Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با مدیریت حاتمی شاهد جهش خوبی در کشاورزی کرمانشاه بوده ایم .

وی گفت : طی همین مدت کوتاه که حاتمی بعنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی منصوب شده اند، شاهد جهش خوبی در بخش کشاورزی استان بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با اعلام این مطلب در جمع مدیران سازمان و ادارات تابعه و تبریک هفته جهاد کشاورزی افزود: در سالروز تشکیل جهاد سازندگی و به مناسبت هفته جهاد کشاورزی خدمت خانواده بزرگ، ارزشمند و پر محتوای جهاد کشاورزی و مدیران آن هستیم و در این جمع جا دارد از زحمات یکایک جهادگران، مدیران و کارکنان و بهره برداران این بخش تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی در ادامه با اشاره به حرکت رو به جلو برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از زمان حضور مهندس حاتمی در راس سازمان جهاد کشاورزی استان شاهد جهش خوبی در برنامه‌ها و توسعه بخش هستیم و این مهم نیازمند آن است که همه مدیران سازمان همراهی لازم را برای تحقق اهداف و جهش بیشتر بعمل آورند.

بازوند سپس با یاد آوری رشادت‌ها و جانفشانی‌های کارکنان جهاد سازندگی در زمان جنگ تصریح کرد: نقش مهندسی جنگ بر عهده جهادگران و سازمان جهاد سازندگی بود و این دوره مهم در تاریخ انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

استاندار کرمانشاه آنگاه به شعار رونق تولید مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت:سازمان جهاد کشاورزی پیش قراول شعار سال در خصوص تحقق مفهوم رونق تولید است و با توجه به جامعه مخاطبان این بخش باید تلاش شود تا با رونق تولید در بخش کشاورزی شاهد کاهش آمار بیکاران باشیم.

بازوند در ادامه افزود: چنانچه نتوانیم شعار سال را در بین توده مردم عملیاتی نمائیم تلاش‌ها بیفایده است، و در واقع این مردم هستند که می‌بایست این شعار را با همراهی مسئولین محقق نمایند.

وی آنگاه به برنامه ۳ ساله حاتمی جهت پیشبرد توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: برنامه ۳ ساله کشاورزی کرمانشاه را می‌پسندم، چون دارای معیار اندازه گیری است و می‌بایست مجموعه مدیران سازمان تلاش کنند تا برنامه اجرایی شود.

بازوند سپس به جایگاه کشاورزی کرمانشاه پرداخت و افزود: کشاورزی کرمانشاه به اندازه‌ای قوی هست که بتواند سهم خود را در اقتصاد استان پر رنگ نماید و در واقع سه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری پاشنه آشیل توسعه استان هستند.

وی مهمترین ویژگی برنامه‌های بخش کشاورزی را مبحث افزایش درآمد سرانه و بهره مندی بهره برداران از در آمد بیشتر بحساب آورد و گفت: میز و صندلی‌ها و برنامه‌های مدیران باید سودش نصیب مردم شود، در غیر این صورت برنامه مفهوم خود را از دست می‌دهد.

بازوند حرکت کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن و عبور از کشاورزی سنتی را ضروری برشمرد و گفت: کشاورزی امروز می‌بایست به صنعتی شدن، پایداری و تقویت صنایع تبدیلی توجه نموده و با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کشت گیاهان دارویی و تولیدات سبزی و صیفی به روش مدرن سود مناسب را نصیب بهره برداران نماید.

استاندار کرمانشاه در ادامه به انتظار بهره برداران بخش کشاورزی از مدیران و تصمیم سازان این بخش اشاره کرد و افزود: کشاورزان دنبال شعار نیستند، بلکه باید سود آوری بیشتر را تجربه نمایند تا به حرف‌های مدیران توجه کنند.

بازوند کشاورزی معیشتی و کشت محصولات بر اساس قیمت محصول در سال قبل را آفت کشاورزی دانست و گفت: بخش کشاورزی نیازمند هوشمند سازی است و با کشاورزی دقیق و پایدار می‌توان به نیاز‌های این بخش پاسخ گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از مجموعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی به واسطه نقش موثر آن‌ها در کاهش آلام زلزله و سیل روی داده در کرمانشاه افزود: هنر مدیران آن است که در بحران فرصت سازی کنند و در همه این مسیر دشوار جهاد کشاورزی انصافا بخوبی پای کار بود.

وی ادامه داد: همانگونه که آب شرایطی را بوجود آورد که سیل ویرانگر خسارت زا شود و به اراضی کشاورزی خسارت وارد نماید، وقت آن است همین آب به فرصت تبدیل شود و کشاورزان با کشت گیاهان پر محصول و سود آور و تسهیل شرایط توسط مسئولین امر، همان آب سود آوری خود را نصیب کشاورزان نماید.

استاندار کرمانشاه در پایان با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و مستمر سازمان جهاد کشاورزی و موضوع حقوق و رفاهیات کارکنان سازمان نسبت به دستگاه‌های دیگر گفت: می‌بایست زمینه‌ای فراهم آورد تا کارکنان با انگیزه بیشتری به امور مردم بپردازند تا بهره وری از این منظر دچار کاهش نشود، لذا حتما این موضوع را از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری خواهم نمود .

 

 

انتهای پیام/د

جهش خوب در کشاورزی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس

نخستین بازارچه عرضه‌ی مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی و تنظیم بازار تحت عنوان روستا بازار تعاون روستایی خلیج فارس با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در بندرعباس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در راستای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزرات کشور، مبنی بر راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه‌ مستقیم محصولات کشاورزی و تولیدی و همچنین پیرو جلسه‌ی مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، نخستین روستا بازار استان به‌نام تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس واقع در بلوار امام خمینی افتتاح شد.

علیرضا مهاجر در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی جهت ارائه محصولات کشاورزی برای شهروندان در نظر گرفته است، ‌ایجاد بازارچه‌هایی تحت عنوان روستا بازار بوده تا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی به شهروندان ارائه شود

معاون وزیر جهادکشاورزی، افزود: کاهش قیمت محصولات، افزایش فراوانی کالا و محصولات کشاورزی در بازارچه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم، تقویت اقتصادی کشاورزان، روستاییان و عشایر و حذف واسطه‌ها از مهمترین اهداف تشکیل این بازارچه‌ها در سطح استان ها باید باشد.

به گفته وی، توجه به جایگاه تولیدات کشاورزان و روستاییان، عشایر و اشتغال‌های خرد خانگی در این بازارچه‌ها مورد تاکید است که بتوان زمینه اشتغال پایدار این قشر و همچنین رفع مشکلات اقتصادی آنها را فراهم کرد. 

مدیر تعاون روستایی هرمزگان نیز در آیین افتتاحیه گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزرات کشورو سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران احداث مراکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی «روستا بازار» در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است که از چهار مرکز تایید شده ستاد تنظیم بازار امروز نخستین بازارچه عرضه‌ محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی جهت خدمات‌رسانی به مردم به بهره‌برداری رسید.

عیسی برخورداری پور افزود: به همین منظور، این بازارچه‌ها با هدف حذف واسطه‌های غیر ضروری بین تولیدکنندگان محصولات‌ کشاورزی و مصرف‌کنندگان با حمایت و پشتیبانی معاونت اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان، شهرداری شهرستان بندرعباس و سازمان صمت در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از راه‌اندازی این بازارچه را عرضه‌ی محصولات کشاورزی (میوه، تره‌بار، خشکبار، محصولات لبنی و پروتئینی) با حداقل 20 درصد زیر قیمت بازار عنوان و تصریح کرد: شبکه تعاون روستایی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌ موجود جهت تجهیز و راه اندازی فازهای بعدی این بازارچه‌ها را در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها آمادگی لازم دارد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان کرد؛ با توجه به تأثیر مثبتی که عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم در حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و معیشت جامعه مصرف کنندگان خواهد داشت، راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی به عنوان یکی از کارهای راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه‌های تابعه موظف‌اند نهایت همکاری را برای رفع موانع و تسهیل امور با تعاون روستایی استان داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان نیز اظهار داشت: بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح 360 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال بنا شده است.

سجاد مهدیانفر تصریح کرد: این مجموعه برای 18 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و در این بازارچه محصولات پروتئنی، میوه و تره بار زیر قیمت بازار و با کیفیت عرضه می‌شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • ۲ درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • ۱۰ برنامه محوری سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای تحقق شعار سال