Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در مراسم معارفه شهردار رشت اظهار داشت: اگر بخواهیم در یک شهر از تمامی ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته جهت پیشرفت و توسعه شهری به نحو احسن استفاده کنیم باید یک مثلث تشکیل داد و برنامه‌های اساسی و مهمی را در ۳ رأس آن قرار دهیم.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، شهر رشت را شهر غیور مردان دانست و گفت: امیدواریم که این شهر به جایگاه اصلی خود بازگشته و شاهد توسعه، نوآوری و دانش‌محوری در شهر رشت باشیم و در این راستا ارتباط شهردار با مردم در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جمالی‌نژاد با بیان اینکه امروز یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این استان و کشور، کم‌رنگ شدن اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی است افزود: اگر دیوار بی‌اعتمادی بین دستگاه اجرایی و مردم بلند شود در ادامه کار بسیار دشوار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت جلب اعتماد مردم در راستای خدمت به مردم اظهار داشت: بنابراین نخستین اقدام شهردار رشت و شورای شهر باید برنامه‌ریزی در راستای اعتماد‌سازی باشد، زیرا امروز دارای زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های متعددی برای بهره‌گیری از آن‌ها جهت توسعه شهری در کشور هستیم.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب، زیرساخت‌ها کم بود، اما اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی زیاد بود گفت: امروز بالعکس شده، زیرا زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها زیاد است، اما متاسفانه اعتماد مردم کاهش یافته است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اگر اعتماد بین مدیران شهری و مردم افزایش نیابد، موفقیت‌ها به دست نمی‌آید افزود: در این راستا باید با بالابردن سطح مشارکت مردم در امور مختلف در شهری، در این مسیر گام برداشته شود خوشبختانه شهر رشت نیز از فرهیختگان و مشاهیر علمی زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از دانش فرهیختگان، دانشگاهیان و مشاهیر علمی شهرستان رشت در راستای توسعه شهری گفت: برنامه‌هایی نظیر ایجاد ساز و کار‌هایی جهت کاهش تخلفات در شهرداری‌ها و ارتقاء سطح تسهیلات جهت افزایش انگیزه پرسنل شهرداری باید اجرا شوند.

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به اهمیت بسیار زیاد ارتباط و تعامل شهرداری رشت با دستگاه‌های اجرایی، شورای اسلامی، مدیران و مسئولان اجرایی استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این تعامل وجود نداشته باشد، مشکلات متعددی پدید می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات بر لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت تأکید کرد و گفت بر اساس قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی ۲۷ پایگاه ملی که قابلیت افزایش براساس تصمیم کارگروه تعامل‌پذیری دارد، احصاء شده است و این پایگاه‌ها هسته‌ی راهبری کشور را چه به لحاظ عملیاتی و چه به‌لحاظ انبارش و تحلیل برعهده دارند.

به گزارش ایسنا، در گذشته جوامع حالت مکانیکی داشتند و برهمین اساس سازوکارهای جامعه‌پذیری و کنترل هنجاری به‌منظور تثبیت نظم اجتماعی کافی بود و متناسب با آن، شعاع اعتماد مورد نیاز محدود بود. اما با پیچیده‌ترشدن جوامع، ناگزیر انواع اعتماد ازجمله اعتماد به دولت و اعتماد به نهادهای سیاسی در بطن نیازهای جامعه خودنمایی می‌کند. اعتماد به‌عنوان کاتالیزوری قوی برای رشد اقتصادی، بهره‌وری، توسعه، نوآوری، موفقیت در سطح سازمانی و کشوری و عوامل رشد، تعمیم داده می‌شود.

امروزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با ارائه صدها خدمت، مردم را بی‌نیاز از تبادلات کاغذی کرده است و سکوهای داخلی، هر روز نقش پر رنگ‌تری را در اقتصاد دیجیتال کشور به خود اختصاص می‌دهند. در این راستا به تازگی احسان کیانخواه- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم و ضروری در هوشمندسازی دولت اصلاح، تلفیق، حذف یا افزودن پایگاه‌ها براساس افزایش توان راهبری موثر و هدف‌مند کشور و ارتقا سهولت زندگی و رفع نیازهای مردم است. برخی از این پایگاه‌ها کیفیت داده‌ای لازم را ندارند و هدف سیاست‌گذار از ایجاد این پایگاه‌ را تامین نمی‌کنند.

وی گفت: دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در حال بازتنظیم این جریان داده‌ای و مراکز انبارش مورد نیاز کشور است. بعضا در مقرره‌ها و قوانین و براساس نیاز مقطعی، پایگاه تجمیع داده ایجاد و انبارش داده‌ای تجویز شده است که هم هزینه‌های زیادی را بر دولت تحمیل کرده و هم کارکرد مورد نیاز را ایجاد نمی‌کند.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تشریح کرد: باید فارغ از تعصبات دستگاهی این اصلاحات و بازآرایی را رقم زد. دبیرخانه در تلاش است به‌صورت چابک و با کمترین بارتنظیمی این اقدام را به نتیجه برساند؛ این گام مهم به‌هم‌راهی و هم‌دلی دستگاه‌های اجرایی کشور با محوریت افزایش رضایت عمومی و ارتقا کارایی نظام تصمیم‌سازی کشور نیاز دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • کاهش ۴۳ درصدی تصادفات نوروز امسال در مقایسه با پارسال در خوزستان
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • تأمین آب پایدار مهمترین مطالبه مردم سرولایت