Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@21:00:50 GMT

نخستین رئیس جمهوری زن در اسلواکی سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۵۶۵

ساعت 24- «سوزانا کاپوتوا» وکیل مدافع محیط زیست اسلواکی روز شنبه به عنوان نخستین رئیس جمهوری این کشور سوگند یاد کرد.

وی تا قبل از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی، شخصیت چندان شناخته شده ای نبود.

این سیاستمدار لیبرال که ۴۵ سال سن دارد، ۵۸ درصد از آرا انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی را احراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که ریاست بر کشور ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری عضو منطقه یورو را برعهده گرفته است، در مراسم تحلیف خود گفت: من برای حکمرانی نیامدم، بلکه برای خدمت به شهروندان اسلواکی اینجا هستم.

وی در این مراسم که با حضور اعضای خانواده اش و جمعی از روسای جمهوری سابق اسلواکی، سیاستمداران و اعضای ستاد انتخاباتی او برگزار شد، افزود: من کاردانی، شور و هیجان و رویکرد فعالانه پررونقی را ارائه می دهم.

تحلیل گران، سخنرانی وی در مراسم تحلیفش را با توجه به انتقادهای قبلی او از دولت اسلواکی، آرام و ملایم ارزیابی کردند.

به گفته «یوراج ماروسیاک» تحلیل گر سیاسی اسلواکی، سخنرانی رئیس جمهوری جدید خالی از حس مقابله جویانه بود، به نحوی مثبت تنظیم شده بود و مخالفان سیاسی را هدف قرار نمی داد.

وی افزود: کاپوتوا قصد نفاق افکنی ندارد، بلکه خواستار اتحاد است. وی در سخنان خود به مسیر مشترک اشاره کرد و همواره از واژه «ما» بهره گرفت.

کاپوتوا یکی از دهها هزار معترضی بود که پس از قتل «یان کوچیاک» روزنامه نگار اسلواکی و نامزدش در فوریه ۲۰۱۸، در اعتراض های این کشور شرکت کرد.

کوچیاک قصد داشت گزارشی در مورد روابط ادعایی بین سیاستمداران اسلواکی و مافیای ایتالیا منتشر کند.

«رابرت فیکو» نخست وزیر وقت اسلواکی در پی قتل این روزنامه نگار مجبور به استعفا شد، اما همچنان ریاست حزب حاکم این کشور (Smer-SD) را برعهده دارد و در حال حاضر متحد نزدیک «پیتر پلگرینی» نخست وزیر کنونی اسلواکی است.

رئیس جمهوری تازه منتخب اسلواکی در مراسم تحلیف خود، از حمایت صریح از عضویت کشورش در اتحادیه اروپا و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) سخن گفت و از حفظ محیط زیست دفاع کرد.

وی گفت: روند تغییر آب و هوایی جهانی باید کند یا معکوس شود، در غیراینصورت، ممکن است پیامدهای بزرگی داشته باشد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اسلواکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد