Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان، با بیان این‌که توسعه‌ عدالت اجتماعی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: نگرش ما همواره عدالت طلبی بوده است، عدالت جنسیتی نیز یکی از ابعاد عدالت بوده که در برنامه ششم توسعه به عنوان سیاست دولت مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تحقق عدالت جنسیتی یکی از محورهای کلیدی و اساسی دولت است به همین دلیل اجرای سند ارتقای وضعیت زنان در هر استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه تشکیل ستاد ملی زن و خانواده شاخص‌های ویژه‌ی عدالت جنسیتی تدوین و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است، سند ارتقای وضعیت زنان در جهت اجرای برنامه‌ها تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برمبنای توسعه مشاغل خانگی، افزایش توان زنان در حوزه کارآفرینی به ویژه فارغ التحصیلان دختر را از اولویت‌های ملی عنوان کرد و گفت: از تمامی استان‌ها انتظار داریم برنامه‌های خود را هم سو با اجرای این سند، تدوین کرده و اعتبارات لازم را از دستگاه‌های ملی مطالبه کنند.

وی با بیان این‌که مقرر شده بخشی از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان کشور قرار گیرد، گفت: طبق تاکید رئیس جمهور تا پایان دولت دوازدهم باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

ابتکار با بیان این‌که ۴۱ درصد کارکنان دولت جمهوری اسلامی را در کشور جمعیت بانوان تشکیل می‌دهد، گفت: این افتخاری برای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نشان می‌دهد از ظرفیت بانوان به خوبی در کشور استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی در زمینه استفاده از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی وجود ندارد، انتظار داریم به شایستگی فردی زنان در انتصابات توجه ویژه شود.

235235

کد خبر 1270268

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معصومه ابتکار زنان اشتغال زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • خزعلی: دوره موشک تمام نشده وقتی زبان وتو می‌شود
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • اجرای ۲۳ برنامه شاخص ویژه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس
  • نقش روحیات زنانه بر میزان گرایش به معنویت