Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، یک مقام آمریکایی به «سی ان ان» گفته است که پیش از حمله روز پنجشنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان، ایرانی‌ها یک پهپاد آمریکایی را هدف گرفته و یک موشک سطح به هوا به سمت آن شلیک کرده اند که بدون برخورد به پهپاد، در دریا سقوط کرده است.
این مقام آمریکایی اضافه کرد پیش از آتش گرفتن نفتکش ها، پهپاد «ام کیو-۹ ریپر» آمریکا شناور‌های ایرانی را دیده است که نزدیک نفتکش‌ها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مشخص نکرد آیا پهپاد مذکور شاهد حمله قایق‌های ایرانی به نفتکش‌ها بوده است یا خیر.
این نخستین بار است که یک مقام آمریکایی ایران را متهم می‌کند پیش از حمله مذکور تحرکاتی داشته است، هرچند «سی ان ان» اذعان می‌کند که هیچ تصویری از طرف پهپاد آمریکایی ندیده است.
مقام آمریکایی مذکور همچنین گفته است که چند روز پیش از حمله، یک پهپاد «ریپر» آمریکا در دریای سرخ توسط موشکی که گفته می‌شود ایرانی بوده و توسط حوثی‌ها شلیک شده، سرنگون شده است.
یک مقام آمریکایی دیگر هم روز جمعه به «سی ان ان» گفته بود که قایق‌های کوچک ایرانی مانع فعالیت یدک‌کشی شده بودند که برای بردن نفتکش آسیب دیده به محل حادثه اعزام شده بود.
با این وجود سخنگوی شرکت نروژی «فرونت لاین» که مالک نفتکش حادثه دیده است، گفته که هیچ اطلاعات و جزئیاتی درباره چنین ممانعتی در اختیار ندارد.   از نخستین ساعات پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان، مقامات آمریکایی و شخص دونالد ترامپ، ایران را متهم کردند که عامل این حمله است، اما تا کنون هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نکرده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران پهپاد آمریکا دریای عمان نفتکش خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان دستاورد‌های مختلف صنعت دفاعی ایران را در نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد به نمایش گذاشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد با حضور نمایندگان نظامی ۲۲ کشور از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان برگزار شد.

وزارت دفاع کشورمان در این نمایشگاه دستاورد‌های مختلف صنعت دفاعی ایران از جمله خانواده پهپاد‌های مهاجر، پهپاد بردبلند غزه، موشک‌های ضد زره دهلاویه، سامانه‌های پدافند هوایی، سلاح‌های فردی و صنایع جنگ الکترونیک را به نمایش گذاشته است.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • حمله موشکی ایران به روایت تابلو‌های شهری
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد