Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارم ژوئیه (۱۳ خردادماه) مراسمی بزرگ در واشنگتن دی. سی. پایتخت این کشور برگزار کند و طی آن نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را به صورت رسمی اعلام کند.

گفته می‌شود این مراسم به دلیل همزمانی با «روز ملی استقلال آمریکا» و حضور صدها هزار نفر از آمریکایی ها در واشنگتن برای برگزاری مراسم روز ملی، هزینه های هنگفتی برای تامین امنیت رئیس جمهوری آمریکا به دوش فرمانداری پایتخت خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی ها در حالی است که روزنامه واشنگتن پست گزارش داد براساس داده های مالی فدرال و شهر واشنگتن، ترامپ و کنگره آمریکا هنوز بیش از ۷ میلیون دلار بابت برگزاری مراسم تحلیف وی در سال ۲۰۱۷ به فرمانداری این شهر بدهکار هستند.

به نوشته واشنگتن پست، مقام های محلی واشنگتن انتقاد می کنند که دولت فدرال آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ سهم عادلانه ای از هزینه های تامین امنیت پایتخت پرداخت نمی کند؛ به ویژه که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید تظاهرات اعتراضی در این شهر رشد روزافزونی داشت است.

یک مقام فدرال آمریکایی گفت که دولت ترامپ مبلغی را که فرمانداری واشنگتن برای هزینه های مراسم تحلیف درخواست کرده بود، پرداخت کرده است، اما مقام های شهر واشنگتن این موضوع را رد کرده و گفتند که درخواست بودجه بیشتر پیش و پس از مراسم تحلیف به دولت ترامپ ارائه شده است.

واشنگتن پست همچنین افزود که مراسم تحلیف ترامپ با وجود آنکه جمعیت بسیار کمتری نسبت به دو مراسم تحلیف باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آن شرکت کرده بودند، هزینه امنیتی بسیار بیشتری دربر داشته است.

هزینه اضافی نسبت به برنامه ریزی اولیه برای مراسم اینچنین موضوع عجیبی نیست؛ اما در حالی که دولت اوباما در مدت کوتاهی هزینه‌های اضافی تامین امنیت را پرداخت کرد، دولت ترامپ با گذشت ۲ سال و نیم از این مراسم هنوز این هزینه را پرداخت نکرده است.

شبد **۹۴۱۶**۱۰۱۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است