Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مرتضی رضایی ظهر امروز در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این مناسبت‌ها باید کار‌های انجام شده یادآوری شود تاعلاوه بر شناسایی آسیب‌ها برای ادامه بهتر مسیر تلاش شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر شاهد تولید پروتئین‌های دامی و شیلات بیش از میانگین جهانی برای مصرف هستیم، اما همچنان جای پیشرفت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به پتانسیلی که در کشور وجود دارد می‌توانیم در زمینه تولید گوشت قرمز به خوکفایی کامل برسیم به علاوه دنیا ارزش گوشت قرمز کشور ما را می‌داند پس اگر در این خصوص همت جدی کنیم فرصت صادرات را نیز خواهیم داشت.

رضایی خاطرنشان کرد: باید علاوه بر شناسایی بازار فروش و مصرف از تکنولوژی‌های روز دنیا برای بهره‌وری بیشتر استفاده کنیم، البته میانگین گاوداری‌های کشور از میانگین در کشورهای اروپایی بالاتر است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: از آنجایی که هم در کشور و هم در خارج از آن به ارزش پروتئین دامی واقف هستند لذا باید در این زمینه مجهز به دانش روز شویم.

وی ضمن تاکید بر پتانسیل و ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در زمینه دامپروری عنوان کرد: در همین زمینه تلاش‌هایی در استان انجام گرفته هنوز عقب است و از ظرفیت‌ آن به طور کامل استفاده نشده است.

رضایی وظیفه اصلی جهاد کشاورزی را انتقال دانش به‌روز به دامداران و دامپروران دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت بالای این صنعت که اولین صنعت بعد از نفت محسوب می‌شود استفاده کنیم.

انتهای پیام/ز

خودکفایی ایران در تولید گوشت قرمز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی