Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بید خام ظهر شنبه در نشست کمیسیون هماهنگی مبارزه با مفاسد اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید فرهنگ سازی کنیم و این کار نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم و اثرگذار رد مدارس اجرای طرح نماد است که با همکاری استانداری، برنامه و بودجه، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی، دادگستری، بنیاد برکت و نیروی انتظامی عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بید خام گفت: در ادامه اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال سال قبل برای اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در استان قزوین تأمین شد.

وی افزود: طرح نماد نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی برای والدین و معلمان است تا در صورت بروز هرگونه آسیب برای دانش آموزان بتوان به موقع مداخلات مناسب را صورت داد.

بیدخام اظهار داشت: در اجرای طرح نماد در صورتی که معلمان نشانه‌های از جمله افسردگی، خودکشی، اعتیاد و سایر آسیب‌ها را در دانش آموز مشاهده کردند باید مداخله کنند و آن را حل کنند که نتیجه بخش بودن این کار نیازمند آموزش است.

وی تصریح کرد: آموزش، غربال گری و مداخله از ویژگی‌های طرح نماد است و باید آموزش مهارت‌های تخصصی به دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس در این طرح در اولویت قرار گیرد.

بیدخام اضافه کرد: دانش‌آموزانی که نشانه محرز دارند یا در معرض خطر هستند بعد از دریافت اطلاعات از والدین و معلم، تشخیص‌ها توسط مشاور مدرسه انجام می‌شود و بررسی خواهد شد چه خدمتی باید به آن‌ها ارائه شود و اگر امکان‌پذیر بود در مدرسه و اگر ممکن نبود به مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش و مراکز ذیصلاح معرفی می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به مشارکت جدی معلمان پرداخت و توضیح داد: اگر دانش آموزی در بین تنش و دعوای خانواده باشد و تحت فشارهای وارده به خودکشی فکر کند، معلم مدرسه با دریافت نشانه‌ای از آن دانش آموز، به سرعت به مراقب بهداشتی و مشاور مدرسه اطلاع می‌دهد و به تناسب آسیب مداخلات لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به آمار فزاینده معضلات و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان باید مهارت‌های ۱۰ گانه از جمله نه گفتن، جرأت ورزی، مقابله با استرس و غیره را یاد بگیرند.

بیدخام یادآور شد: دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند و بعد از نهاد خانواده، مدرسه مهم‌ترین مرکز تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و با توجه به آمار ۲۵۰ هزار دانش آموز در سطح استان قزوین؛ توانمند سازی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی بسیار ضروری است.
:

کد خبر 4641523

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین آسیب اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد

مسابقات والیبال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های رفسنجان و بم به ترتیب دوم و سوم شدند.

 محسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با اشاره به شرکت بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای استان گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی زیرساخت اصلی ورزش قهرمانی و شناخت استعداد‌های بالقوه ورزشی است.

وی با اشاره به کسب بیش از ۱۲۰ مقام قهرمانی از سوی دانش آموزان استان در مسابقات کشوری افزود: ۷ دانش آموز کرمانی نیز به تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران دعوت شده اند.

منوچهری نژاد با اشاره به ساخت و تجهیز فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای استان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در استان از تکمیل روند ساخت ۷ استخر شنای دانش آموزی در شهرستان‌های قلعه گنج، عنبر آباد، زرند، ریگان، نرماشیر، انار و کوهبنان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مکالمه خنده دار مادربزرگ و محسن در مدرسه با لهجه شیرازی
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند