Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضل منیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسیرهای مواصلاتی به ویژه مسیر سقز - بوکان نسبت به سایر مسیرها بیشترین تردد را دارد و حوادث زیادی در آن رخ می دهد بنابراین برای حضور سریع نیروهای هلال احمر در محل اینگونه حوادث راه اندازی یک پایگاه امدادی در این مسیر ضروری است.

وی با بیان اینکه بازسازی انبارهای امدادی و آموزش کمک های امدادی و اولیه به روستاییان از برنامه های اصلی هلال احمر سقز است، افزود: استفاده از ابزارها و فنون نوین امداد و نجات می تواند باعت تسریع در انجام وظیفه کارکنان هلال احمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منیعی برگزاری دوره های تخصصی برای امدادگران و افزایش این دوره ها را از دیگر برنامه های هلال احمر اعلام کرد و یادآور شد: فراگیر شدن آموزش های همگانی و آموزش در روستاها افزایش یافته و به زودی تیم های امداد روستایی نیز تشکیل خواهد شد.

وی کسانی که در دوره های تخصصی و دارای درجه باشند را عضو اصلی هلال احمر دانست و اضافه کرد: در سقز ۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر هستند و ۷۰۰ نفر هم به صورت افتخاری با این سازمان همکاری دارند و در هر گونه حوادث داوطلبانه آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر سقز در بخشی دیگر به انبارهای داخل شهر و مشکل تردد خودروهای سنگین به آن اشاره کرد و گفت: انبارهای امداد و نجات باید خارج از شهر باشند و برای ایجاد انبارها نیاز به محوطه زیادی است و امیدواریم با کمک مسئولین زمینی برای ساخت انبار خارج از شهر تهیه کنیم.

منیعی با اشاره به اینکه نگاه هلال احمر، فرا بخشی و فعالیت های آن بدون مرز است، افزود: مردم سقز برای کمک به سیل زدگان اخیر کشور، وسایل مورد نیاز از جمله مواد شوینده و بهداشتی جمع آوری کردند که ارزش این محموله ۶۰۰ میلیون ریال بود همچنین ۱۳۵ میلیون ریال نیز به صورت نقدی به حساب هلال احمر در سقز واریز شد.

۷۳۴۵/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین کبادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر بیان کرد: پیرو اعلام وضعیت قرمز هواشناسی تا صبح امروز، در ۴۷ منطقه عملیاتی ۱۱۹۷ عملیات امدادرسانی، ۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی افزود: ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ۴۳ مسافر ۲ دستگاه اتوبوس که در جاده کنارک به نیکشهر گرفتار سیلاب شده بودند، نجات داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجاتگر) از هلال‌احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین جمعیت هلال احمر با به کارگیری بیش از ۶ هزار نیروی عملیاتی در غالب ۱۲۰۰ تیم در ۵ استان متأثر از سیل و همچنین به کارگیری ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی در حال امدادرسانی است. همچنین در صورت نیاز به خدمات رسانی اضطراری شماره ملی ۱۱۲ در خدمت هموطنان عزیز است.

کد خبر 6080948

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • لغزندگی محورهای خراسان جنوبی؛ آماده‌باش نیروهای امداد
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان