Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:46:06 GMT

خط‎گیری سیاسی برای تشکیلات سیاسی همانند سم است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۰۹۹

خط‎گیری سیاسی برای تشکیلات سیاسی همانند سم است

عضو خبرگان رهبری گفت: خط‎گیری سیاسی برای تشکیلات سیاسی همانند سم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید احمد خاتمی» امروز(شنبه 25 خرداد) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «عزت الله معتمد» فرمانده تیپ امام صادق(ع) و شورای فرماندهی گردانها که در قم برگزار شد، راه اندازی تیپ از سوی رهبر معظم انقلاب پس از جنگ تحمیلی را اقدامی هوشمندانه توصیف کرد و گفت: این تیپ خدمات بسیار خوبی نظیر حمایت از طلاب و روحانیان جهادی ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو خبرگان رهبری توجه به مسائل اخلاقی را از عوامل پیشبرد اهداف تیپ خواند و افزود: تیپ امام صادق(ع) یک مدرسه نظامی است و باید بین اخلاق در محیط نظامی و طلبگی جمع شود. مساله دوم نیز بُعد علمی روحانیان است و باید از توانایی خطابه روحانیانی که در نیروهای مسلح حضور دارند، بهره گرفت.


وی توجه به بُعد علمی روحانیون را باعث ارتقای ولی فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: مساله سوم نیز توجه به موضوع سیاسی است. سیاسی دینی با حجت شرعی کار می کند و حجت آن نیز ولایت فقیه به شمار می آید چرا که خطی جز ولایت فقیه نداریم.


آیت الله خاتمی خط‎‎گیری از جریان های سیاسی را برای تشیکلات نظامی همانند سم دانست و ادامه داد: نیروهای مسلح سرباز ولایت فقیه هستند و گروه های سیاسی نباید آنها را جزئی از خود بدانند. نیروهای مسلح نباید آبروی خود را خرج سیاستمداران برای گرفتن رأی کنند.


امام جمعه موقت تهران تندروی را به زیان حوزه و تیپ عنوان کرد و گفت: تثبیت روحیه جهادی از مهمترین اهداف تیپ به شمار می آید و باید به این مساله توجه کرد.


وی با تأکید بر اینکه در اصول انقلاب و دفاع از ولایت فقیه به هیچ وجه نباید میانه رو بود، افزود: ضد انقلاب با تعابیری نظیر آخوند حکومتی درصدد بازداشتن طلاب از انقلاب هستند اما ما باید محکم ایستاده و به اینکه آخوند این حکومت و انقلاب هستیم، افتخار کنیم.


آیت الله خاتمی از رهبری به عنوان نائب عام امام معصوم(ع) یاد کرد و با اشاره به اینکه پاسخ رهبر انقلاب در ملاقات با نخست وزیر ژاپن اوجه عزت شیعه بود، خاطرنشان ساخت: ما افتخار می کنیم که سرباز این آقا هستیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان استان بوشهر خطبه های نماز جمعه نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت آمریکا شیراز تیپ امام صادق ع آیت الله خاتمی خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه المصطفی بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب اسلامی است، از این جهت تلاش مسوولان و طلاب این مجموعه آموزشی در تقابل مستقیم با اراده شیطانی استکبار قرار دارد و مورد عنایت خاص امام زمان (عج) خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با هیات علما و رؤسای مدارس علمیه هندوستان با جمعی از طلاب جامعة المصطفی خراسان افزود: جامعة المصطفی العالمیه یکی از شجره‌های طیبه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت تا همراه با مبانی دینی و ارزش‌های تشیع، گفتمان انقلاب اسلامی نیز به کشور‌های عالم تسری پیدا کند، بنابراین نباید این مولود مبارک را صرفاً یک نمایندگی آموزشی و یک جریان تعلیمی دانست.

وی بیان کرد: امروزه نه فقط دوستان و دلسوزان بلکه حتی دشمنان اسلام نیز از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند، این منطقی است که به برکت انقلاب اسلامی جهانی شد تا هرکس در هر گوشه از این عالم، چشم به ظهور داشته باشد و امام زمان (عج) را در کانون توجه و تحلیل خود قرار دهد.

 

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت مدیریت مدارس و حوزه‌های علمیه در خطه‌ای همچون سرزمین هندوستان با گستره جمعیتی و فرصت‌های تبلیغی را غنیمت بدانید، افزود: همه این تلاش‌هایی که در عرصه تبلیغ دین در سرزمین هندوستان دارید، باید در استخدام پیروی از خط ولایت مداری امام زمان (عج) باشد.

وی گفت: اقتضای نوکری کردن در این آستان نیز به میدان‌داری در عرصه‌ای است که پرچم ولایت اهل‌بیت (ع) و معارف دینی را در عصر حاضر بلند کرده و اینجاست که اهمیت صیانت از انقلاب اسلامی موضوعیت پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی اظهار کرد: بر طبق توصیف و تحلیل استادان برجسته، شیعه همچون پرنده‌ای با ۲ بال نهضت حسینی و قیام مهدوی است، بنابراین هرکس در جهت ترویج ارزش‌هایی مبتنی بر این اصول بکوشد، بیش از سایرین سربازی کرده و مورد عنایت امام زمان (عج) خواهد بود.

وی اظهار کرد: در موقعیتی که شما قرار دارید، هر مدرسه علمیه به مثابه اردوگاه بقیة الله (عج) است، بنابراین طوری عمل کنید که گویا از طرف امام زمان (عج) به این مسئولیت منصوب شده‌اید.

امام جمعه مشهد گفت: اگر امروز طلبه از فقه و اصول و کلام بهره‌مند باشد و سطوح عالی حوزه را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد، اما از بینش سیاسی و تقید به انقلاب اسلامی بی‌بهره باشد، تلاش و مجاهدت او برای کسب علوم حوزوی راه به جایی نخواهد برد.

جامعة المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

دیگر خبرها

  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • اجرای ۷۰۰ برنامه توسط سپاه روح الله
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه