قرار داد این برج مسکونی از پوشش نامرغوب، سریع الاشتعال و بی کیفیت استفاده کرد وشعله‌های آتش از طبقه چهارم به سرعت به طبقات بالای این برج مسکونی سرایت کرد.
در بررسی‌های اولیه همچنین آتش نشانی لندن متهم شده است که با ناکارآمدی و اقدامات ضعیف و راهنمایی‌های نادرست موجب شده ۷۲ نفر زنده در در مقابل دیدگان حیرت زده مردم درآتش بسوزند.
در این ساختمان متعلق به شهرداری که اغلب مهاجران و مسلمانان از جمله شماری از هموطنان ایرانی در آن سکونت داشتند، به گفته ساکنان و بازماندگان قربانیان، بار‌ها به شهرداری درباره نا ایمن بودن این ساختمان شکایت شد، اما مسئولان ساختمان و شهرداری منطقه توجهی به این خواست مکرر انان نداشتند.
کمیسر آتش نشانی لندن نیز به‌ عنوان یکی از متهمان مقصر در بروز این فاجعه معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • انتخابی هوشمندانه با مطالعه راهنمای خرید بهترین دوربین سونی در 2024
  • کپسول آتش نشانی وسیله‌ای ضروری برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری