Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@07:34:23 GMT

نوه شهید رجایی: همه ایران به دنیا آمدیم نه کانادا!

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۳۴۹

نوه شهید رجایی: همه ایران به دنیا آمدیم نه کانادا!

رویداد۲۴ حسین کلهر و سیدحسین حسینی مجریان برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه امروز به مناسبت سالروز تولد شهید رجایی رئیس جمهور سابق ایران، میزبان حمید ملکاحمدی نوه دختری این رئیس جمهور شهید بودند.

گفتگو با ملکاحمدی درباره وضعیت زندگی اش شروع شد و او اینطور سخن گفت: متولد ۱۳۶۸ و سی ساله هستم و در پاسداران سکونت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شغل آزاد دارم و گلخانهدار هستم. صیفیجات میکارم، توت فرنگی و خیار پرورش میدهم. این شغل خانواده مادر من است و من خودم این کار را دوست داشتم. مهندسی کشاورزی خواندم، در ورامین گلخانه اجاره کردم و بدون هیچ رانتی سه سال است مشغول کار شدم.

وی درباره اینکه آیا تا به حال از نوه شهید رجایی بودن استفاده کرده یا خیر، تاکید کرد: من تا امروز و تا این زمان که در اینجا در کنار شما هستم از هیچ کمک و هیچ رانتی استفاده نکردم. دلیلی هم نداشت.

نوه شهید رجایی که چند سال پس از شهادت پدربزرگ خود متولد شده، ادامه داد: ۸،۹ ساله بودم که با شخصیت ایشان آشنا شدم چرا که مادربزرگم همیشه برایم خاطرات او را تعریف میکرد. من هشت سال بعد از شهادت ایشان و در سالگرد شهادت او به دنیا آمدم و خاطرات نقل شده از مادربزرگ و پدر و مادرم باعث آشنایی با پدربزرگم شد.

ملکاحمدی یادآور شد: شهید رجایی یک پسر و دو دختر و نوه دارد. هیچکدام این افراد کار سیاسی انجام ندادند. دختران سراغ کار فرهنگی رفتند و داییهای من کار آزاد دارند. چند وقت پیش در شبکه های اجتماعی مطالبی عنوان شد که آنها در جنوب تهران مغازه دارند اما من اینجا از این تریبون میگویم که اینگونه نیست و آنها در حوزه شیلات و پرورش میگو مشغول هستند. بنابراین ماجرای عکس و مغازه که در فضای مجازی بیان شده واقعی نبود. 

وی در نقل خاطره جذاب از پدربزرگ خود گفت: ایشان به حلال و حرام خیلی اعتقاد داشتند حتی از همان زمان کودکی مثلا وقتی در بازار دستفروشی میکردند قیمت را برای مشتری تعیین می‌کردند تا موقع چانه زدن به او تخفیف بدهند. یک روز یک مشتری چانه نمی زند و پدربزرگم خودش به او تخفیف میدهد چون بحث حلال و حرام برایشان مهم بوده است.

نوه شهید رجایی در پاسخ به اینکه چرا از خانواده شهید رجایی کسی منصب و سمتی ندارد، توضیح داد: در خانواده ما بزرگترها بر این اصل بودند که نباید از این سمت استفاده کرد و به دنبال کار سیاسی نباشیم و از توانایی و استعداد خودمان بهره ببریم. مادربزرگم به حدی حساس بودند که ترجیح می‌دادند دخترانشان در آن زمان با افراد سیاسی ازدواج نکنند، ساده بودند و هیچکس در خانواده ما فرد سیاسی و شخصیت سیاسی نیست.

ملک محمدی درباره همسر شهید رجایی گفت: مادربزرگم متولد ۱۳۲۲ هستند. ایشان خیلی علاقه‌ای ندارند که در رسانه‌ها باشند به خاطر سوء استفاده‌هایی که ممکن است انجام بشود و حرف‌ها درست منعکس نمی‌شود. 
وی درباره عکس‌العمل مادربزرگش نسبت به تورم و گرانی اظهار کرد: ایشان هم مثل باقی مردم تاسف می خورند و این موضوع باعث ناراحتی‌شان می‌شود.

در ادامه نوه رجایی در پاسخ به اینکه اگر کسی پشت تریبون خود را رجایی حال حاضر بنامد مادربزرگش چه واکنشی دارد، گفت: با چنین چیزی مخالفند و اعتقاد دارند هر کسی برای خودش شأن و شخصیتی دارد و باید بر اساس توانایی‌های خودش کار را انجام دهد و خودش را با کسی شبیه‌سازی نکند. مثلا در مبارزات انتخاباتی شخصی می‌گوید من مانند شهید رجایی هستم و...

ملک‌احمدی با بیان اینکه نمی خواهد وارد سیاست بشود و به زندگی عادی خود علاقمند است، درباره موسیقی، سینما و ورزش گفت: همه نوع موسیقی گوش می دهم. اهل سینما رفتن هستم. به کشتی و جودو علاقه دارم ولی به صورت حرفه‌ای انجام نداده‌ام و بیشتر تفریحی بوده است. فوتبال دوست دارم و از طرفداران پروپاقرص پرسپولیس هستم. 

وی درباره تعریف خود از مردم‌دار بودن پدربزرگش بیان کرد: به نظر من یعنی به فکر مردم بودن، مثل مردم زندگی کردن و دغدغه‌های مردم را دانستن. در این رابطه هم شنیده‌ام ایشان بعد از انقلاب که نخست وزیر می‌شوند به خاطر شرایط امنیتی مجبور می‌شوند پنجره اتاقشان را ببندند و اتاق خیلی گرم می‌شود. او به تعاونی می‌رود و برای کولر ثبت نام می‌کند. چند روز بعد کولر را به او تحویل می‌دهند اما پدربزرگ قبول نمی‌کنند می‌گویند ما مثل باقی مردم ثبت نام کردیم و در نوبت قرار گرفتیم و تا نوبت خودمان صبر می‌کنیم و نباید به خاطر پست و مقامی که دارم بدون نوبت کولر به من بدهند.

نوه شهید رجایی درباره اینکه آیا فیلم و سریالی از پدربزرگش ساخته شده یا خیر، گفت: سالها پیش در سریالی آقای هاشمی نقش ایشان را بازی کردند، ولی خیلی نه، به ایشان پرداخته نشده است.

ملک احمدی در پاسخ به اینکه آیا مادربزرگ شما مراجعه مردمی دارد و مردم به خاطر اینکه همسر شهید رجایی هستند به ایشان نامه می دهند، گفت: به آن صورت نه ولی خیلی ها شماره ایشان را پیدا می‌کنند، تماس می‌گیرند و درد و دل می‌کنند و از خاطرات‌شان استفاده می‌کنند.

وی که هنوز مجرد است از ازدواج سه تن از نوه های رجایی خبر داد و در پاسخ به اینکه آنها بچه‌هایشان را کجا به دنیا آورده‌اند ایران یا کانادا، گفت: خیر در ایران به دنیا آمدند و مشغول کارند.

منبع: خبرآنلاین برچسب ها: رویداد24 ، کانادا ، شهید رجایی ، رانت ، فضای مجازی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کانادا شهید رجایی رانت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: عملیات وعده صادق بیانگر قدرت الهی ملت ایران بود و قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد.

به گزارش ایرنا؛ سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در همایش تبیینی همپای طوفان در شهرکرد افزود: عملیات وعده صادق فرهنگ مجاهدت، فداکاری، ولایتمداری، انسجام و وحدت ملی ملت ایران را که طی ۴۵ سال با وجود همه سختی‌ها کسب شده بود را به نمایش گذاشت.
 
وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق بیانگر قدرت الهی ملت ایران است، اظهار کرد: پاسخ ایران به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس نمادی از یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق و از لحاظ راهبردی بسیار اساسی، تحول آفرین با پیامدهای موثر و آینده‌ساز بود.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد و با این عملیات، مسیر جدیدی در مقابل جهان اسلام و بشریت گشوده شد.
 
وی تاکید کرد: با عملیات وعده صادق ساختار رژیم اشغالگر قدس که روزی اندیشه از نیل تا فرات را در سر می‌پروراند و تنها مولفه شکل‌دهنده‌اش امنیت بود به هم ریخت.
 
سردار سلیمانی با اشاره به خروج ساکنان سرزمین‌های اشغالی از این مناطق گفت: امنیت و قدرت مهمترین مولفه رژیم صهیونیستی بود که آن هم در عملیات طوفان الاقصی شکسته شد و با عملیات وعده صادق این رژیم در یک موقعیت جدیدی قرار گرفت.
 
وی یادآور شد: امروز دوست و دشمن بر این اعتقادند که رژیم صهیونیستی توان قرارگرفتن در موقعیت قبل خود را ندارد.
 
به گفته وی، استکبار جهانی تلاش زیادی کرد تا در قالب فضای رسانه‌ای دستاوردهای عملیات وعده صادق را کوچک جلوه دهد اما این تلاش‌ها به جایی نرسید و همه افرادی که مسائل دنیا را به لحاظ راهبردی مطالعه می‌کنند براین باورنند که پیامدهای راهبردی این عملیات در آینده آشکار می‌شود.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به رشادت‌های شهید محمد کیانی گفت: در این سال‌ها کارنامه درخشان، بی وقفه و خالی از تزلزل و سستی از حاج محمد (جمعلی) کیانی شاهد بودیم.
 
به گفته وی، این شهید والامقام یکی از عناصر موثر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تیپ قمربنی هاشم(ع) استان بود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در دورانی که نظام دوران تثبیت خود را سپری می‌کرد و گروهک‌ها ایجاد ناامنی و تزلزل می‌کردند، این شهید بزگوار در میدان مواجهه با این گروهک‌ها حضور بی نظیری داشت.
 
به گفته وی، شهید کیانی با شروع قائله‌های بزرگتر در مناطق کردنشین و تجزیه طلبی، تربیت نیرو برای حضور در این مناطق را برعهده داشت و بسیاری از پادگان‌های آموزشی سپاه را بنیانگذاری و سازماندهی کرد و خیل عظیمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از تربیت یافتگان مکتب ایشان بود.
 
وی اضافه کرد: شهید کیانی فرمانده موثر و خط شکن بود که با عبور از اروند بیش از ۳۰ حمله را در دوران دفاع مقدس را به صورت شبانه‌روز مدیریت کرد.
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه در خطوط پدافندی که شهید کیانی حضور داشت این خطوط هیچگاه شکسته نشد ادامه داد: شهید جمعلی کیانی در عملیات والفجر هشت، کربلای چهار به کمک لشکر امام حسن(ع) و کربلای پنج خوش درخشید.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه شهید کیانی در تربیت کادر و نیرو در زمان جنگ فعالیت موثری داشت، گفت: به جوانان مسوولیت می‌داد تا زمینه رشد و موفقیت را برای آنها فراهم کند.
 
وی اظهارداشت : استقلال لشکر قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری توسط شهید کیانی رقم خورد و بعد از پیروزی کشور و پایان یافتن جنگ نیز که بعضی‌ها تصور می‌کردند کار تمام شده باز هم در صحنه‌های مختلف حضور داشت.
 
همایش تبیین همپای طوفان به مناسبت سومین سالگرد سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی و هفتمین روز عروج ملکوتی جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس محمد کیانی در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.
 
رزمنده مجاهد و سردار سرافراز سپاه اسلام، یادگار هشت سال دفاع مقدس، راوی جنگ و خادم الحسین حاج محمد(جمعلی) کیانی هرچگانی ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ به علت سکته قلبی در سن ۶۶ سالگی به جمع رفقای شهیدش پیوست.
 
حاج جمعلی کیانی با آغاز جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ به جبهه شوش اعزام شد و فرمانده گردان امام سجاد(ع) تیپ همیشه سرافراز قمر بنی‌هاشم (ع) در عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۵ و والفجر ۱۰ بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد