Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عبدالرضا مصری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مسئولان کشور باید بپذیرند که نظام بیمه ای با نظام بودجه ریزی کاملاً متفاوت است.

وی گفت: بیش از ۳۵ درصد طلاق ها به صورت صوری است تا امکان دریافت مستمری را از صندوق ها فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصری با بیان اینکه کشور خیلی گران اداره می شود افزود: اگر اقتصاد کشور از ساختار بودجه ریزی جدا نشود این روند معیوب همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بزرگترین تهدید نظام بودجه ریزی این است که در پی اصلاح روش ها و بهره وری نبوده ایم.

معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس هم در این برنامه گفت: وابستگی به منابع نفت در ۵۰ سال گذشته باعث شده تا سیاست گذاری واقعی در بودجه ریزی کشور وجود نداشته باشد.

محمد قاسمی افزود: اصلاح نظام بودجه ریزی در کشورمان تنها وقتی مطرح می شود که دولت ها امکان تأمین بودجه لازم را ندارند در حالی که این کار در کشورهای پیشرفته به صورت مداوم صورت می گیرد.

وی گفت: اینکه در کشور هزینه حقوق و دستمزد دقیقاً چقدر است مشخص نیست زیرا اصول فنی بودجه ریزی رعایت نشده است.

‌قاسمی افزود: برای اصلاح ساختار بودجه تا کنون چنین اجماعی در سران قوا وجود نداشته است.

‌وی گفت: این اولین بار است که سازمان برنامه و بودجه برنامه مشخصی را برای ایجاد تغییرات بر روند بودجه ریزی آماده کرده است.

‌معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: مردم باید به صورت شفاف با اصلاح نظام بودجه ریزی آشنا و با آن همراه شوند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه