Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی که صبح روز شنبه 25 خرداد در آیین گرامیداشت  سی و پنجمین سالگرد تأسیس صندوق بیمه کشاورزی سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق  به شکل گیری صندوق بیمه کشاورزی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره کرد و گفت: توجه به سازوکارها و نهادسازی برای بخش کشاورزی ایران در مقایسه با سایر کشورها به موقع انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدارحمی با بیان اینکه تفکر حمایت قانونمند و هدفمند از بخش کشاورزی به عنوان یک بخش کلیدی کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی قوت گرفت، خاطر نشان کرد: در سال هایی که از فعالیت بیمه کشاورزی می گذرد، نقش حمایت قانونمند و منطقی از فعالیت های کشاورزی روز افزون و مایه خرسندی است.

وی با یادآوری اینکه در سیل اخیر اولین نهادی که در عرصه حضور یافت و اثر وجودی خود را نشان داد صندوق بیمه کشاورزی بود، افزود ؛ گرچه ابعاد این و خسارت ها زیاد بود اما حضور یک نهاد مسئول به رفع آلام مردم و امیدواری جامعه کمک می کند و اطمینان نسبی را برای مردم ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تشریح مباحث بنیادین مدیریت ریسک و مخاطرات تصریح کرد: اینگونه مشکلات را باید از طریق سازوکارهایی مثل بیمه مدیریت کرد.

خدارحمی به تغییرات اقلیمی که موجب بروز حوادث طبیعی و ایجاد تبعات منفی می شود اشاره و خاطر نشان کرد: راه حل مقابله با این پدیده ها و مدیریت خسارت ها وظیفه بیمه است.

مدیرعامل بانک کشاورزی، بیمه کشاورزی را نقطه اتکا و اطمینان برای کشاورز دانست و افزود: اگر نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، مردم متوجه نیاز و ضرورت حفظ این گونه سازوکارها و نهادها خواهند شد.

خدارحمی، با تأکید بر ضرورت و لزوم گسترش فرهنگ بیمه خاطر نشان کرد: یکی از رسالت های جدی و مورد تأکید صندوق بیمه کشاورزی گسترش فرهنگ بیمه است تا از این طریق تمایل فعالان بخش کشاورزی برای بیمه محصولات، اموال و زیر ساخت های این بخش بیشتر شود.

وی افزایش ظرفیت های اجرایی، گسترش فعالیت های نهاد بیمه و همچنین متناسب سازی امکانات این صندوق با ظرفیت های بخش کشاورزی را از دیگر ضرورت های نظام بیمه کشاورزی بر شمرد و گفت: نگاه توسعه ای به بیمه کشاورزی باتوجه به امکانات، بودجه و برنامه ها به خوبی پیش می رود.

خدارحمی با بیان اینکه بیمه کشاورزی را تا حد امکان باید با اتکا به امکانات خود توسعه بدهیم و برنامه ها را پیش ببریم افزود: در این مسیر با همفکری و استفاده از توان متخصصان و محققان این عرصه می توان به سمت تنوع بخشی حرکت کرد و به سازوکارهای جدید، طرح های خودگردان و سودآور دست یافت.

مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر مشارکت بیشتر فعالان بخش کشاورزی در امر بیمه محصولات کشاورزی گفت: با استفاده از تجربه بانک کشاورزی در اصلاحات ساختاری می توان نظام بیمه کشاورزی را تغییر و به تبع آن توسعه داد.

خدارحمی، اصلاحات ساختاری بانک کشاورزی که حاصل تلاش درونی و پشتوانه سیاست های دولت و مجلس را دارد،تجربه خوبی برای بیمه کشاورزی دانست تا در ادامه تلاش های ارزشمند گذشته به یک نهاد توانگر در آینده تبدیل شود.

وی  با بیان اینکه بخش کشاورزی در شرایط خطیر کنونی نقطه اتکای جامعه و باعث دلگرمی مردم به لحاظ امنیت غذایی است اضافه کرد: این جایگاه بخش کشاورزی نتیجه تلاش کشاورزان وفعالان بخش، سیاستگذاری های دولت و مجلس و نهادهای حامی مثل بانک و بیمه کشاورزی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه شعار رونق تولید در بخش کشاورزی عینیت دارد و با تأکید مقام معظم رهبری باید این رونق را بیشتر کنیم افزود: با اتکا به شعار رونق تولید باید به سمت استفاده بیشتر از ظرفیت های کشور حرکت کنیم.

وی گفت: عملکرد سال گذشته نشان می دهد می توانیم دستاوردهای جدیدی  را برای کمک به رونق تولید به ثبت برسانیم  تا در این مسیر با استفاده از ظرفیت های جدید ، همدلی، همراهی و همفکری و... بانک و بیمه کشاورزی بتوانند از عهده نیازهای بخش برآیند و اقدامات خوب و امیدآفرینی را برای جامعه انجام دهند.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

امتداد - بانک کشاورزی در راستای تحقق سیاست های مهار تورم، کنترل نقدینگی و حمایت از تولید در دولت سیزدهم، با طراحی و ایجاد پلتفرم های «مدیریت مالی زنجیره تامین» در اکوسیستم کشاورزی، قدم های ارزشمندی را برای تسهیل استفاده از «ابزارهای تامین مالی زنجیره ای» و اقبال فعالان بخش کشاورزی نسبت به «کشاورزی قراردادی» برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک با طراحی و ایجاد پلتفرم مدیریت زنجیره تامین محصولات کشاورزی به نام «پالیز»، سامانه مدیریت زنجیره تامین کالاهای استراتژیک با عنوان «بازارگاه محصولات کشاورزی» و کیف پول الکترونیکی و نیز ارائه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و تعهدی نظیر گواهی اعتبار مولد «گام»، سفته، برات و چک الکترونیکی، ضمانت نامه و … فعالیت زنجیره های تامین را در اکوسیستم کشاورزی تسهیل و تسریع کرده و راه را برای توسعه کشاورزی قراردادی در کشور، هموارتر ساخته است.

بر اساس این گزارش، استفاده از پلتفرم های « پالیز» و «بازارگاه محصولات کشاورزی»، راهکاری موثر برای مدیریت مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم ها، ارائه خدمات بهینه به بازیگران زنجیره تامین از مزرعه تا سفره، ازجمله تامین کنندگان مواد اولیه و نهاده های تولید، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی، واردکنندگان، فین تک ها، تشکل ها و حتی شبکه توزیع و فروش محصولات غذایی، با استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال بانک کشاورزی و با هدف حمایت از تامین امنیت غذایی کشور است.

از سوی دیگر، بانک کشاورزی با هدف افزایش کاربران پلتفرم های تامین مالی زنجیره تامین و کشاورزی قراردادی، نسبت به بازطراحی و بهبود فرآیندها، توسعه خدمات غیرحضوری و طراحی سازوکارهایی برای ارائه ابزارهای مالی اهرمی و تعهدی نظیر گام، برات ، سفته، چک، ضمانت نامه و … به صورت الکترونیکی و مکانیزه اقدام کرده و در این مسیر، موفقیت های چشمگیری داشته است.

 شایان ذکر است تأمین مالی زنجیره تأمین با ابزارهای تعهدی، که از جمله سیاست های اصلی بانک مرکزی در دولت سیزدهم به شمار می رود، یک رویکرد خلاقانه و بارزترین نحوه تأمین مالی غیرتورمی است و موجب بهینه سازی جریان های مالی در زنجیره تامین، کاهش مرکزیت نقدینگی، کاهش هزینه ها، کنترل بازار، افزایش سودآوری و کارایی هرچه بیشترزنجیره می شود؛ همچنین این روش به مقاوم شدن اقتصاد کشور در برابر فشار تحریم‌های بین‌المللی کمک می کند.

فعالان بخش کشاورزی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پلتفرم پالیز و یا شعب و مدیریت های بانک در استان ها مراجعه فرمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • کاهش گردوغبار در خوزستان با پراکنش اراضی کشاورزی
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران