Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:48:15 GMT

جایزه ویژه دورنمای «انسی» برای «پسر دریا»

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۹۷۸۸

جایزه ویژه دورنمای «انسی» برای «پسر دریا»

فیلم «پسر دریا» با ساختار ترکیبی فیلم و انیمیشن و روایتی ساده توانست جایزه ویژه بخش دورنمای جشنواره معتبر انسی فرانسه را ازآن خود کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، جشنواره «انسی فرانسه» از جمله معتبرترین جشنواره های سینمایی در جهان و مهم ترین رویداد انیمیشن جهان است که هر ساله انیمیشن سازان و علاقمندان به این حوزه را گردهم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این جشنواره که برگزاری ان قدمتی حدودا ۶۰ ساله دارد که در ابتدا به صورت دو سالانه و سپس هرساله برپا شده است.



امسال سی و چهارمین دوره این جشنواره سینمایی در حالی از ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در فرانسه برگزار شد که از میان سه هزار و شصت و نه اثر رسیده به جشنواره، سه انیمیشن ایرانی در میان دویست اثر راه یافته به بخش مسابقه حضور داشتند.



«گرسنگی» به کارگردانی زهرا رستم پور ، «گرگم و‌ گله می برم» به کارگردانی امیر هوشنگ معین و «پسر دریا» به کارگردانی عباس جلالی یکتا آثار راه یافته به جشنواره انسی بودند که از این میان، دو فیلم «گرگم و‌ گله می برم» و  «پسر دریا» در بخش دورنما اکران شدند.



دورنمای جشنواره انسی از بخش های زیرمجموعه آن است که امسال میزبان بیست و سه فیلم از بیش از هشت کشور جهان بود که از این میان «پسر دریا» توانست جایزه ویژه این بخش را به دست آورد. 

 

«پسر دریا» اثری با ساختار ترکیبی فیلم و انیمیشن است که با وجود روایت ساده داستان، تاکنون با مخاطبانش در جشنواره های جهانی به خوبی ارتباط برقرار کرده است. این فیلم که پیش از انسی در جشنواره «انیما اواردز» ترکیه هم مورد توجه قرار گرفته، ماجرای زن و شوهری با بازی دو بازیگر واقعی است که با پسری انیمیشنی روی دیوار همراه می شوند. اما این همراهی زندگی آن ها را دچار تغییراتی می کند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه مجلس وهابیت آمریکا تشییع خبرگزاری شبستان دهه کرامت جشنواره انسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مستند، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای ۶۰ دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.
جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.
این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.
«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

دیگر خبرها

  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه