آخرین فریب!
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۱۱۳۴
به گزارش جهان نيوز، محمد ایمانی در روزنامه کیهان نوشت:
1- این روزها دهمین سالگرد انتخابات 88 و آغاز فتنه سبزی که از آشوب سیاسی به مقدمه چینی برای 8 سال حصر اقتصادی ملت ایران انجامید. همچنین در ششمین سالگرد انتخابات 92 قرار داریم که وعده داده شد از طریق تعامل با آمریکا و اروپا، چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد با هم بچرخد و مردم از پول یارانه بینیاز شوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
2- ده سال قبل، مردم ما به چشم دیدند که اوباما و وزیر خارجهاش هیلاری کلینتون، چگونه از آشوبگرانی با عنوان «جنبش سبز» برای براندازی حمایت میکنند. آمریکا و انگلیسی که حتی سیاستمدار سکولار و غربگرایی مانند دکتر محمد مصدق را تحمل نکردند و به زیر کشیدند، چگونه حامی فتنه سبز و سران آن شده و تمام امکانات رسانهای را در اختیارشان گذاشته بودند؟ شاید کسانی بگویند آن ماجرا رنگ و بوی سیاسی داشت. اما به دو سال نکشید که همان تیم اوباما-کلینتون با مشورت طیفهایی از گردانندگان فتنه سبز، «تحریمهای فلجکننده»را علیه ملت ایران به اجرا گذاشتند. با این وجود، همچنان سیاسیونی بودند که تلقی یا تلقین شان، دوست انگاری و شریک پنداری دولت اوباما در صورت مذاکره و توافق بود. چرا؟ کجای کارشان میلنگید که رژیم حامی براندازی و ترور و تحریم اقتصادی بیسابقه و راه انداز فتنه ضدامنیتی داعش در کنار مرزهای ایران را قابل اعتماد مینامیدند؟ ما از خرداد 88 و سپس خرداد 92، راهی پر عبرت و تجربه را طی کردهایم که میتواند توشه راه آینده مان باشد.
3- نخستوزیر ژاپن که ماموریت داشت پیغام ترامپ را به ایران بیاورد، یک جمله مهم و طلایی را در دیدار رهبر انقلاب گفت که هم ادعای ترامپ درباره مذاکرات صادقانه را باطل میکند و هم رازگشایی از علت بیفایدگی میانجیگریهایی از این دست میباشد. آقای آبه تصریح کرد «آمریکاییها همواره میخواهند طرز فکر و عقاید خود را به دیگر کشورها تحمیل کنند». نخستوزیر ژاپن در سفر به ایران به جای آنکه نقشه واشنگتن را پیش ببرد، به عنوان رئیسدولتی که 74 سال است در اردوگاه دوستان و زیر دستان آمریکا قرار گرفته، شهادت داد آمریکا فقط دنبال «تحمیل» است، نه تعامل دو جانبه و برد- برد. با این وصف، اگر کسانی نسخه مذاکره و «تسلیم در مقابل تحمیل» را میپیچند، از صلاحیت ساقطند و حق ندارند از حقوق بشر و آزادی و کرامت انسان و از این قبیل دم بزنند. آنها رفیق قافلهای هستند که به نام راه بلدی، کاروان را به بیراهه و وسط کمین دزدهای سرگردنه میکشانند.
4- مولوی در دفتر اول مثنوی و ذیل عنوان «متابعت نصاری وزیر را» از حقیقتی تلخ سخن میگوید میگوید «... صد هزاران دام و دانهستای خدا- ما چو مرغانِ حریصِ بینوا/ دم به دم ما بسته دام نوییم- هر یکی گر باز و سیمرغی شویم/ میرهانی هر دمی ما را و باز- سوی دامی میرویم،ای بینیاز/ ما درین انبار گندم میکنیم- گندم جمع آمده گم میکنیم/ مینیندیشیم آخر ما به هوش- کین خلل در گندم است از مکر موش/ موش تا انبار ما حفره زدست- وز فنش، انبار ما ویران شدست/ اولای جان دفع شر موش کن- وانگهان در جمع گندم جوش (کوش) کن». هماناشرافیتی که به بهانه فشارهای اقتصادی بر مردم، آدرس التماس از دشمن را میدهد، هنگام تدبیر و تصمیم سازی، خواص و هم قبیله ایها را بر عامه مردم ترجیح میدهد. یا دست کم، مردم را در مقابل دشمنان و بدخواهان و زالو صفتان تنها میگذارد.
5- چه چیزی حال ما را خوش یا ناخوش میکند؟ دو پزشک را در نظر بگیرید. یکی، برای درمان موثر، داروی تلخ میدهد یا حتی ممکن است جراحی را تجویز کند و دومی، میگوید خودت را اذیت نکن؛ مورفین تزریق میکنم و توپ توپ میشوی! این، حکایت دو رویکرد به مردم و دغدغهها و چالشهای پیش روی آنهاست. بارها دیده و شنیده ایم این دو گانه را. یکی، تازه داماد و همسر و پدری است که عروس یا زن و فرزند تازه به حرف افتاده و یا نوه شیرینتر از فرزند را میگذارد و میرود تا از حیثیت و ناموس و عزت و شرافت صیانت کند -هر جا که میخواهد باشد- و دیگری پیرانه سر، دل به انواع شهوات دنیا از جاه و مقام و ثروت و کاخ نشینی میبازد و در زندگیاشرافی غرق میشود، بیآنکه از خود بپرسد « از مردمی که عائله تو محسوب میشوند، خبر داری؟ مردم به کنار! از زن و فرزند خود خبر داری؟!». اولی -همان که برای مردم، از عزیزترین عزیزانش گذشت- هر جا قدم گذاشت، آباد کرد و ساخت، و دومی هر جا گذرش افتاد، فرصتها را از مردم دریغ کرد.
6- رهبر انقلاب 24 مهر 91 در دیدار بسیجیان خراسان شمالی، از یک دوگانه مهم سخن گفتند که مسئله امروز و فردای ماست. ایشان فرمودند: «یک مسئله، مسئله ایثار است. ایثار در لغت، نقطه مقابل استئثار است. استئثار یعنی هرچه که وجود دارد، ما برای خودمان بخواهیم. گاهی در بعضی از دعاهای ائمه (علیهمالسّلام) از مستأثرین شکایت شده است. مستأثرین یعنی آن کسانی که هرچه هست، برای خودشان میخواهند؛ دنبال منافع شخصی و دستاندازی به داشتههای دیگرانند. ایثار، نقطه مقابل این است؛ یعنی از سهم خود، از حق خود برای دیگران گذشت کردن، و به نفع دیگران از حق خود صرفنظر کردن... آن قلههای بسیج که عرض کردیم، آنهائی هستند که جان خودشان را در کف دست گرفتند، رفتند برای دفاع از اسلام، برای دفاع از انقلاب، برای دفاع از امام، برای دفاع از کشور، برای حفظ مرزهای کشور جنگیدند. از خودگذشتگی، بالاتر از این؟ بیش از این؟ این، قله ایثار است. پائینتر از این، صرفنظر کردن و گذشتن از منافع کوتاهمدت مادی است».
7- پیش از امام خامنهای، امام خمینی(ره) 29 تیر 1367 در پیام مربوط به پذیرش قطعنامه 598، همین دوگانه را یادآور شدند و فرمودند «ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافتهاند که مبارزه، با رفاهطلبی سازگار نیست؛ و آنها که تصور میکنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان، با سرمایهداری و رفاهطلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانهاند. و آنهایی هم که تصور میکنند سرمایهداران و مرفهان بیدرد با نصیحت و پند و اندرز متنبه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک میکنند، آب در هاون میکوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحتطلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی، دو مقولهای است که هرگز با هم جمع نمیشوند. و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بیبضاعت، گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم... از اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید». (جلد 21 صحیفه امام خمینی، صفحات 86-87)
8- در جهان قاعدهمند از منظر خالق آن، نمیتوان یلخی و بیقاعده زیست و انتظار موفقیت داشت. امیر مومنان در خطبه 241 نهجالبلاغه و در حالی که یاران خویش را به جهاد تشویق میکرد، برخی از این قانونمندیها را که کلید پیروزی و رمز ظفرمندی است، بیان کرد؛ «وَاَلله مُسْتَأْدِیکُمْ شُکْرَهُ وَ مُوَرِّثُکُمْ أَمْرَهُ وَ مُمْهِلُکُمْ فِی مِضْمَارٍ مَحْدُودٍ لِتَتَنَازَعُوا سَبَقَه،ُ فَشُدُّوا عُقَدَ اَلْمَآزِرِ وَ اِطْوُوا فُضُولَ اَلْخَوَاصِرِ. لاَ تَجْتَمِعُ عَزِیمَهٌ وَ وَلِیمَهٌ؛ مَا أَنْقَضَ اَلنَّوْمَ لِعَزَائِمِ اَلْیَوْمِ وَ أَمْحَى اَلظُّلَمَ لِتَذَاکِیرِ اَلْهِمَمِ. خداوند، شکر گزارى را بر عهده شما نهاده، و امر حکومت را در دست شما گذارده، و مهلتی محدود داده تا براى پیش افتادن و جایزه گرفتن، با هم ستیز کنید. پس کمربندها را محکم ببندید، و دامن همّت بر کمر زنید، که عزم و اراده برای (به دست آوردن ارزشهاى والا) با خوشگذرانى و شکم بارگی قابل جمع نیست. چه قدر نابودکننده است خواب برای تصمیمهاى روز، و تاریکىهاى فراموشى برای همّتهاى بلند!». راز موفقیتها و ناکامیهای خود در دهه گذشته را میتوانیم ذیل همین چند فراز از بیانات امیر کلام (ع) جست و جو کنیم.
9- فریبکاری است که بزک کنندگان شیطان بزرگ بگویند مذاکره با آمریکا نه، پس چی؟ انگار با مردمانی فاقد حافظه رو به رو هستند یا مردم ما تازه به آمریکا رسیدهاند و به ویژه، تجارب یک دهه گذشته را ندارند. عیار رویا بافیها درباره آمریکا و اروپا، در تیزاب واقعیتها آشکار شد اما عجیب اینکه کسانی، بیراهه و بنبست را تنها راه وانمود میکنند و طلبکارانه میپرسند اگر این مسیر ]بنبست[ نه، پس کدام مسیر؟ راهی که کشور را معطل عملیات فریب دشمن کند و فرصتها را بسوزاند، باتلاق است نه راه.
10- نقشه دشمن و عناصر همسو با آن برای شرطی سازی، آسیبهای مهمی به سیاست و اقتصاد ما وارد کرده است. این آخرین جادوی دشمن را باید در هم شکست. در دوره «تعلیق و انتظار برای معجزهگری برجام»، به تدریج رکود اقتصادی حاکم شد. درعین حال نقدینگی رها شده، سراغ بخشهای دلالی غیر مولد رفت و شرایط رکود تورمی را حاکم کرد. اما از همه بدتر، «شرطیسازی» مردم و تصمیم گیران، به مذاکره با آمریکا و اروپا بود. به بازار و مردم و برخی مدیران چنین تلقین شد که هر وقت بوی سفرهای دیپلماتیک و مذاکره میآید، حال اقتصاد رو به بهبود میشود و هر وقت میخواهیم پای حداقل حقوق خود بایستیم یا در برابر تهدید دشمن از خود اقتدار نشان دهیم، بازار ملتهب میشود! دولت متاثر از این عملیات فریب، شش سال معطل و منتظر ماند اما نتیجهای جز تضعیف بنیه اقتصادی کشور و معیشت مردم نگرفت.
11- متاسفانه استدلالهای صاحبنظران کمتر شنیده شد. کسی نگفت چرا ظرفیتهای اقتصادی داخلی مورد بیمهری قرار میگیرد و نابود میشود. صرف آمد و شد هیئتهای خارجی در انتخابات برای مردم فاکتور شد. برخی مدیران، به جای اهتمام به رونق اقتصاد ملی (هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا) و توسعه دیپلماسی عزتمندانه و حکیمانه در جهان غیر غرب، تماشاچی بازی چند لایه غرب شدند. رندان معارض با نظام و انقلاب هم که سرنوشت ملت و اعتبار دولت نیز برایشان مهم نیست، همچنان با الّا کلنگ ارز بازی کردند تا دولت و دیگر نهادها جرئت نکنند به بازی دشمن پایان دهند. اما واقعیت این است که این بازی مدتهاست اشباع شده و پایان یافته است. وزارتخانهها و معاونتهای رئیسجمهور، بالغ بر بیست دستگاه را شامل میشوند. دولت، فقط وزارت خارجه نیست، همچنانکه وزارت خارجه، صرفا متولی برجام و مذاکره با اروپا و آمریکا نیست. کل مسئولیتهای دولت با این رویکرد، به یک چهلم یا یک پنجاهم آن فروکاسته شده و تصویری کاریکاتوری از پیکره عملکرد دولت ساخته است. باید نقطه پایان بر این رفتار گذاشت. کپی متن خبر برچسب ها: فتنه سبز فتنه 88 دونالد ترامپ شینزو ابه
منبع: جهان نيوز
کلیدواژه: فتنه سبز فتنه 88 دونالد ترامپ شینزو ابه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی تولیت مدرسه علمیه قاسم ابن الحسن و استاد حوزه علمیه در گفتوگو با مهر در تفسیر آیاتی از قرآن کریم گفت: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ نَحْنُ أَوْلِیَاؤُکُمْ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الْآخِرَةِ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَشْتَهِی أَنْفُسُکُمْ وَلَکُمْ فِیهَا مَا تَدَّعُونَ؛ نُزُلًا مِنْ غَفُورٍ رَحِیمٍ».
وی در ترجمه آیات عنوان کرد: «در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست سپس ایستادگی و استقامت کردند فرشتگان بر آنان فرود می آیند [و میگویند] هان بیم مدارید و غمین نباشید و به بهشتی که به شما وعده داده شده است شاد باشید. در زندگی دنیا و در آخرت دوستانتان ماییم و هر چه دلهایتان بخواهد در [بهشت] برای شماست و هر چه خواستار باشید در آنجا خواهید داشت؛ روزی آماده ای از سوی آمرزنده مهربان است».
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بیان کرد: این آیات دلگرمی خاصی است که خداوند متعال به مؤمنان راستین میدهد به خصوص مومنانی که در مصاف با دشمن درآمدهاند و مبارزه میکنند. ادبیات جنگ از نگاه قرآن یک ادبیات خاص است که خداوند متعال به مؤمنان بشارت میدهد. در دلهای مومنانی که در مصاف با دشمن در میآیند و قلب آنها مملو از مهر و محبت خداوند است دو آفت ترس و حزن و اندوه وجود ندارد. در این آیه خداوند ترس و اندوه را از دل مؤمنان برداشته است، این دو عامل شادابی، بالندگی و نشاط اجتماعی را از انسان میگیرد. اگر دنبال امید، شادابی و طراوت در زندگی خود و جوانان خود هستیم باید به این گزاره ملکوتی که بسیار مهم است توجه کنیم.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خوف و حزن دو آفت بسیار بزرگ برای دلهایی است که جایگاهی برای خدا در آن وجود ندارد؛ اما دلهای مؤمنان چون همواره محل رفت و آمد فرشتگان الهی است لذا در مصاف دشمن هم هیچ حزن و خوفی ندارند. بزرگترین عامل ایستایی یک ملت ترس و اندوه است. این دو آفت تأثیرگذار در ایستایی و توقف در مصاف با دشمن است. قرآن کریم میفرماید کسانی که قلب آنها مالامال از مهر خداوند است و استقامت میورزد خداوند هم دل آنها را از این دو آفت تهی میکند.
تولیت حوزه علمیه قاسم ابن الحسن (ع) با بیان اینکه معمولاً قرآن کریم همواره برای نشان دادن اوصاف و ویژگیها؛ اوصاف متضاد را در برابر یکدیگر قرار میدهد که در مقایسه با هم بتوانیم فهم بهتری از ویژگیها و اوصاف داشته باشیم، گفت: در آیات گذشته وقتی سخن از منکران و اهل لجاجت بود که برکفر پافشاری میکردند خداوند متعال هم آنها را به عذاب و کیفرهای مختلف تهدید کرد، اینجا سخن از مومنانی به میان میآورد که در ایمان خود مستحکم و ثابت قدم هستند و خداوند متعال در این آیه و آیات بعد هفت پاداش به آنان عنایت میکند که بیشتر نقطه مقابل کیفرهای کفار، مشرکان و اهل لجاج هستند که بر کفر خود پافشاری میکنند.
وی با بیان اینکه چه تفاوتی بین خوف و حزن وجود دارد، عنوان کرد: بسیاری از مفسران بر این باور هستند که میگویند خوف و ترس مربوط به حوادث سخت و تلخی است که در آینده زندگی انسانها ممکن است رخ دهد؛ اما حزن و اندوه مربوط به اتفاقات ناگوار گذشته است لذا فرشتگان به آنها میگویند نه از حوادث سختی که در پیش دارید و نه از گناهان گذشته یا فرزندانی که در دنیا باقی ماندند هیچ غمی به دل خود راه ندهید. در واقع فرشتگان آنها را نسبت به حوادث سختی که در دنیا و هنگام مرگ و قیامت در پیش دارند امیدوار میکنند و همچنین آنها را غم گناهان گذشته و فرزندانی که از آنها باقی مانده است رهایی میدهند که حزن و اندوهی نداشته باشند. شاید مقدم کردن خوف برحزن هم به همین ملاحظه باشد که معمولاً نگرانیهای ما نسبت به حوادث آینده به خصوص عالم برزخ و عالم قیامت است که نمیدانیم در آنچه بر ما رخ خواهد داد؛ لذا خوف را مقدم کرده است که نگرانی انسان نسبت به آینده است و حزن را پس از آن بیان کرده است.
تولیت حوزه علمیه قاسم ابن الحسن ادامه داد: در بحث «کنتم توعدون» قرآن کریم تعبیر جالبی دارد که میفرماید اوصاف بهشت را در نظر مؤمنان بااستقامت تداعی میکند یعنی بهشت با همه اوصافی که در بهشت وجود دارد نعمتهای بهشتی قصرهای بهشتی و مواهب معنوی نعمتهای گران سنگی که قرآن میفرماید نعمتهایی که هیچکس از آنها آگاه نیست و به ذهن کسی خطور نکرده است همه اوصاف بهشت را در نظر مؤمنان با استقامت تداعی میکند. درباره مژدهای که خداوند متعال به مؤمنان و انسانهای با استقامت میدهد دقیقاً در مقابل آیات قبل است که نسبت به کفار بیایمان و رهبران گمراه و اغوا کننده آنها بیان کرده است که میفرماید دوزخ و جهنم از این گونه ناپاکها انتقام میگیرد اما قلب مؤمنان پاک و امیدوار به رحمت پروردگار عالم پا در عرصه قیامت میگذارند و آنجا متنعم میشوند.
حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی خاطرنشان کرد: آیه میفرماید آنچه دل شما بخواهد آنجا فراهم است، اینجا منظور نعمتهای مادی است و «ما تدعون» منظور عنایات معنوی همچون همنشینی با اولیا الهی و پیامبران او است. اینجا «نزولا من غفور رحیم» یعنی نعمتها و رزقهایی است که به وسیله آن از مهمانان خاص خداوند غفور و رحیم پذیرایی میشود. امید که خداوند متعال همه ما را بر عمل صالح که میوه درخت ایمان است پایهدار و مستقیم بدارد که بتوانیم در مسیر خداوند بر انجام واجبات عمل کرده و به آنچه خداوند متعال عنایت میکند دست یابیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد ادعای ایمان دارند اما در این مسیر استقامت نمیکنند، اظهار کرد: آنها در مقابل بلاها، شهوات و حوداث افرادی سست عنصر و ناتوان هستند و رفتار مشرکانه انجام میدهند؛ اما در گام اول خداوند متعال ویژگی مؤمنان را بیان میکند کسانی که دل به خدا بستند و ایمان دارند و در این مسیر محکم هستند و رنگ زندگی خود را به رنگ الهی درآوردند. امیر مؤمنان امام علی (ع) در این زمینه میفرمایند «حالا که شما گفتید در قلب ما خدا جای دارد و پروردگار ما الله است بر سر این سخن خود پایمردی کنید و بر انجام دستورات قرآن و طریق پرستش شایسته خداوند استقامت کنید و از دایره فرمان خداوند خارج نشوید، بدعت نگذارید و با احکام خداوند مخالفت نکنید» در فرمایش دیگری حضرت رسول اکرم (ص) میفرمایند «برخی این سخن را گفتند که پروردگار ما الله است اما اکثر آنها کافر شدند؛ اما کسی که این سخن را بگوید و همچنان بر آن استقامت و پایمردی کند تا مرگ او برسد او از کسانی است که در این امر استقامت کرده است». در جای دیگر پیامبر اکرم (ص) میفرمایند «بگو پروردگار من الله است و بر این گفته خود استقامت بورز». در ۸ سال دوران دفاع مقدس و ۸ سال دفاع از حرم و امروز در غزه مؤمنان مقابل ارتش خونریز و سفاک رژیم جعلی صهیونیستی، بمبهای یک تنی آمریکایی و اروپایی مردانه ایستادگی کردند و پس از ۶ ماه هنوز استقامت و مقاومت میکنند تا جایی که خبرنگاران مختلف جهان غرب و سیاستمداران آنها به این نتیجه رسیدند که جنگ با حماس یک اشتباه استراتژیک و اشتباه راهبردی برای صهیونیستها بود و احساس خطر قطعی برای زوال و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بیان کرد: از مهمترین دستاوردهای ایمان آن است که مؤمنان هواره همنشین فرشتگان الهی میشوند که لذا نه خوف و نه حزنی بر دل آنها نازل میشود در سومین مرحله خداوند میفرماید چون در قلب آنها ایمان وارد شده و خوف و حزن ندارند به آنها به بهشتی بشارت میدهد که وعده داده شده است. همچنین در بشارتی دیگر میفرماید ما در زندگی دنیا و آخرت یاران و مددکاران مؤمنان هستیم و آنها را حفظ میکنیم و تنها نمیگذاریم تا وارد بهشت شوند. در پنجمین بشارت میفرماید در بهشت برای شما آنچه از عنایات خداوند و آنچه درخواست بکنید بدون هیچ قید و شرطی فراهم است. در ششمین بشارت این است که نه تنها نعمتهای مادی برای شما فراهم است بلکه به نعمتهای معنوی آنچه دلخواه شما هست میرسید. دیدار رسول الله (ص)، امیرمومنان امام علی (ع)، امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) نعمتهای معنوی هستند. هفتمین بشارت و مژده این است که میفرماید شما در آن زمان مهمان خاص خداوند هستید در بهشت برین الهی مهمان خاص خداوند هستید و همه نعمتها به عنوان پذیرایی میزبان از مهمان گرامی به مؤمنان ارزانی میشود.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این آیات چند نکته اساسی وجود دارد، ابراز کرد: یکی اینکه قرآن کریم میفرماید؛ نزول فرشتگان بر دلهای مؤمنان در چه زمانی است آیا هنگام مرگ است یا هنگام ورود به قبر است یا هنگام زنده شدن در فردای قیامت است، در چه زمانی فرشتگان رحمت الهی بر آنها نازل میشود. چند دیدگاه وجود دارد برخی میگویند هنگام مرگ، برخی آن را هنگام ورود به قبر میدانند و برخی میگویند هنگام زنده شدن است؛ اما آنچه نشان میدهد این است که این بشارت موقت نیست و بشارت همیشگی است و ما نمیتوانیم این بشارت خداوند را به یک مرحله هنگام مرگ یا هنگام ورود به محشر مقید کنیم. چون آیه هیچ قید و شرطی ندارد با عنایت به آیه بعد از آنکه قرآن کریم میفرماید «ما همراهان شما هستیم و در زندگی دنیا و آخرت شما را تنها نمی گذاریم» شاید همراهی فرشتگان شامل افراد و مومنانی است که در دنیا زنده هستند از حضور فرشتگان بهرهمند میشوند و هم ایامی که از دنیا میروند و مرگ آنها فرا میرسد و هم فردای قیامت عنایت فرشتگان شامل حال آنها میشود.
کد خبر 6081053