Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:43:45 GMT

معاون وزیر کشور: شورا و شهرداری اعتمادسازی کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۵۱۳

معاون وزیر کشور: شورا و شهرداری اعتمادسازی کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر جمالی نژاد غروب شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید رشت افزود: مدیران شهری نقش محوری در مدیریت شهری و جلب اعتماد مردم دارند.

وی خطاب به شهردار جدید رشت اظهار داشت: اگر قرا ارست که کلانشهر رشت به جایگاه اصلی خود برگردد و در گام دوم توسعه جهشی داشته باشد، بایستی مواردی در قالب سه رأس مثلت مورد توجه قرار گیرد که مناسبات شهردار و شخص شهردار با مردم به عنوان اولین رأس آن، بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه کمرنگ شدن اعتماد یکی از نگرانی هاست، خاطر نشان کرد: اگر دیوار بی اعتمادی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی، دولت و نهادهای عمومی بلندتر شود؛ کار دشوارتر می‌شود.

وی با تاکید بر این مطلب که مجموعه شورا و شهرداری بایستی اعتمادسازی کنند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس خیلی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها را نداشتیم، اما اعتماد مردم را همراه داشتیم.

جمالی نژاد بیان داشت: در کنار اعتماد سازی بین مدیریت شهری و مردم که نقش اساسی را دارد و می‌تواند بسیار مؤثر باشد، بالابردن سطح مشارکت از طرف نخبگان و فرهیختگان بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: رأس دوم مثلت مناسبتی است که مدیریت شهری، شورای اسلامی و سازمان شهرداری ایجاد می‌کند؛ اگر ارتباط و مناسبات بین نهاد مقدس شورا و شهرداری تنظیم نشود، یقین بدانید کار مشکل است.

وی مناسبات بین شهرداری با حاکمیت را رأس سوم این مثلت عنوان و خاطر نشان کرد: شایسته سالاری در مجموعه شهرداری مورد توجه قرار گیرد و افزایش سرمایه اجتماعی کارکنان با هدف ارتقا بهره وری مد نظر باشد.

فرصت‌های سرمایه گذاری در رشت بی نظیر است

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهردار پیشین رشت نیز در سخنانی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری در رشت بی نظیر است، گفت: با یک فراخوان، ۱۰۸ سرمایه گذار ثبت نام کردند و این فرصت‌ها را نباید از دست داد.

مسعود نصرتی قزوینی نژاد با اشاره به تعلق مردم رشت به شهرشان اظهار داشت: احساس تعلق مردم و نخگبان به کلانشهر رشت، یک فرصت است که این فرصت در شهرهای دیگر کشور کمتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل اتاق شکوفایی در رشت در دوران مسئولیت خود خاطر نشان کرد: اتاق شکوفایی را در قزوین و تهران نیز راه اندازی کردیم، اما استقبالی که نخبگان رشت از تشکیل اتاق شکوفایی کردند، در دو شهر دیگر چنین استقبالی نشد.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: رشت را وطن دومم می دانم و از هیچ کمک، مشورت و برنامه‌ای که توانایی آن را داشته باشم، برای رشت کوتاهی نمی‌کنم.

مراسم معارفه ناصر حاج محمدی شهردار رشت غروب امروز (شنبه) برگزار شد، در این مراسم ضمن معرفی شهردار جدید این کلانشهر از مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار پیشین و علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت تجلیل به عمل آمد.

صلاحیت ناصر حاج محمدی شهردار منتخب شورای اسلامی رشت برای به دست گرفتن مسئولیت شهرداری رشت هفته گذشته از سوی وزارت کشور احراز شد. ناصر حاج محمدی شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری، با ۱۰ رأی اعضای شورای اسلامی رشت به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر انتخاب شد. او سابقه شهرداری شاهرود و اسلامشهر را در کارنامه کاری خود دارد.

مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال گذشته پس از ۱۰ ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد. تا این مدت شهرداری رشت با سرپرستی علی بهارمست اداره شد.
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد و شورای اسلامی کلانشهر رشت ۱۱ عضو دارد.

۷۲۸۶ / ‏‬ ۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان تکریم و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،  وحیدی روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از اتوبوس‌های برقی شهر کرج گفت: کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس‌های برقی بهره مند می‌شود.

وی اظهار کرد: تلاش‌ها بر این است تا با اختصاص یارانه و کمک شرکت سازنده بتوان از مزایای اتوبوس‌های برقی در شهر‌های پرجمعیت کشور استفاده کرد.

وحیدی گفت: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌ها ساخت داخل کشور است و تلاش‌ها برای بومی سازی کامل این اتوبوس‌ها ادامه دارد.

وحیدی افزود: زیر ساخت‌های مورد نیاز این اتوبوس‌ها در کرج در حال تامین و تکمیل است.

وزیر کشور بیان کرد: در کنار برقی سازی اتوبوس‌ها، پروژه برقی سازی تاکسی‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم از آلودگی زیست محیطی شهر‌ها بکاهیم.

وی در بازدید از آزادراه شهید سلیمانی گفت: عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است و با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلانشهر کرج و استان البرز برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل ونقل شهری کشور است
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۲۸۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های ایلام در دو سال گذشته