Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:02:06 GMT

سیل اخیر یک میلیون تن گندم را از بین برد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۸۳۸۱

سیل اخیر یک میلیون تن گندم را از بین برد

عباس کشاورز روز یکشنبه در جریان بازدید از مزارع نمونه گندم و کلزای شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت مناسب آب و هوای امسال کشور باعث شده تا تولید گندم در سراسر کشور بسیار مطلوب باشد و پیش بینی می‌شود با وجود از بین رفتن بیش از یک میلیون تن محصول گندم در سیل استان‌های گلستان، خوزستان و کرمانشاه، بیش از ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود.
وی اظهار داشت: دولت به راحتی می‌تواند بیش از ۱۲ میلیون تن از این محصول را خریداری کند تا نیاز کشور از طریق تولید داخل رفع شود.
وی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم و تعیین نرخ خرید تضمینی گندم به ازا هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال از سوی دولت گفت: وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخلی وظیفه دارند تا از کشاورزان و محصولات آنان حمایت و مراقبت نماید.
کشاورز افزود: جریان تغییرات قیمت‌ها و افزایش نرخ تورم در کشور، قیمت خدمات و نیازهای کشاورزی را افزایش داده و بدون مقایسه میزان هزینه در تولید سایر محصولات با تولید گندم، نرخ خرید تضمینی ۱۷ هزار ریال نمی‌تواند جوابگوی نیاز کشاورزان باشد.
وی گفت: در تاریخ کشاورزی کشور نیز شاهد تجدید نظر دولت در نرخ خرید تضمینی بوده ایم که امید می‌رود این مهم با توجه به اهمیتی که محصول گندم در تمام دنیا دارد، در حوزه خرید تضمینی گندم اتفاق افتد.

۲۶۰ هزار تن کلزا در کشور برداشت شده است
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت کلزا از اراضی کشاورزی کشور گفت: گیاه کلزا از ۴۰ درصد روغن با کیفیت و درجه یک برخوردار است و پس از استحصال روغن، ۵۵ درصد کنجاله به دست می‌آید که برای خوراک طیور استفاده می‌شود.
وی گفت: تا کنون ۲۶۰ هزار تن محصول کلزا در سراسر کشور به صورت تضمینی خریداری شده است.
کشاورز با اشاره به رشد دانش و تکنولوژی کشت کلزا در کشور گفت: مهمترین برنامه دولت در سال آینده، کشت ۸۰۰ هزار هکتار کلزا درسال زراعی آینده است که کمک و همراهی دولت می‌تواند در تحقق این مهم نقش به سزایی ایفا کند.
وی اظهار داشت: یکی از خبرهای مسرت بخش برای بخش کشاورزی کشور، تولید کامل بذر زمستانه کلزا در داخل است که این مهم نقش به سزایی در افزایش سطح زیر کشت و کیفیت محصول کلزا دارد.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت کلزا ورامین برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه گندم از مهمترین غلات دنیا و قوت غالب مردم است، گفت: این محصول بیشترین سهم غذای انسان را به خود اختصاص داده و بالاترین تجارت جهانی در بین محصولات کشاورزی را داراست.

حاتمی زاده با اشاره به ذائفه‌ی ایرانیها، نان را پایه ثابت سفره و بعنوان منبع اصلی انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دانست و افزود: تولید نان شامل یک زنجیره کاملی از بهره برداران، تولیدکنندگان، صنایع فرآوری وابسته و بخصوص نانوایی‌ها است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم استان یزد بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار است، گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: این سازمان با برنامه ریزی‌های مناسب، آموزش و ترویج ارقام جدید گندم و سازگار با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، معرفی سیستم‌های نوین آبیاری و تخصیص اعتبار همچنین همت بالای کشاورزان و گندمکاران در راستای افزایش بهره وری و تولید، گام‌های بسیار مهم و موثری برداشته است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین