Web Analytics Made Easy - Statcounter

《حجت الاسلام روح الله حسینیان》 روز شنبه در مجلس بزرگداشت هفتمین سال درگذشت مرحوم احمد قدیریان (عضو جمعیت فداییان اسلام)؛ که ازسوی حزب موتلفه در تالار شهدای هفتم تیر برگزار شد، با اشاره به سوابق مبارزاتی حاج احمد قدیریان افزود: او مورد اعتماد مرحوم آیت الله بهشتی رئیس قوه قضائیه بود و پس انقلاب در عین حال که معاون اجرایی مرحوم آیت الله قدوسی دادستان کل کشور بود، گروه هائی بسیجی را در مرزهای غربی فرماندهی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: حاج احمد قدیریان از ابتدای جوانی که با جمعیت فداییان اسلام آشنا شد جان خود را کف دست و طبق اخلاص گذاشت و در مسیر سخت‌ترین مجاهدت‌ها گام برداشت. در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت در مبارزه شرکت کرد، هم زمان با شروع نهضت حضرت امام (ره) پای کار مبارزه بود و در گروه شعییان حضور مستمر و مفید داشت و خدمت و جانفشانی کرد. انقلاب که پیروزی رسید مظلومانه اما مجاهدانه در این راه قدم گذاشت.
وی با بیان اینکه من از نزدیک شاهد مظلومیت مرحوم قدیریان را شاهد بودم، ادامه داد: در زمانی که معاون اجرایی دادستان کل کشور بود و من در روابط عمومی مطبوعات بودم، علیه آن مرحوم حسادت‌های آشکاری صورت می‌گرفت. با وجود بی ریایی، خدمت و خصلت جان بر کف داشتن، دوستان به نحوی و دشمنان به شکلی دیگر علیه او کارشکنی می‌کردند؛ چه نیش هائی را که تحمل نکرد. او هم مانند مرحوم آیت الله بهشتی مورد ظلم واقع شد.
حسینیان افزود: خود به یاد دارم چند نفر از آقایان موجه انقلابی آمدند دفتر آیت الله قدوسی دادستان وقت کشور و یک ساعت علیه قدریان صحبت کردند و می‌گفتند قدیریان مناسب معاونت شما نیست که البته چون آن سردار اسلام مورد اعتماد امام (ره)، آیت الله شهید بهشتی و آیت الله قدوسی بود، عمل کارشکنان کارگر نیافتاد.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که تعدادی از نیروهای ضربت تحت فرماندهی مرحوم حاج احمد قدیریان در جبهه غرب و بخشی از آنها علیه گروه‌های مسلح چریکی مارکسییت و منافق در داخل کشور مبارزه می‌کردند و موفق هم عمل می‌کردند.

وی ادامه داد: به یاد دارم در میدان انقلاب یک کیوسک روزنامه فروشی بود، یک کارتن از انواع روزنامه را برای بررسی محتوای آنها خریداری کردم و در آن نشریات بدترین توهین‌ها نسبت به امام (ره) و رؤسای قوا را مشاهده کردم. محتوای این روزنامه‌ها را با آیت الله قدوسی در میان گذاشتم که منجر به تعطیلی دفاتر آنها شد. خدمت مرحوم آیت الله شهید بهشتی که رسیدم و گزارشی در همین رابطه ارائه دادم؛ فرمودند چرا از احمد آقا در بستن این نشریات کمک نمی‌گیرید؟ فکر می‌کردم منطورشان حاج احمدآقا خمینی است ولی متوجه شدیم اشاره آقای بهشتی به احمد آقای قدیریان است.

حسینیان با بیان اینکه نهایتاً هم با کمک مرحوم قدیریان توانستیم نشریات معاند را تعطیل کنیم، یادآور شد: حاج احمد قدیریان نیروهای انقلابی را آموزش می‌داد، از جمله خود من نزد او آموزش نظامی و چریکی دیدم. او در عین مظلومیت، زندگی خود را وقف انقلاب اسلامی کرده بود. خیلی از انقلابی‌ها تلاش می‌کردند مانع حضور او در دستگاه‌های اجرایی انقلاب شوند ولی مرحوم آیت الله شهید بهشتی فرمودند: 《آقای احمد آقا قدیریان، مورد اطمینان ماست، او از سال‌ها قبل آزمایش خود را پس داده است》.

حسینیان با بیان اینکه او از شریف‌ترین و انقلابی‌ترین چهره‌ها بود، افزود: هیچ نقطه ضعفی در زندگی شخصی و سیاسی او وجود نداشت. آنچه از او دیدیم پاکی، صداقت، گذشت و ایثار در راه انقلاب اسلامی بود.

** درباره مرحوم حاج احمد قدیریان

احمد قدیریان؛ در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد و در سال ۱۳۹۱ در همین شهر درگذشت.
او از جمله مبارزان قبل از انقلاب (قبل از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲) بود. در جوانی با جمعیت فداییان اسلام آشنا و در ادامه به عضویت حزب موتلفه اسلامی درآمد. بعد از انقلاب در حین مبارزه در جبهه علیه بعثی‌ها و هم زمان سرکوب گروه‌های مسلح ضد انقلاب، معاون اجرایی دادستان کل کشور بود. مرحوم قدیریان بعد از انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و تا پایان عمر در سمت‌هایی مختلف از جمله حفاطت از بیت رهبری مجاهدت کرد.
مقام معظم رهبری در مقطعی در پاسخ به درخواست بازنشستگی مرحوم قدیریان فرمودند: 《حاج احمد قدیریان بازنشسته نمی شوند》.

سیام **۱۷۴۴**۳۲۰۲**۱۳۷۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی تهران مقام معظم رهبری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»

به گزارش همشهری آنلاین، جواد منصوری؛ نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزنامه همشهری نوشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی که مطرح شد این بود که نیروهای مسلح کشور باید تحت امر چه کسی یا چه نهادی قرار گیرند؟ برخی عقیده داشتند که نیروهای مسلح باید ذیل دولت فعالیت کنند، برخی آنان را تحت امر رئیس‌جمهوری می‌دانستند و گروه دیگر عقیده داشتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید تحت امر و فرامین رهبری و ولایت‌فقیه خدمت کنند. هرسه نظر مذکور دارای دلایلی بودند که دست‌آخر برای مجلس خبرگان قانون اساسی، دلایل نظر سوم مقبول افتاد و طبق تصویب در قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور ذیل رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا قرار گرفتند.
در نظریه انتخاب‌شده قانون اساسی، استدلال‌هایی آورده شد که مهم‌ترین آنها عبارت بودند از اینکه «ولایت‌فقیه برخلاف سایر نهادها مقطعی نیست و به‌دلیل ثباتش نیروهای تحت امرش نیز از پیوستگی و انسجام برخوردار خواهند بود»، «درصورت قرارگرفتن نیروهای مسلح ذیل رهبری این بخش مهم کشور درگیر سیاست‌زدگی‌های جناحی نمی‌شود و پایداری به ارزش‌های ملی، انقلابی و اسلامی در آنان باقی خواهد ماند» و سوم آنکه «دراین‌صورت امکان نفوذ در ارتش و سپاه به شکل جدی خنثی خواهد شد؛ چراکه ولی‌فقیه شخصی وارسته و متقی است». این دلایل برای خبرگان قانون اساسی تا حد زیادی قانع‌کننده بود و درنهایت نیروهای مسلح ذیل مقام معظم رهبری واقع شدند.
در طول دوران زعامت حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) به‌جرأت می‌توان گفت بنا به اثرپذیری از ارزش‌های دینی و اسلامی، ما دارای قوای مسلح مکتبی و اعتقادی هستیم. نیروهای نظامی ایران وابسته به شخص، قدرت، جناح یا موقعیت نیستند؛ بلکه آنان حقیقتا سربازانی هستند که تمام موجودیت خود را در راه خدمت و تلاش برای تحقق اهداف اسلامی و انقلابی تعریف کرده‌اند. کافی است به روحیه شهادت‌طلبی نیروهای نظامی ما بنگرید تا این حقیقت به شکل جدی روشن شود. تمامی این رویکردها و باورهای اعتقادی نتیجه تعلیم‌ها و گفتارهای رهبری به نیروهای مسلح ایران است.
مهم‌تر آنکه وجود انسجام و وحدت بی‌نظیر بین نیروهای نظامی و مسلح کشور از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که دشمن را در رسیدن به اهداف تفرقه‌آمیز خود ناکام گذاشته است. در نظام جمهوری اسلامی آنچه بیش از هرچیز مهم است، تحقق اهداف والای انقلاب است؛ لذا افراد خودشان را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا ارتش جمهوری اسلامی سربازانی برای نیل به این ارزش‌ها و قله‌ها می‌دانند.
امروز دشمنی به نام جبهه استکبار جهانی را روبه‌روی خود می‌بینیم؛ از این جهت نیروهای مسلح به‌خوبی اهمیت وحدت و انسجام در برابر این دشمن سرکش را درک کرده‌اند. درحال حاضر فارغ از فرماندهی مشترک ارتش و سپاه که مقام معظم رهبری است، سپاه و ارتش در سطح بسیار بالا و قابل‌توجهی هماهنگی و هم‌افزایی را از خود به نمایش گذاشته‌اند؛ به‌نوعی که در عملیات «وعده صادق» همین هم‌افزایی بین دو نهاد نظامی ارتش و سپاه بود که بدون کمک نیروی خارجی توانست در منطقه، عملیاتی مهم را به نمایش بگذارد.

کد خبر 846265 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فرمانده سپاه اسرائیل رهبر معظم انقلاب دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • آیت الله امامی کاشانی، آیت صدق و صفا