Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله برجام و مسایل منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، خانم ماریل دوسارنز رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه که در صدر یک هیات پارلمانی به ایران سفر کرده است، با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله برجام و مسایل منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: جنگ اقتصادی که آمریکا علیه مردم ایران آغاز کرده، امنیت و ثبات تمامی منطقه را مورد هدف قرار داده و باعث تنش در منطقه شده است. برجام تنها تجربه موفق دیپلماسی برای حل مشکلات از طریق مذاکره در منطقه پرآشوب غرب آسیا است و آمریکا با خروج خود از این توافق، دیپلماسی و چندجانبه گرایی را به خطر انداخته و این تجربه را در معرض شکست قرار داده است.

خانم دوسارنز رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه برجام یک پیشرفت و‌ موفقیت دیپلماتیک به شمار می رود اظهار داشت: حفظ برجام اهمیت زیادی دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق به کار گیریم. وی همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه بر ضرورت گفتگو با ایران در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به سفر رییس جمهور به پاکستان گفت: پاکستان به عنوان کشور همسایه و دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی با ما، اهمیت ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه ایران سطح روابط سیاسی مناسبی با پاکستان دارد، افزود: پاکستان در طی سال‌های گذشته مواضع مثبتی نسبت به ایران در موضع گیری‌های منطقه‌ای و بین المللی داشته اشت؛ البته که در مقاطعی چالش های مرزی بین دو کشور رخ داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کشور پاکستان برای جمهوری اسلامی در حوزه مسائل منطقه ای همچون مشکلات افغانستان، بحث مهاجران و گروه های تجزیه طلب و تحت حمایت کشورهای خارجی در مرز سیستان و بلوچستان اهمیت دارد که احتمالا این موضوعات در جریان سفر رییس جمهور مطرح می شود.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر مربوط به سطح نامناسب روابط اقتصادی است؛ با وجودی که روابط سیاسی ایران و پاکستان مناسب است اما در حوزه اقتصادی این روابط خوب نیست. می توان صادرات و واردات را افزایش و موانع تجاری را کاهش داد و ارتباطات مرزی را بهبود بخشید. همچنین در برخی موضوعات همچون مقابله با مواد مخدر و موضوعات مربوط به خط گاز و انتقال آن به شبه قاره هند و روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

رحیمی جهان آبادی در پایان گفت: با توجه به تنش های چند ماهه گذشته بین ایران و پاکستان در مناطق مرزی، سفر رییس جمهور به پاکستان می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد. انتظار می رود بعد از این سفر در سطح روابط اقتصادی گشایش قابل توجهی رخ داده و همچنین برخی تنش ها و چالش ها و سوءتفاهم ها در مناطق مرزی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم