Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:20:49 GMT

لاریجانی: اراده دولت به سمت حمایت از جوانان فناور است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۶۹۹۱۹

لاریجانی: اراده دولت به سمت حمایت از جوانان فناور است

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز شنبه در نشست پارک فناوری پردیس در جمع رؤسا، مدیران شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ اظهار داشت: از قبل با گزارشات سورنا ستاری، معاون عملی رئیس جمهور در جریان پیشرفت‌های شما بودم و امروز مسرور شدم که این محیط بانشاط و فناورانه را ملاحظه کردم.

وی افزود: سیستم دیوانی کشور شاید دست اندازهایی داشته باشد، روحیه شما در این زمینه قدری استوار باشد، در حوزه کاری خود پیشنهاداتی بدهید تا دست اندازها را از پیش روی شما برداریم، مقام معظم رهبری تاکید بر رفع مشکلات پیش روی شما دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از قوانین موجود ملاحظاتی در زمان اجرا پیدا کردند به منظور تسهیل درکسب و کار شما در بخش‌هایی از قانون ورود می‌کنیم تا شرایط کاری شما تسهیل شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به درخواست تبدیل پارک فناوری پردیس به منطقه ویژه خاطرنشان کرد: تبدیل پارک به منطقه ویژه زمان بر است، نکاتی که در مناطق ویژه مد نظر شما است را به ما بگویید تا همان شرایط را برای شما ایجاد کنیم و زودتربه نتیجه دلخواه برسید.

وی گفت: معافیت مالیاتی و قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از مواردی است که اکنون زمان مناسبی برای درخواست است، کلیات این طرح تصویب و به کمیسیون رفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان حمایت از فناوران در ارتباط با صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: برای صادرات کالاهای خود به ضمانت‌هایی نیاز دارید، موارد را به ما اعلام کنید، صندوق ضمانت می‌تواند پوششی برای شما داشته باشد و از سوی دیگر صندوق توسعه ملی منابع خوبی برای وام دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: تحریم‌ها برای کشور خوب نیست، به دنبال راه‌های کاهش فشار هستیم، رویکرد درونی باید به آورده‌های کشور نظیر نیروی انسانی و منابع طبیعی باشد و اگر در سال‌های گذشته این توجه وجود داشت امروز در مضیقه نبودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کار فناوران اظهار داشت: شما نیروی فعال کشور هستید در موارد علمی مختلف در داخل کشور نقص‌هایی داریم به ما کمک کنید، بخش‌های دولتی در این زمینه موظف به پشتیبانی از شما هستند تا با حمایت از تولید داخلی به خودکفایی برسیم.

لاریجانی گفت: تا زمانی که تولید داخلی هست نباید سراغ تولیدات خارجی برویم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش خودرو سازی ۴ درصد از قطعات در داخل کشور انجام نمی‌شود که در حدود یک میلیارد و نیم دلار هزینه به ما تحمیل می‌کند، در این حوزه فعال شوید وقت و همت بگذارید تا به خودکفایی برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال داخلی بسیار ارزشمند است و اشتغال عزت و سربلندی به همراه دارد، ضروریات مورد نیاز کشور را به شما اعلام می‌کنیم تا در عرصه کشاورزی، صنعت، معدن و سایر موارد به خودکفایی برسیم.

لاریجانی با اشاره به اهمیت ارتباط فناوران با درخواست‌های دستگاه‌ها اظهار داشت: بعد از جنگ توجه به کشور کمتر شد، روی استقلال داخلی باید بیشتر کار کنیم و نیازهای بخش تولید را به شما انتقال بدهیم.

وی افزود: با تسهیلات صندوق توسعه ملی از شما حمایت مالی می‌کنیم تا سال‌های پر توفیقی پیش رو داشته باشید.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس در نزدیکی شهر پردیس واقع شده است.

تهرام/۹۴۴۱/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۶۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حدود ۸۳ درصد از کل جمعیت بیکار هند را جوانان تشکیل می‌دهند.
مطالعه مشترک سازمان بین المللی کار (ILO) و موسسه توسعه انسانی (IHD) که دیروز منتشر شد نشان می‌دهد نرخ بیکاری و دیگر داده‌های کلیدی نیروی کار در هند وخیم‌تر شدن طولانی مدت را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در حالی که جمعیت زیاد نیروی کار جوان هند یک مزیت جمعیتی است، اما طبق نتایج این گزارش به نظر نمی‌رسد آنها مهارت لازم برای موفقیت را داشته باشند.
طبق گزارش اشتغال هند که در سال ۲۰۲۴منتشر شد، جوانان هند تقریباً ۸۳درصد از نیروی کار بیکار را تشکیل می‌دهند و سهم جوانان دارای تحصیلات متوسطه و عالی در کل جوانان بیکار تقریباً دو برابر شده است؛ و از ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۰ به حدود ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.
بر اساس این مطالعه، همچنین تعداد زنان (۷۶.۷ درصد) بیشتر از مردان (۶۲.۲ درصد) در بین افراد تحصیل کرده، اما بیکار است.
این نشان می‌دهد که مشکل بیکاری در هند به طور فزاینده‌ای در میان جوانان به ویژه تحصیلکردگان مناطق شهری بیشتر است.
در سال ۲۰۰۰، نیمی از کل جمعیت جوان شاغل، خوداشتغال بودند، ۱۳درصد دارای مشاغل عادی و ۳۷ درصد باقی مانده دارای مشاغل معمولی بودند.
این مطالعه همچنین نشان داد هند هفت تا هشت میلیون جوان را در دهه آینده به نیروی کار خود اضافه خواهد کرد.
پس از انتشار این گزارش، احزاب مخالف از دولت مرکزی انتقاد کردند.
چند تن از رهبران مخالف، از جمله رئیس حزب ملی کنگره، مالیاکرجون خارگه، به دولت نارندرا مودی به دلیل یافته‌های این گزارش حمله کردند.
رییس حزب ملی کنگره گفت: جوانان ما بار بی‌تفاوتی رقت‌انگیز دولت مودی را متحمل می‌شوند، زیرا بیکاری روزافزون آینده آنها را نابود کرده است. مشکل بیکاری در هند وخیم است.
----------
باصدا‌ها:
راوی شیری واتسا - کارشناس اقتصادی
آنانتا ناگیس واران - مشاور ارشد اقتصادی دولت

دیگر خبرها

  • ردپای برخی از کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم
  • بیکاری ۸۳ درصد از جوانان هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند
  • اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ کاهش تلفات جاده‌ای/حمایت رئیسی از خیرین
  • ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است
  • اسماعیل هنیه: رژیم اسرائیل با انزوای بی سابقه رو به رو شده