Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیدعلی گلسرخی با بیان اینکه اصولا بازار مسکن قبل و بعد از رکود ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: بعد از رکود، افزایش 100 درصدی را هم در مسکن استیجاری و هم خرید و فروش داشتیم.
وی بیان کرد: در دوران رکود متقاضیان بازار مسکن کم می شوند و به دلیل اینکه بازار مسکن رابطه مستقیم با عرضه و تقاضا دارد لذا وقتی تقاضا کم باشد، موجب رکود می‌شود و با خروج از رکود متقاضیان وارد بخش مسکن می‌شوند و افزایش قیمت را تسریع می‌دهند و بیشتر باعث افزایش قیمت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره قیمت هر متر زمین در شهر کرمان اظهار کرد: قیمت زمین در کرمان براساس غصب (25 مترمربع) محاسبه می شود و عُرف در شهر کرمان غصب است که در پایین ترین محله شهر و حاشیه‌ها قیمت هر غصب زمین 10 میلیون تومان، در مناطق بالای شهر هر قصب 200 میلیون تومان و در محله های متوسط قیمت 60 تا 80 میلیون تومان است.
گلسرخی درباره پیش‌بینی آینده بازار مسکن افزود: وقتی بازار راکد می‌شود، قیمت‌ها در همان رنج باقی می‌ماند و ثبات قیمت‌ها را داریم اما قیمت ملک هیچ وقت کاهش نداشته و نخواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در بحث مسکن استیجاری متاسفانه مستاجران در شهر کرمان خیلی با مشکل مواجه هستند و اگر هر سال بخواهند خانه را تغییر بدهند، هر سال خانه‌ها کوچک‌تر و محله ها به محله پایین‌تری تبدیل می‌شود.
این فعال حوزه مسکن بیان کرد: یک مستاجر در پایین شهر در سال‌های 96 و 97 اکنون خانه کوچک‌تر و در محله پایین‌تری دارد و متاسفانه دولت در هر دو بخش مسکن چه خرید و فروش و چه استیجاری ورود پیدا نکرده و سرمایه‌گذاری انجام نداده است.
گلسرخی افزود: به ویژه در بخش مسکن استیجاری که قشر متوسط و رو به ضعیف جامعه در این بخش هستند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و واقعیتی که وجود دارد این است که خیلی از شهروندان ما توان پرداخت اجاره خانه را ندارند.
وی تصریح کرد: سال‌ها قبل گفته شد که اگر دولت در شهر کرمان در بخش مسکن که شرایط خاصی دارد و مهاجرپذیر است، ورود نکند، در آینده با پدیده‌های اجتماعی خاص و معضلات اجتماعی مواجه شده و بعضا امکان دارد مستاجران به حاشیه‌نشینی رو بیاورند و این خود می تواند پیامدهای اجتماعی وحشتناک زیادی داشته باشد.
وی افزود: مادامی که دولت به عنوان سرمایه‌گذار وارد بخش مسکن نشده، نمی‌تواند کنترلی در این بخش داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن اجاره مسکن مستاجران کانکس نشینی کانکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار ارز عقب‌نشینی کرد

بعد از پاسخ شب گذشته ایران به اسرائیل انتظار می‌رفت قیمت ارز در بازار با روند افزایشی روبرو باشد، اما از صبح امروز بازار غیر رسمی نسبت به افزایش قیمت روی خوش نشان نداد و شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار هستیم. همچنین بازار متقاضی چندانی برای خرید و فورش ندارد و از روزهای دیگر خلوت‌تر است.

به گزارش ایسنا، ‌پس از عملیات گسترده شب گذشته جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه اتفاق افتاد و جامعه جهانی را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد، از صبح امروز شاهد کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی نسبت به روزهای گذشته هستیم.

نرخ ارز در بازار در روزهای گذشته هیجانات بالایی را تجربه کرد و با توجه به جو روانی نسبت به پاسخ ایران به اسرائیل حتی به کانال ۷۰ هزارتومان رسید، اما از صبح امروز بازار آزاد واکنش مثبت و کم التهاب را نشان داده است.  

با این حال، نرخ ارز در کانال‌های تلگرامی نسبت به نرخ آن در بازار غیر رسمی بیشتر است و به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت در کانال‌های تلگرامی در حالی رخ می‌دهد که تقاضای بالایی در بازار اصلی وجود ندارد و بر اساس مشاهدات میدانی، تعداد دلال‌های موجود در بازار از تعداد متقاضیان خرید و فروش ارز نیز بیشتر است.

بر اساس مشاهدات میدانی، امروز قیمت خرید دلار در برخی از صرافی‌ها حدود ۶۵ هزار تومان و قیمت فروش آن حدود ۶۸ هزار تومان است.

در این میان، اکثر دلال‌ها در بازار دلار را با قیمت ۶۵ هزار تومان می‌خرند و با قیمت ۶۷ هزار تومان می‌فروشند. همچنین قیمت یورو در بازار غیر رسمی در کانال 72 هزار تومان قرار دارد.

آرامش در بازار

از آنجاکه بر اساس برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در فضای مجازی، انتظار می‌رفت که امروز شاهد شلوغی در بازار ارز باشیم، اما وضعیت بازار در ظهر امروز عادی و حتی نسبت به روزهای دیگر متقاضیان کمتری برای خرید و فروش داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • ساخت نهضت ملی مسکن بدون آورده متقاضیان
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • قیمت رهن و اجاره مسکن در ابوذر +جدول
  • بارش ها از امشب، میهمان کرمانی ها می شوند
  • خیابان میرزارضای کرمانی و قلعه دختر، مقصد بازدید هفتگی شهردار کرمان
  • اجتماع کرمانی‌ها در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قیمت شاهین کارکرده عقب‌نشینی کرد + جدول قیمت
  • بازار ارز عقب‌نشینی کرد
  • آغاز واگذاری واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری