Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکو کواچ در اولین سال حضورش در بایرن مونیخ توانست دو عنوان قهرمانی به دست آورد، اما او در طول فصل روی لبه تیغ حرکت کرد.

طرفداری - بایرن مونیخ با اقتدار کمتری نسبت به فصول قبل قهرمان بوندس لیگا شد و به مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا هم نرسید اما پس از چند فصل ناکامی در جام حذفی دوباره قهرمان این رقابت ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول فصل انتقادهای زیادی از نحوه بازی تیم نیکو کواچ خصوصا در چند بازی حساس و شاخص مطرح شد و در اواخر فصل که به کسب دو عنوان قهرمانی نزدیک شده بود شایعات درباره اخراج او بیشتر از هر وقت دیگری بود.

اتفاقات پیش فصل، تغییرات و نقل و انتقالات باشگاه

تابستان گذشته مونیخی ها روزهای شلوغی را در نقل و انتقالات سپری نکردند و تیم با کمترین تغییرات به پیشواز فصل جدید رفت. تنها بازیکن جدیدی که به این تیم پیوست لئون گورتسکا هافبک آینده دار فوتبال آلمان بود که با انتقالی آزاد به این تیم پیوست و همچنین رناتو سانچز پس از طی یک دوره قرضی در سوانزی و سرژ گنابری هم پس از حضوری قرضی در هوفنهایم دوباره به جمع بازیکنان بایرن مونیخ اضافه شدند. در آن سو چند بازیکن از جمله آرتورو ویدال، سباستیان رودی و خوان برنات تصمیم به جدایی از بایرن گرفتند. در اواخر فصل گذشته بود که مسئولان بایرن مونیخ تصمیم به تمدید مجدد قرارداد آرین روبن و فرانک ریبری گرفتند، تصمیمی که می توان گفت عملکرد این تیم در طول فصل را تحت تاثیر قرار داد. مسئولان بایرن مونیخ با انجام این کار ریسک بزرگی را متحمل شدند، در واقع مسئولان تیم می دانستند که این دو بازیکن با توجه به بالا رفتن سن جدا از مصدومیت ها نمی توانند آن عملکرد و تاثیر همیشگی را داشته باشند ولی خواستند با بهترین شیوه از زحمات این دو در یک دهه اخیر قدردانی کنند.

روند تیم در طول فصل و نتایج 

فصل برای بایرنی ها پرفراز و نشیب پیش رفت. با 4 برد در هفته ها آغازین تیم کواچ مصمم به تکرار قهرمانی نشان می داد اما توقف مقابل آگزبورگ و دو شکست متوالی مقابل هرتابرلین و مونشن گلادباخ و ادامه تساوی خانگی 3-3 مقابل دوسلدورف فشارها بر این تیم را چند برابر کرد؛ فشارهایی که تا اواخر فصل ادامه داشتند. در بسیاری از هفته ها قهرمانی بوندس لیگا از دست رفته می نمود، در جام حذفی 3 بار تا آستانه حذف پیش رفتند ولی در لیگ قهرمانان داستان فرق می کرد و بایرنی ها خیلی زود، زودتر از حالت معمول از گردونه رقابت ها کنار رفتند. فصل برای کواچ خوب شروع کرد ولی ناآمادگی مانوئل نویر از یک سمت و خط دفاع نامطمئن از سمتی دیگر باعث شد در چند بازی تیم کواچ بازی امتیازهای تعیین کننده را از دست دهد، آن هم به گونه ای که تا پایان نیم فصل اول 9 امتیاز از دورتموند عقب افتادند. پس از تعطیلات زمستانی بوندس لیگا بایرن مونیخ در زمین بایرلورکوزن متحمل شکست 3-1 شد و بسیاری رقابت برای قهرمانی بوندس لیگا را پایان یافته می دیدند و انتظار داشتند پس از 6 فصل تیمی دیگر قهرمان این رقابت ها شود اما تیم کواچ با یکدلی توانست در ادامه فصل 11 برد و 3 تساوی کسب کند و برای هفتمین فصل متوالی باواریایی ها قهرمان بوندس لیگا شوند. بهترین برد بایرن مونیخ در نیم فصل دوم را می توان برد 5-0 مقابل دورتموند دانست.

در لیگ قهرمانان بایرن مونیخ مرحله گروهی را بالاتر از آژاکس در رده اول به پایان رساند اما بازی های این تیم در همان مرحله گروهی به خوبی نشان می داد که این تیم با این بازیکنان توانایی رقابت برای کسب قهرمانی در اروپا را ندارد. کار بایرنی ها در اروپا خیلی زودتر از سالیان گذشته به پایان رسید و در اولین مرحله حذفی و پس از شکست 3-1 خانگی مقابل لیورپول از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

دیگر جبهه ای که بایرنی ها در آن حضور داشتند و سربلند از آن بیرون آمدند جام حذفی آلمان بود. کواچ که فصل قبل با فرانکورت در این رقابت ها قهرمان شده بود کارش برای تکرار قهرمانی آن هم با بایرن مونیخ سخت به نظر نمی رسید. بایرنی ها در مسیر رسیدن به فینال چند پیروزی نزدیک و سخت مقابل هرتابرلین، هایدنهیم و وردربرمن کسب کردند و پس از آن با شکست 3-0 لایپزیش پس از 3 سال موفق به دبل شدند.با بررسی کامل فصل انتخاب بهترین بازیکن بایرن مونیخ سخت نخواهد بود.

یکی از ایراداتی که در طول فصل می شد به بازی های بایرن مونیخ گرفت شکل بازی این تیم بود. در واقع بایرن آن تیم سرحال و شاداب همیشگی نبود، دیگر از تسلط کامل آن ها بر جریان بازی خبری نبود و در چند بازی از جمله مقابل لیورپول بازی تدافعی بایرن مونیخ 

بهترین بازیکن فصل

یاشوا کیمیش که برای دومین فصل در پست دفاع راست بازی کرد توانست دوباره عملکردی خیره کننده در این پست داشته باشد و با ارسال 14 پاس گل و زدن 2 گل نقش بسزایی در قهرمانی این تیم در لیگ داشته باشد. کیمیش در 18 درصد گل های بایرن مونیخ در بوندس لیگا نقش داشت. جدا از بازی های خوب، تداوم و حضور دائمی او در ترکیب را می توان دلیلی قانع کننده برای انتخابش به عنوان بازیکن برتر فصل عنوان کرد.

تغییرات قطعی و پیش بینی تغییرات احتمالی باشگاه در فصل پیش رو

بایرن مونیخ برای فصل آینده تغییرات زیادی نسبت به فصول قبل در ترکیب بازیکنانش خواهد داشت و تاکنون جدایی بازیکنانی نظیر آرین روبن، فرانک ریبری، هامس رودریگز و رافینیا قطعی شده و ژروم بواتنگ هم در مسیر جدایی از این تیم قرار دارد. در آن سو بایرنی ها از چندی قبل پیوستن بنجامین پاوار و لوکاس هرناندز را قطعی کرده اند و انتظار می رود چند بازیکن دیگر هم به ترکیب اضافه شوند. از مهم ترین دغدغه های مسئولین بایرن برای نقل و انتقالات پیش رو را می توان جایگزینی زوج روبری دانست که اکنون آن ها قصد دارند با جذب لروی سانه و حتی نیکولاس پپه ضمن پر کردن خلا این دو بازیکن، دوره ای جدید در باشگاه را آغاز کنند.

نیمکت بایرن هم یکی دیگر از جاهایی بود که گمان می رفت مسئولان باشگاه دوباره در آن تغییراتی ایجاد کنند اما در پایان فصل تایید کردند که نیکو کواچ و کادر فنی به فعالیت خود در این تیم ادامه می دهند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دیدار مهم برای تیم ملی هاکی روی یخ ایران/ حرکت به سمت قهرمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، دختران آیس هاکی ایران روز دوشنبه در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه که به میزبانی قرقیزستان برگزار می شود، برابر کشور میزبان به میدان رفتند و ۶ بر صفر حریف خود را شکست دادند تا به دومین پیروزی در این مسابقات دست پیدا کنند.

تیم ملی هاکی روی یخ ایران که در دوره گذشته عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داده بود، در اولین دیدار ۱۶ بر صفر امارات را شکست داده بود و بدون گل خورده در اندیشه رسیدن به سومین پیروزی است.

فرزاد هوشیدری سرمربی تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران پس از پیروزی برابر قرقیزستان گفت: از بازی بچه ها راضی هستم و نکاتی هست که در دو بازی آینده تاثیرگذار هست و به بچه ها گفته شده و در تمرینات روزهای آینده هم اجرا خواهد شد.

چند ماه پیش تیم هاکی روی یخ دختران قرقیزستان با نتیجه عجیبی از تیم ما باخته بود و حالا هوشیدری معتقد است که در این مدت بازیکنان تیم قرقیزستان پیشرفت کردند. او در این خصوص افزود: در این بازی تیم قرقیزستان به شدت دفاعی عمل کرد اما در نهایت پیروز میدان ما بودیم چون به شدت حمله کردیم که اگر خوش شانس تر بودیم گل های بیشتری هم به ثمر می رسید

هوشیدری در پایان از نداشتن مصدوم و بیمار در ترکیب تیم ابراز خوشحالی کرد و گفت اگر همین روند تمرینات را ادامه دهیم رنگ مدال خوش تر رنگ خواهد شد.

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران پس از کسب دو پیروزی برابر تیم های امارات و قرقیزستان، روز جمعه پیش رو از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت. ملی پوشان کشورمان روز شنبه نیز به مصاف تیم ملی فیلیپین خواهند رفت. در این دوره از مسابقات ۵ تیم حضور دارند.

کد خبر 6061052

دیگر خبرها

  • توافق بایرن و توخل برای فسخ قرارداد
  • توافق توخل و بایرن بر سر جزییات فسخ قرارداد
  • توصیه اسطوره بایرن به ژابی آلونسو: به لیورپول نرو
  • بازگشت هری کین به ورزشگاه تاتنهام با پیراهن بایرن مونیخ
  • بایرن مونیخ آماده انتقال کریس فوریش
  • ستاره بایرن: به جدایی فکر هم نمی‌کنم
  • بایرن خطاب به هواداران: بلیت بازی آرسنال را نخرید!
  • شانس کم نویر برای بازی در دِرکلاسیکر
  • من و موسیالا از مونیخ می‌رویم ولی برای تعطیلات!
  • دو دیدار مهم برای تیم ملی هاکی روی یخ ایران/ حرکت به سمت قهرمانی