Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:00:51 GMT

۴ محیط‌بان بازداشتی کرمان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۹۵۹۵

۴ محیط‌بان بازداشتی کرمان آزاد شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از آزادی چهار محیط‌بان بازداشت‌شده در استان کرمان خبر داد.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور که روز گذشته (جمعه) از انتقال پرونده محیط‌بانان متهم به قتل عمد در کرمان به دادسرای نظامی هرمزگان خَبْر داده بود، عصر امروز (شنبه، ۲۵ خرداد) در گفت‌وگو با ایسنا از آزادی این محیط‌بانان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این‌که محل وقوع جرم در نزدیکی استان هرمزگان بود؛ چند روز پیش پرونده محیط‌بانان کرمان به دادسرای نظامی هرمزگان منتقل شد. امروز هم قاضی پرونده به این نتیجه رسید که محیط‌بانان با قرار وثیقه آزاد شوند.

سرهنگ محبت‌خانی با ابراز همدردی مجدد با خانواده متوفی، تاکید کرد: امروز سه محیط‌بان و یک همیار محیط زیست که در جریان تعقیب و گریز در پارک ملی خَبْر کرمان متهم به قتل عمد شده بودند، بنا به تشخیص قاضی با وثیقه‌گذاری آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، ۱۱ خرداد سال‌جاری دو نفر متهم به شکار غیرمجاز طی تعقیب و گریز با محیط‌بانان پارک ملی خبر استان کرمان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند. در حین تعقیب و گریز موتورسیکلت (شکارچیان) در حال فرار، تعادل خود را از دست داد و واژگون شد. محیط‌بانان بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفتند اما به‌دلیل صدمات وارده هر دو شکارچی متأسفانه فوت کردند. به دنبال شکایت خانواده شکارچیان فوت‌شده، سه محیط‌بان و یک همیار محیط زیست متهم به قتل عمد شده و از آن روز در بازداشت به سر می‌بردند که امروز بنا به اظهارات فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آزاد شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محيط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»، اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا بیست و یکم تیر روز جهانی بدون پلاستیک تداوم خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی شده است و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه‌اندازی آن با ما هم‌فکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شعار سال جاری هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مسئله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی درباره کاهش مصرف پلاستیک خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

کد خبر 746877

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته