Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام عصر شنبه روابط عمومی موزه ملی ایران، «جبرییل نوکنده» در این خصوص، اظهار داشت: نمایشگاه شکوه تمدن‌های آسیا که از تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ در موزه ملی چین گشایش یافت، طبق اعلام مجریان امر در طی کمتر از یک ماه پذیرای ۵۸ هزارو ۳۵۲ نفر بازدیدکننده بوده است.

وی افزود: این آمار در این محدوده زمانی نشان از استقبال ویژه مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور چین دارد و موجب خرسندی برگزارکنندگان از عملکرد موفق این نمایشگاه را به همراه داشته و برای خود آنها نیز این حجم بازدید در این زمان کوتاه باعث شگفتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوکنده خاطر نشان کرد: موزه ملی ایران در مقام یک سفیر فرهنگی با شرکت در این نمایشگاه سعی بر آن داشته تا گامی مؤثر در نمایش فرهنگ اصیل و هنر فاخر سرزمین ایران بردارد و تمدن ایرانی را به عنوان یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین تمدن‌های تاریخ بشر به جهانیان معرفی کند.

در این نمایشگاه ۲۲ کشور آسیایی با انتخاب ده تا بیست اثر تاریخی فرهنگی حاصل از یافته‌های باستان شناسی، معرف تصویری شایان از فرهنگ و تمدن سرزمین مادری خود بوده و همچنین تلاش شده نمایش سابقه ارتباط با کشور چین را به ویژه در امتداد جاده ابریشم ارائه کند.

کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: افغانستان، ایران، پاکستان، ارمنستان، هند، اردن، تاجیکستان، مغولستان، ترکمنستان، میانمار، سریلانکا، آذربایجان، لبنان، امارات متحده عربی، کامبوج، ژاپن، عربستان سعودی، مالزی، سنگاپور، لائوس از قاره آسیا و یونان و مصر هم به عنوان دو کشور میهمان از قاره‌های اروپا و آفریقا با آثاری مرتبط شرکت داشتند.

این نمایشگاه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین، سفرای کشورها، مقامات عالی رتبه سیاسی فرهنگی بیش از ۲۲ کشور آسیایی و آقای محمد کشاورز زاده سفیر ایران در پکن و هیئت همراه در موزه ملی چین گشایش یافت.

موزه ملی ایران در این نمایشگاه با ۱۵ اثر تاریخی-فرهنگی شرکت کرده که قدیمی ترین آن سنگ پی بنای داریوش هخامنشی است. از دیگر آثار می‌توان به ریتون سفالی دماوند از دوره اشکانیان، سردیس گچی حاجی آباد فارس، بشقاب برنزی با نقش گریفون و آبگینه‌های از شوش و گیلان دوره ساسانی، سفالینه و کاشی زرین فام از شهرهای باستانی تخت سلیمان و گرگان، چینی‌های آبی سفید از مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، کره برنجی به عنوان ابزار ستاره شناسی از دوره سلجوقی اشاره کرد.

این نمایشگاه تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در موزه ملی چین در پکن دایر خواهد بود و روزهای دوشنبه نیز تعطیل است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان با اظهار امیدواری تبدیل کارخانه ریسباف به بزرگترین موزه کشور گفت: امیدواریم با همکاری استانداری و اداره ارشاد، این مجموعه به میراث فرهنگی شهر و بزرگترین موزه شهر و حتی کشور تبدیل شود.


علی قاسم زاده با اعلام اینکه مجموعه ریسباف در هفته جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود، افزود: مرمت این مجموعه فورا آغاز می‌شود تا نسبت به تحقق یکی از رویا‌های مهم این شهر و شهروندانش درخصوص این مکان گام برداریم.

 
او گفت: شهرداری اصفهان در بودجه امسال خود ردیف اعتباری مشخصی را برای صندوق حمایت از تولید آثار هنری در نظر گرفته و در صورت مشارکت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، این طرح به سرانجام می‌رسد.


شهردار اصفهان با اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت اجرای گالری‌های هنری در بعضی از ایستگاه‌های مترو، اختصاص زمین برای احداث پلاتو جهت اجرای نمایش، افزود: سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان متعهد شده است که روند بهسازی موزه هنر‌های معاصر را تا پایان ماه‌های محرم و صفر به پایان برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • ثبت ۲۵ اثر استان اردبیل در فهرست آثار ملی کشور و یک اثر در فهرست آثار جهانی
  • نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟