Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@09:27:27 GMT

احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۰۹۳۶

احضار سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه

سفیر انگلستان در تهران، به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، وزارت امور خارجه کشورمان شنبه شب اعلام کرد که سفیر انگلستان به وزارت امور خارجه احضار شده است.

بر اساس این گزارش، در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در تبعیت کورکورانه و عجولانه از آمریکا در متهم کردن کشورمان به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه امروز در ملاقات با سفیر انگلیس، شدیداً به این مواضع غیرقابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض و با اشاره به اتهام مطروحه که بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله‌روانه لندن از واشنگتن مطرح شده، افزود: در جریان جلسه (بسته) پنجشنبه گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچ‌کس بجز انگلیس با این اتهام واهی آمریکا همراهی نکرد؛ حتی بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی شناخته‌شده نیز ادعای آمریکا و انگلیس را به استناد اظهارات مقامات شرکت مالک کشتی و ملوانان آن رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه با تقبیح این اتهامات بی‌اساس و اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران، خواستار ادای توضیح طرف انگلیسی و تصحیح این موضع شد و افزود: واکنش‌های مردمی علیه انگلیس ناشی از این‌گونه رویکردهای حمایت‌گرانه این کشور از ادعاهای بی‌پایه و اساس مقامات آمریکایی در مسائل مختلف از جمله موضوع فوق است و اتخاذ مواضع واقع‌گرایانه از سوی دولت انگلیس منطبق با واقعیات سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و لزوم تجدیدنظر در رویکرد این کشور را، یادآوری می‌کنیم.

سفیر انگلیس نیز در این دیدار اظهار کرد: مراتب را فوراً به لندن منعکس خواهد کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان مجلس تودیع و معارفه شیراز آمریکا دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت سفیر انگلیس احضار وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه

هیئتی چینی به ریاست وانگ کجیان مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین امروز یکشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئتی چینی به ریاست وانگ کجیان مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین امروز یکشنبه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی نوار غزه، راه‌های توقف جنگ و امدادرسانی فوری به مردم غزه در سایه ادامه قتل و کشتارها و گرسنگی و قحطی در این باریکه گفتگو و تبادل نظر کردند.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تامین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر روابط نزدیکی و تاریخی ملت‌های چین و فلسطین و مواضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه فلسطین و حمایت از خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین در زمینه آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تامین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

اسماعیل هنیه: اگر صهیونیست‌ها دست از کارشکنی بردارند می‌توان به توافق رسیدهنیه: دشمن از امتیازدهی منطقی در موضوع مبادله اسرا طفره می‌رودپیام اسماعیل هنیه برای رهبران جهان اسلام

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «بلینکن» برای ششمین بار به غرب آسیا سفر می‌کند
  • افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد