Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:46:16 GMT

نگرانی مسئولان از عدم تحویل گندم به مراکز خرید دولتی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۹۸۴۴

نگرانی مسئولان از عدم تحویل گندم به مراکز خرید دولتی

اسماعیل اسفندیارپور روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۶ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم رفته که از این میزان، ۲ میلیون هکتار به صورت آبی و ۴ میلیون هکتار به صورت دیم کشت شده است.
وی اظهار داشت: کشت محصول گندم در سراسر کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و با وجود سیل ابتدای سال، پیش بینی می‌شود که بیش از ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن گندم برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته، ۱.۵ میلیون تن افزایش یافته است.
وی گفت: تا کنون بیش از ۳ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۱۶۰ هزار تن بذر برای کشت از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که با توجه به فضای موجود، دغدغه کشاورزان و پیش بینی‌های صورت گرفته، نگران تحویل گندم به مراکز خرید دولتی هستیم.
اسفندیار پور افزود: مسئولان وظیفه دارند تا به دغدغه کشاورزان توجه کنند و با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، حقوق کشاورزان را رعایت نمایند تا تجربه تلخ سال‌های ۹۱ و ۹۲ درکاهش میزان خرید تضمینی گندم تکرار نشود.
وی با تأکید بر لزوم تجدید نظر شورای اقتصاد برای قیمت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم که هم اکنون ۱۷ هزار ریال است، می‌تواند سرعت تحویل محصول به مراکز خرید دولتی را افزایش داده و از خارج شدن محصول از مصرف انسانی و نشتی آن بکاهد.
وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی گزارشات لازم را به مسئولان منتقل کرده است، از شورای اقتصاد درخواست می‌شود تا همچون سال ۹۲ که پس از برگزاری چندین جلسه، قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کرد، برای امسال نیز این مهم را در دستور کار قرار دهد.
مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: تا فرصت باقی است و هنوز ۶۵ تا ۷۰ درصد از گندم کشور برداشت نشده است از شورای اقتصاد و تصمیم گیرندگان درخواست می‌کنیم تا در قیمت خرید تضمینی گندم تجدید نطر کنند و نگرانی کشاورزان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی را برطرف نمایند.
وی افزود: اگر در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم تجدید نظری صورت گرفت، لازم است تا کشاورزانی که محصول خود را به قیمت ۱۷ هزار ریال به مراکز خرید دولتی تحویل داده اند نیز مورد توجه قرار گیرند.
وی میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته را بیش از ۱۰ میلیون تن اعلام کرد.
اسفندیارپور به پرداخت سریع‌تر وجه گندم‌های خریداری شده به کشاورزان تأکید کرد و افزود: اکثر کشاورزانی که اقدام به کشت آبی گندم می‌کنند، پس از برداشت محصول سریعاً نسبت به کشت بعدی اقدام می‌کنند لذا این افراد به نقدینگی نیاز دارند.
وی اظهار داشت: از بانک مرکزی به عنوان مسئول تأمین کننده نقدینگی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان سیاستگذار تحویل اعتبارات درخواست می‌شود تا اعتبارات مورد نیاز خرید گندم را به شرکت غله و بازرگانی دولتی تحویل دهند تا از طریق بانک کشاورزی، پول کشاورزان پرداخت شود که این امر نیز می‌تواند به افزایش تحویل گندم به مراکز خرید دولتی کمک کند.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند

امام جمعه مرند در مراسم تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه با بیان اینکه یکی از الویت‌های جهادکشاورزی باید تامین امنیت غذایی باشد گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید نظارت خود را افزایش دهند تا کیفیت محصولات ارائه شده به مردم مخصوصاً نان پخت شده افزایش یابد.

حجت الاسلام نعمت زاده با تاکید بر افزایش بازدهی نانوایی‌های شهرستان مرند اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر علم روز در نانوایی‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کند.

وی به گله مندی مردم در خصوص قیمت‌ها اشاره و تاکید کرد: مسئولین ضمن کنترل کیفیت محصولات ایجاد ثبات قیمت کالا‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار مرند نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه گندم جزو موضوعات راهبردی کشور محسوب می‌شود گفت: جهادکشاورزی شهرستان مرند آماده است بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به خرید تضمینی گندم اقدام کند.

 عباسی ادامه داد: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیش بینی می‌شود میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان مرند ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر گندم کلزا نیز جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود افزود: پیش بینی کارشناسان کشاورزی از خرید تضمینی کلزا در سال زراعی پیش رو در شهرستان مرند ۲۶۰ تن می‌باشد.

فرماندار مرند ادامه داد: در شهرستان مرند ۲ مرکز خرید تضمینی گندم و یک مرکز خرید تضمینی کلزا در حال فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی