Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@20:59:08 GMT

روحانی «دوشنبه» را به مقصد کشورمان ترک کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۹۷۴۳

حجت اسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران که در دومین مرحله از سفر سه روزه خود به دو کشور آسیایی به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) به تاجیکستان سفر کرده بود، لحظاتی قبل دوشنبه را به مقصد کشورمان ترک کرد.

روحانی در نخستین مرحله از این سفر، پنج شنبه 23 خرداد ماه به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، عازم بیشکک پایتخت قرقیزستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مدت حضور در قرقیزستان علاوه برحضور و سخنرانی در جمع سران کشورهای عضو شانگهای، در دیدارهای جداگانه ای با روسای جمهور روسیه، چین و افغانستان گفت و گو و درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

رئیس جمهورهمچنین روز شنبه در پنجمین کنفرانس «سیکا» مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران درخصوص موضوعات مهم منطقه را در جمع سران و مقام های  بیش از 20 کشور آسیایی حاضر در این نشست بین المللی تبیین و تشریح کرد.

روحانی همچنین در حاشیه اجلاس سیکا درشهر دوشنبه تاجیکستان در ملاقات های جداگانه ای با رئیس اجرایی دولت افغانستان، روسای جمهور ترکیه و تاجیکستان و امیر قطر دیدار و درخصوص مناسبات دو جانبه و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ایران تاجیکستان قرقیزستان چین افغانستان جمهوری اسلامی ایران اسلامی ایران تاجیکستان حسن روحانی رئیس جمهور قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه پس از سفر رسمی یکروزه به سریلانکا که به دعوت آقای «رانیل ویکر مسینگه» رئیس جمهور این کشور انجام شده بود، عازم کشورمان شد.

رئیس جمهور در این سفر در بدو ورود به محل اجرای طرح چند منظوره سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اویااوما» رفت و به اتفاق همتای سریلانکایی این پروژه را که یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی-مهندسی جمهوری اسلامی ایران بود، افتتاح کردند.

 رئیسی سپس به کلمبو پایتخت سریلانکا رفت و در کاخ ریاست جمهوری مورد استقبال رسمی همتای سریلانکایی خود قرار گرفت و پس از برگزاری دیدار دوجانبه، به اتفاق یکدیگر نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار کردند و پس از حضور در مراسم امضای 5 سند همکاری از سوی مقامات دو کشور در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌ها و توافقات خود را تشریح کردند.

رئیس جمهور در جریان این سفر همچنین در مسجد جامع «کالیپتی» کلمبو حضور یافت و با نمازگزاران این مسجد دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • رئیس جمهور پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان
  • رئیس جمهور، اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد
  • رئیسی اسلام‌آباد را به مقصد لاهور ترک کرد