Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه‌ای درباره مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مرگ دختری نوجوان بنام ن.ا به علت خطای پزشکی در تزریق داروی اشتباه نوشت: بیمار خانمی ١٧ ساله به نام ن.ا در تاریخ بیستم خرداد ساعت شش صبح به اورژانس بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه می‌کند، نامبرده از بیمارستان قائم به بیمارستان شهدای خلیج فارس فرستاده شده که در بررسی‌ها سابقه تزریق خون و ویزیت در بیمارستان قائم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اورژانس مسکن تزریق و به صورت سرپایی ترخیص می‌شود و در تاریخ بیست و یکم بیمار به مطب متخصص نورولوژی مراجعه می‌کند و با دستور متخصص به اورژانس بیمارستان ارجاع داده می‌شود که بلافاصله بستری و اقدام درمانی تحت نظر متخصصین شروع می‌شود.

بیمار سابقه بیماری کرون را ذکر می‌کند که تحت درمان دارویی بوده است به علاوه سابقه بیوپسی کبد هم ذکر می‌کند که با توجه به وخامت حال بیمار و نارسایی شدید کبد نامبرده با هماهنگی و تلاش متخصصین پس از اخذ پذیرش و هماهنگی لازم برای پیوند کبد از طریق بالگرد به شیراز اعزام می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بیمار دارای سابقه زمینه‌ای و مورد شناخته شده بیماری کرون بوده که خود می‌تواند عوارضی از جمله نارسایی کبد را به همراه داشته باشد، تزریق دارو‌های مسکن و آرام بخش تزریق شده نمی‌تواند به این سرعت بیمار را دچار عارضه جدی کند بنابراین شواهدی از بروز خطای پزشکی در مورد این بیمار تایید نمی‌شود.

در خصوص این مورد به تحقیقات تخصصی بیشتر نیاز است که در سازمان‌های ذیربط از جمله نظام پزشکی و پزشکی قانونی بررسی و در صورت هرگونه قصور، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

البته ذکر چند نکته نیز ضروری است نکته اول؛ نبایدبراساس اطلاعات ناقص وگا‌ه با ذکر نکردن تمام حقایق وسابقه بیماری، باعث نفرت پراکنی و سلب اعتماد عمومی از کادر زحمتکش درمانی استان بشویم.

نکته دوم؛ برای ایجاد اعتماد عمومی پزشکان و پرستاران که فرزندان نخبه این استان هستند زحمت‌های زیادی را متحمل شده اند و نباید یک شبه زحمات چندین ساله آن‌ها را بر باد دهیم.

در پایان اطلاعیه هم با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای دریافت هرگونه انتقاد و شکایت، تاکید شده است: همه شهروندان مطمئن باشند در خصوص این مورد سازمان‌های ذیربط از جمله نظام پزشکی و پزشکی قانونی موضوع را با دقت بررسی می‌کنند و در صورت بروز هرگونه قصور با جدیت با خاطی یا خاطیان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

توضیح درباره فوت دختری نوجوان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید