Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس و جمعی از مسؤولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه که به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان اجرای اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است که این سازمان باید همچون گذشته در توسعه کشاورزی و بخش‌های تابعه جهادی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی از اصول مهم اقتصاد مقاومتی است که مسؤولان باید در این زمینه سعه‌صدر و تلاش مضاعف داشته باشند.

وی تصریح کرد: جهاد از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات فراوانی را به این کشور و نظام تقدیم کرده است و در زمان جنگ این نهاد انقلابی دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظام و انقلاب دفاع کرده است و امروز نیز میدان فعالیت و جهادی برای این نهاد انقلابی بسیار وسیع است.

علما افزود: امروز این سازمان باید با توجه به جنگ بزرگ اقتصادی علیه کشور نهایت تلاش و مدیریت را برای رونق بخشی و توسعه کشاورزی بکار بگیرد و بتواند علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی  زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.

وی گفت: استان کرمانشاه استان بسیار مستعد برای توسعه کشاورزی است و با وجود زمین‌های مستعد و آب فراوان باید توجه بیشتری برای توسعه این بخش در استان کرمانشاه بشود.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با بررسی‌ هایی که توسط کارشناسان انجام شده، میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان در سال گذشته ناشی از قطع برق چاه موتورها حدود ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.


کاظم قربانپور با ابراز نگرانی از قطع برق چاه موتورهای کشاورزی به ویژه در زمانی که تولید محصولات نیازمند آب است، افزود: چند سالی است که با فرا رسیدن فصل تابستان، افزایش دمای هوا و متعاقب آن افزایش مصرف برق موضوع خاموشی‌ چاه موتورها در بخش‌ کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بر اساس اعلام شرکت برق تابستان امسال نیز شاهد کمبود برق و خاموشی چاه های آب کشاورزی خواهیم بود اما تلاش ما به عنوان متولی بخش کشاورزی بر این است که با همکاری و همفکری سایر دستگاه های مرتبط بتوانیم خسارت‌ های احتمالی را به حداقل برسانیم.


مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه معتقدیم که اگر قرار است بدلیل ناترازی، شرکت برق طرح خاموشی ها را پیگیری کند باید این مهم به گونه‌ ای اجرا شود که به معیشت مردم صدمه وارد نشود و آسیب‌های اجتماعی آن به کمترین حد ممکن برسد.

 

قربانپور تصریح کرد: کاشت ارقام مقاوم تر به گرما و کم آبی، ترویج کاشت ارقام جایگزین و سازگار با اقلیم منطقه، پیگیری و حمایت در راستای افزایش کشت گلخانه ای، ترویج استفاده از روش های نوین آبیاری، ترویج کاهش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح از جمله اقدامات جهاد کشاورزی کاشمر برای مقابله با بحران کم آبی بوده است.

دیگر خبرها

  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • کشف ۱۴۶ کیسه آرد قاچاق در نهاوند
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • اصول ساختمان‌ منفعل و مزایای آن برای شهرها
  • خسارت ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کاشمر
  • روحانی : امیدواریم اسرائیل حماقتش را تکرار نکند
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه