Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:08:10 GMT

برنامه «از مسجد من بازدید کنید» در حیدرآباد هند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۸۳۳۷

برنامه «از مسجد من بازدید کنید» در حیدرآباد هند

به گزارش ایکنا به نقل از شبستان؛ مسجدی در «حیدر آباد» هند در راستای ایجاد صلح و هارمونی میان جوامع، درهای خود را به روی اعضای همه جوامع در این کشور باز کرد.

هدف از انجام این اقدام این بود که همه جوامع از این مسجد بازدید کرده و به درکی از اصول اسلامی برسند.

به عنوان بخشی از برنامه «از مسجد من بازدید کنید»،مسجد حیدرآباد درهای خود را در یک روز از سال به روی اعضای جوامع مذهبی مختلف می گشاید تا آنها شاهد مناسک اسلامی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم به افراد محلی در حید آباد این شانس داده شد تا از مسجد «القبه» برای آشنایی با اسلام و مناسک اسلامی بازدید کنند.

«ماهیتا»،یکی از بازدیدکنندگان در این باره گفت: «این اولین بازدید من از یک مسجد است. ما فکر می کردیم که مسلمانان اجازه ورود ما به مساجد را نمی دهند اما مدیریت مسجد القبه این اجازه را به ما داد و برای اولین بار ما شاهد چگونگی برگزاری نماز بودیم.»

وی افزود: « پس از بازدید از این مسجد ما همچنین چیزهای زیادی در مورد اسلام یاد گرفتیم.»

«سید محسن علی»،برگزار کننده این مراسم گفت که هدف اصلی از این اقدام گسترش آگاهی درباره اسلام و همچنین ایجاد پل ارتبای میان جوامع مذهبی مختلف است.»

وی افزود: ما برنامه «از مسجد من بازدید کنید» را برای گسترش برادری و هارمونی اجتماعی و کاهش فاصله میان جوامع مختلف مذهبی راه اندازی کردیم.

به گفته علی،هدف از این برنامه دعوت از دیگر جوامع برای آمدن به مسجد و آشنایی آنها با فعالیت های مذهبی اسلامی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، رییس سازمان صدا و سیما می‌گوید: مسئولیت اظهارات مهمانان یا کارشناسان مذهبی برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

پیمان جبلی بیان کرد: طبیعتاً اتاق فکر‌های تخصصی در شبکه‌های مختلف ما وجود دارد و موضوعات مربوط به مهمانانی که دعوت می‌شوند از جمله سطح و تخصصشان و سایر ویژگی هایشان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شورای معارف در سازمان صدا و سیما وجود دارد که آن هم به این موضوع از بعد سیاستگذاری‌های کلان توجه می‌کند، اگر مواردی وجود داشته باشد که باید دقت نظر بیشتری شود، حتما مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای ممانعت از بیان صحبت‌های غیر دقیق در برنامه‌های مذهبی نظارت درستی صورت نگرفته است؟ گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند به عمل بیاوریم و مواردی که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد را مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.

جبلی اظهار داشت: نکته بعد اینکه باید مسئولیت رسانه ملی در قبال اظهارات یا مواضعی که در گفتار مهمانان و کارشناسان مطرح می‌شود را روشن کنیم و یادآور شویم که مسئولیت برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست
  • رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر