Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:27:41 GMT

فلسطینی‌ها علیه کنفرانس بحرین تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۷۱۵۹۱

فلسطینی‌ها علیه کنفرانس بحرین تظاهرات کردند

به گزارش بامداد یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تظاهرات کنندگان روز شنبه در رام الله با سردادن شعارهایی، همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی و حرکت برخی کشورهای عربی در مسیر عادی‌سازی روابط با این رژیم را به شدت محکوم کردند.

آن‌ها همچنین خواستار تحقق وحدت ملی برای مقابله با طرح آمریکایی صهیونیستی موسوم به معامله قرن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست بحرین که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیر) در منامه برگزار شود، جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام‌های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است.

این کنفرانس از سوی گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم شده است.

"جرد کوشنر" داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

**۱۴۸۰**۱۳۷۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۷۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام امنیتی: مصر احداث منطقه حائل با غزه را تکمیل کرد

مصر به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داد که ایجاد منطقه حائل در مجاورت مرزهای مصر با نوار غزه را به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از موجی از آوارگان در پی حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح تکمیل کرده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی فلسطینی اعلام کرد که سرویس اطلاعات فلسطین به ریاست ماجد فرج مأموریت هماهنگی با فرماندهی امنیتی مصر و سرویس اطلاعات عمومی را برعهده دارد تا در صورت اقدام نظامی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح و آوارگی صدها هزار تن به سمت مناطق مرزی مصر با این باریکه، چندین سناریوی احتمالی را ایجاد کند.

براساس گزارش ارم نیوز، منبع مذکور همچنین اعلام کرد که یک کمیته امنیتی اضطراری بین طرف‌های مصری و فلسطینی وجود دارد که به صورت دوره‌ای تشکیل جلسه می‌دهند و تحولات امنیتی در جنوب نوار غزه را با توجه به صحبت‌ها درباره عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی پیگیری می‌کنند.

این منبع ادامه داد ماجد فرج به طرف مصری پیشنهادی را مطرح کرد که در آن آمادگی سرویس‌های امنیتی فلسطین برای همکاری با دستگاه‌های امنیتی مصر جهت مدیریت پرونده آوارگان و شرایط اضطراری در سایه صحبت‌ها از تشکیل دولتی بدون حماس و سیستم‌های امنیتی آن پس از پایان جنگ را اعلام می‌کند؛ صحبت‌هایی که تشکیلات خودگردان را تنها نماینده سیاسی برای برعهده گرفتن وظایف و اداره امور غزه پس از جنگ می‌دانند.

منبع مذکور تاکید کرد که مصر به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده است که در جریان عملیات پیش‌بینی شده برای آغاز عملیات نظامی در رفح، هیچ آواره‌ای را در داخل خاک خود نخواهد پذیرفت و مقدمات ویژه‌ای را برای مقابله با وضعیت اضطراری در زمان وقوع آن اتخاذ کرده است که شاخص‌های حاکمیتی مصر را حفظ می‌کند و درصورت ازدحام عظیمی از آوارگان با نهادهای بین‌المللی همکاری کرده اما مرزها باز نخواهند شد.

دولت مصر پیشتر ضمن بیان موضع ثابت خود در مخالفت قاطعانه با کوچ اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه، طی بیانیه‌ای در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، هر گونه توافق با اسرائیل برای پذیرش آوارگان فلسطینی به دلیل یورش زمینی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، را تکذیب کرد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • برگزای تظاهرات حامیان فلسطین در مکزیک
  • مقام امنیتی: مصر احداث منطقه حائل با غزه را تکمیل کرد
  • رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد+ تصاویر
  • کوبا نسبت به اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی هشدار داد
  • گروه‌های فلسطینی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین
  • گروه‌های فلسطینی حمله ایران علیه مواضع اسرائیل را تبریک گفتند
  • قطع گسترده برق در تل‌آویو همزمان با تظاهرات اعتراضی
  • ده‌ها هزار معترض در لندن خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند + فیلم